Endelig skjedde det!!

Denne dagen har jeg ventet på lenge, jeg har håpt og håpt at den skulle komme, og til tider vært veldig redd for at det aldri kom til å skje. Jeg har hatt en lengre periode nå med gode treningsøkter. Treningsøkter med overskudd, glede, og masse masse energi. I dag kom endelig dagen jeg har ventet på, den dagen hvor jeg presterer over evne på trening, hvor alt er gøy, vektene flyr opp, nye perser settes og energien er på topp. Jeg måtte nesten le når jeg perset på hele 80 kg (!!) i knebøy etter å ha trent med 50-60kg i flere uker. 20 kg økning dere, det er helt vilt!! 

Jeg kjørte 5 sett x 5 rep. 50kg-60kg-70kg-70kg-80kg 

Ååååå så deilig dette er, endelig er jeg tilbake. Endelig føler jeg meg som meg selv igjen. Energisk og positiv, full av overskudd og treningsglede. Jeg trente sammen med kjæresten min, og den 80kg persen hadde aldri skjedd uten han. Det er så gull å ha en treningspartner, og jeg gleder meg til mange gode økter med han fremover. 

Jeg trener styrke 4 ganger pr uke nå, og deler det opp på denne måten: 

  • Knebøy-dag med tung knebøy og supplerende benøvelser
  • Benkpress-dag med tung benkpress og supplerende overkroppsøvelser
  • Markløft-dag med tung markløft og supplerende benøvelser
  • Skulderpress-dag og supplerende overkroppsøvelser 

Dette funker veldig bra for meg, og jeg synes styrkeøktene er utrolig gøye for tiden. Dette ble et voldsomt happy-happy blogginnlegg, men jeg bobler litt over her, og klarer rett og slett ikke holde det tilbake. Hele sommeren surret jeg rundt uten et snev av treningsglede eller motivasjon. Jeg var livredd for at det ikke skulle komme tilbake, jeg stresset og prøvde å presse gjennom økter. Til slutt gav jeg bare opp, tenke at nei vel, da får jeg ta en solid pause da – og det var akkurat det jeg gjorde. Flere uker gikk uten av jeg løftet en eneste vekt på treningsenteret. Jeg gikk turer og koste meg ute, og sakte men sikkert, så begynte treningslysten å snike seg tilbake igjen, og endelig kom dagen hvor alt bare stemte. Det føles helt fantastisk godt. Dette har jeg ventete så lenge på!

Jeg hadde lyst å dele dette med dere. Kanskje det kan fungere som motivasjon for andre som har kjent på litt manglende treningslyst og energi i det siste. Jeg hadde det slik i ukesvis, men det gikk over, det ble sakte men sikkert bedre og nå føler jeg meg 110% tilbake. So hang in there, ta deg en god pause, nullstill, og start sakte men sikkert å jobbe deg tilbake. Plutselig er du der, sterkere, og mer energisk enn du trodde var mulig.

 

Smiiiil Maren

17 kommentarer

Siste innlegg