Slik trener jeg utendørs

I dag stod vekkerklokken på 07.00, og på tross av at det er søndag så klarte jeg å dra meg opp av sengen. Jeg hadde nemlig gjort en grytidlig treningsavtale med mamma. Klokken 09.30 var vi ferdig trent og klare for tredje og siste dag med oppussing. Vi fikk unna en god time med kondisjonstrening, og en liten runde med styrkeøvelser med egen kroppsvekt. En fantastisk start på søndagen.  

Forslag til styrke-sirkel utendørs: 

  • 10 sprinter opp trappen
  • 10 pushups 
  • 10 dype hopp
  • 10 utfallshopp sidelengs
  • 10 sprinter opp trappen 

Gjenta sirkelen 3 runder og jeg skal love deg at du får en super effektiv og gøy treningsøkt. Tusen takk for alle bidrag til bloggposten i går, herligfred så inspirerende å lese om hvorfor dere trener og hva dere får ut av det. Takk for at dere deler – det var virkelig motiverende lesning. 

Etter økten måtte jeg en kjapp tur innom solsiden for å hente noen papirer til litt PT-jobbing hjemmefra, og da fikk jeg lurt in tre sett med seks repetisjoner pullups også, som en deilig liten finisher. Nå blir det oppussing i noen timer, etterfulgt av kostholdsplaner og treningsprogrammer til kundene mine. I kveld kommer min kjære endelig hjem fra reise, og jeg gleder meg så ubeskrivelig masse til å se han igjen. To dager borte fra hverandre er virkelig mer enn nok. 

Har dere noen hyggelige planer denne søndagen? 

 

Smiiil Maren 

 

15 kommentarer
    1. Hei! Så god økt! Lurer på ca hvor lang bakke du sprinter opp, og hvor lange pauser du har mellom rundene? Takk for all treningsinspirasjon!! 🙂

    2. Så sprek du er 😍 Lurte på om du hadde noen tips. Jeg begynte å trene i april i år, fra å ha gått fra en slapp sofagriser til en person som elsker trening 😀 Trening gir meg så utrolig mye, det er nødvendig. Jeg har hittil lagt bak meg 10 kilo, og vi går jo vinteren i møte snart. Trener bare kondisjon og har ikke tilgang på noe treningssenter til vinteren, så har du noen tips til om jeg kan jogge i sprengkulden? I såfall hva slags klær burde jeg ha på meg, er så uerfaren ! Håper du gidder å svare, har tenkt lenge at jeg skulle spørre deg. Og så har jeg veldig lyst til å begynne med styrketrening men har som sagt ikke tilgang til treningssenter og utstyr, så har du tips til noen øvelser som er såpass effektive og bra som kan gjøres hjemme?? Vet det ble mye tekst, men ser sånn opp til deg og er blir veeeldig glad hvis du svarer 😀😀

    3. For et vakkert sted å trene – takk for påminnelsen om at ikke all strekning trenger å være enten løping eller styrke innendørs

    4. Hvis du får deg hund,skal det være din alene eller deg og kjæresten din sin?:) Kunne du tenke deg en setter igjen? Kunne du begynt med jakt isåfall?

    5. Christine: Nei da blir det sammen 🙂 Både ja og nei, det er verdens nydeligste rase – men krever enormt mye mosjon. Så akkurat nå, som vi bor i leilighet og alt så går vi for en mindre rase 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg