Jeg trener fordi…

I workout because it makes me feel happy, powerful & energetic

Jeg har så lyst å høre fra dere kjære lesere. Hvorfor trener du? Hva er din motivasjon til å komme deg opp av sofaen og ut på trening, hva får deg til å gjøre det, hva gir det deg? Jeg vet mine grunner, de er mange og jeg babler i vei om det hver eneste dag her på bloggen. Så nå har jeg lyst å høre fra dere.

Foto: Victoria Nevland for ShapeUp

Fullfør setningen: Jeg trener fordi…..

Jeg gleder meg masse til å lese svarene deres. Ha en herlig lørdag hjerter! 

 

Smiiiiil Maren 

 

 

 

36 kommentarer
    1. Jeg trener fordi jeg har lyst til å bli sterke, og det gir meg så mye energi!
      Du har en fin blogg og det er så motiverende å følge deg på snapchat. Fulgte med deg da du var på afptconvention, kunne du skrevet noe om de foredragene du fikk med deg de dagene?

    2. Jeg trener fordi jeg skal få overskuddet og energien jeg trenger til hverdagene. Jeg trener også fordi det gir glede og go’følelse :-).

    3. Jeg trener fordi jeg elsker sjokolade å må forbrenne den sjokolade plata jeg trøkker i trynet hver kveld, jepp 😂

    4. Jeg begynte å trene for flere år siden fordi jeg har store ryggplager, og fikk beskjed om å styrke kroppen for å slippe å få prolaps. Nå trener jeg (så klart derfor og..) fordi jeg elsker det!! Elsker følelsen etter ei økt, mestringsfølelsen, energien, resultatene… ja alt! 🙂 Den største bonusen er at jeg ikke har vondt i ryggen hvis jeg trener kontinuerlig. Hurra!!<3

    5. (Trener nesten bare utholdenhet) Jeg trener fordi jeg elsker følelsen du får etter en treningsøkt. Jeg trener fordi det seriøst gjør meg til en gladere person, med mer overskudd og energi til å overleve hverdagen. Jeg trener fordi jeg elsker å være i god form. Jeg trener fordi jeg elsker hvordan jeg blir så utrolig ærlig, snakkesalig, åpen og sier de rareste ting på løpeturer med venner og familie. Jeg trener fordi jeg DIGGER DET!

    6. Jeg trener fordi det fungerer som terapi i en stressende hverdag, gir meg mestringsfølelse og en haug med helsefordeler 🙂

    7. Fordi det gir meg energi, overskudd og får meg til å prestere i livet. Treningen er også en pause i hverdagen, et rom der jeg kan være meg selv, gi 100% og øve og trene på å bli bedre. Et rom som også gir meg noe å strekke meg etter. Og så er det jo gøy!!

    8. Jeg trener fordi jeg elsker det. Det har (heldigvis) blitt en livsstil, og det er ikke lenger et spørsmål om jeg skal på trening. Det handler mer om når jeg skal på trening. Jeg trener fordi det gir meg godfølelsen etterpå, godfølelsen i hverdagen og økt selvfølelse. Etter å ha slitt med spiseforstyrrelser i noen år, hvor trening har vært en besittelse, en kamp og en aktivitet som kun har handlet om å forbrenne mest mulig kalorier, er det deilig å kunne kjenne på treningsgleden og tenke mer på prestasjon enn bare utseende. Jeg trener fordi jeg ønsker en god helse, et langt liv og en energifull og humørfylt hverdag. Når trening tar energi, og gjør deg sliten, er det jo også så utrolig mye bedre å slappe av! Man setter rett og slett mer pris på de små tingene i livet.
      Kanskje du kan samle opp svarene fra leserne dine i et innlegg? 🙂 Så får vi også se grunner til at leserne dine trener 😀

    9. Jeg trener fordi det gir meg den gnisten av livsglede som må til for at jeg skal klare hverdagen. Etter en lang kamp mot anoreksi og en (fortsatt pågående, men blir stadig bedre) kamp mot depresjon er det treningen som skal ha størsteparten av æren for at jeg er kommet hit jeg er i dag.
      <3

    10. Jeg trener fordi kroppen, og hodet mitt, trenger det i en stressende hverdag. Men også fordi jeg elsker mestringsfølelsen treningen gir og endorfinrusen jeg får etter øktene.

    11. Jeg trener fordi det gir meg mestring. Trening er liksom mitt eget univers hvor jeg kan være god, og det er så deilig, spesielt hvis man har hatt en dårlig dag på skole eller jobb. Trening gir meg enda ett ben å stå på. Trening er gøy, og jeg føler meg fantastisk etterpå. Og du har en fantastisk blogg, Maren! Ha en fin lørdagskveld du også 🙂

    12. Jeg trener fordi det gir meg et pusterom i hverdagen der jeg kan koble helt ut og kun fokusere på øvelser og å kjenne på kroppen, at den fungerer og blir sterkere! Følelsen både underveis og etterpå er herlig og gir virkelig ekstra energi i hverdagen! 😀

    13. Jeg trener fordi det får meg til å føle meg veldig mye bedre, selvsagt fysisk men også psykisk. Selvtilliten øker! Jeg trener fordi det er gøy. For å utfordre meg selv og bli bedre (selv om det ikke alltid er det viktigste, såklart). Jeg trener fordi jeg liker følelsen etter en god økt. Jeg liker følelsen av å være sliten etter trening. Også trener jeg fordi det gir meg mye bedre søvn 🙂
      (.. og fordi sjokoladen smaker enda litt bedre og kan nytes med enda litt bedre samvittighet de gangene jeg er flink med treningen) 😉

    14. Jeg trener fordi det er utrolig gøy og det gir meg så utrolig mye. Jeg blir bare sterkere og sterkere, og det motiverer meg til å fortsette og styrke kroppen min.
      Jeg får en pause fra pensumlesing og mennesker, men samtidig er det noe som jeg og kjæresten min har til felles, samt elsker jeg å trene med bestevenninna mi (som er i Nepal akkurat nå) og gleder meg masse til å trene med henne igjen.
      Hadde jeg kunnet trene 3 ganger om dagen, hadde jeg nok gjort det, men jeg er ikke en Duracell-kanin 🙂
      Jeg loggfører all trening og syns det er gøy å se at for 3-4 år siden var f.eks. 62,5 kg i knebøy min maks 2 reps, haha, nå klarer jeg vel 10++++++++ reps, og det er jo spennende å se fremgang!
      Jeg trener også ting jeg hater, bevegelighet og intervaller. Sliter med hold, og jeg vet det er fordi jeg ikke er en veldig godt trent løper med den aller beste løpestilen når jeg blir sliten, så trening handler nok også om å ikke kun være i komfortsonen hele tiden, for å utfordre seg selv er en viktig del av det å utvikle seg som et menneske og som person for å bli tryggere på seg selv.
      Dette ble mye.. Men jeg kunne nok skrevet mye mer, også kjæresten min 🙂 Ha en fin søndag 🙂

    15. Jeg trener fordi det gjør meg glad. Når jeg er sliten eller trener et avbrekk så er en treningsøkt gullverdt! Ikke minst trener jeg for å opprettholde god helse 🙂

    16. Jeg trener fordi det gir meg livskvalitet og glede! Og så har jeg en jobb der jeg med fordel kan være fysisk sterk og må være mentalt tilstede konstant. Dessuten har jeg diverse problemer med ledd, immunforsvar og mage men med riktig kosthold (for meg) og en aktiv hverdag er jeg så og si symptomfri!

    17. Jeg trener fordi det gir meg overskudd og god selvfølelse. Selv om det er veeeldig vanskelig å komme i gang enkelte ganger, så vet jeg at man sitter igjen med verdensbeste følelse når økta er fullført.

    18. Jeg trener fordi det gir meg glede, energi og en helt utrolig mestringsfølelses som jeg har blitt helt avhengig av å få påfyll av hver uke <3 I tillegg elsker jeg tanken på at jeg gjør noe godt for kroppen min, som er med på å øke livskvaliteten og få meg til å mestre hverdagen i en litt større grad. Og selvfølgelig gjør jeg det også for følelsen etterpå - ingenting som slår den!

    19. Jeg trener fordi det gir meg et avbrekk i hverdagen, fordi det gir meg overskudd og bedre selvfølelse 🙂

    20. Jeg trener forde det gir meg mere energi. Det er også en god måte å utløp for tanker og frustrasjon. Jeg elsker følelsen jeg får etter trening.

    21. Jeg trener fordi jeg føler meg bra. Jeg trener fordi det gir meg energi i hverdagen. Jeg trener fordi jeg synes det er gøy. Men jeg trenger også fordi jeg en dag ønsker å se bra ut.

    22. Jeg trener fordi jeg ønsker å ha en sterk og sunn kropp som virker i lang, lang tid fremover! Fordi jeg har en stillesittende jobb og vet at styrketrening er forebyggende for muskel- og skjelettplager. Fordi det gir meg overskudd og godfølelse, og ikke minst fordi jeg elsker god mat, og ønsker å holde vekta og ha en stram kropp. 🙂

    23. Jeg trener for endorfinene og den gode følelsen etterpå, men også for å føle meg bra, se bra ut og holde formen oppegående!

    24. Jeg trener for å forebygge, fordi jeg vet det lønner seg og fordi jeg vil ar hverdagen skal bli enklere. Jeg trener fordi jeg elsker naturen og vil være rusta til å kunne nyte den på alle mulige måter 😍
      Må slenge inn at du har et fantastisk vesen! Når jeg leser bloggen din smitter litt av smilet ditt over på meg og motiverer meg til å gjøre det beste ut av dagene! Jeg takker deg for det

    25. Jeg trener fordi jeg vil holde meg i god fysisk form. Trening gir meg glede, motivasjon og inspirasjon i hverdagen. Etter en løpetur er hjernen min mer motivert for å jobbe med kreative oppgaver. Trening hjelper meg til å takle vanskelige og krevende situasjoner. Jeg liker bloggen din for den gir meg inspirasjon til å trene. Jeg blir i godt humør av å se det fine smilet ditt 🙂 Kanskje du skulle prøvd å laget en Vlogg som KA? Du er på Topp 3 listen av bloggene jeg leser 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg