Caramel vanilla latte

It’s coffee o’clock

Denne lille saken her har jeg fått mange kommentarer på etter jeg flere ganger har postet den på snapchat. Caramel vanilla latte er min faste lille kos på morgenen, og den gjør virkelig morgenen min helt spesielt god. Kaffen i bunn er sterk, og blandet sammen med søt karamell og vanilje blir det en perfekt smakskombinasjon, samtidig som jeg får min daglige, og høyst nødvendige dose koffein. 

Min caramel vanilla (protein) latte lages enkelt med følgende ingredienser: 

  • 1 nespresso kapsel
  • 1-2 ss vanilje proteinpulver 
  • 5 dråper stevia caramel
  • 1-2 dl melk 

Først har kaffen fra en kapsel i bunnen av et stort glass, du kan også bare lage kaffe på din vanlige måte og fylle ca halve koppen/glasset. Så tilsetter jeg stevia dråpene, lager en proteinshake med 2 ss proteinpulver og ca 1 dl lunkent vann. Rister godt og heller det over kaffen, så varmer jeg ca 1 dl melk og heller til slutt det oppi koppen. Rør rundt og vips har du en helt himmelsk god kaffe. Jeg bruker Questnutrition proteinpulver i akkurat denne kaffen. Stevia-dråper bestiller jeg også fra Iherb. 

Det var dagens lille kaffetips fra meg. Nå skal jeg slurpe i meg resten av kaffen her, og komme meg ut på malingshandel. I dag starter maling og oppfriskning her i leiligheten, hjelpes så gøy dette blir! 

Ha en herlig fredag fine venner, og følg gjerne med på snap utover dagen så skal jeg være flink til å oppdatere underveis. Dere finner meg på marenerdvik. Titt også gjerne innom bloggen senere, i dag har jeg flere innlegg på lur til dere. 

 

Smiiiil Maren 

 

17 kommentarer
    1. Åh, det så godt ut! 🙂 Funker kanskje ikke like bra med risproteinpulver, men jeg skal prøve! 😉 Lykke til med oppussingen! 🙂

    2. så deilig kaffe;)veit du hvor mye man kan bestille for inne på iherb før du må betale frakt? synes det var litt vanskelig å forstå.

    3. Et lite ønske: Det hadde vært gøy med et innlegg hvor du forteller om du bruker kosttilskudd/hvilke du bruker 🙂 uansett om det er vitaminer/mineraler/protein/aminosyrer/pre-workout eller lignende! Synes alltid slikt er gøy å høre om 🙂

    4. Stine: du må betale frakt uansett hvor lite du bestiller. Frakten beregnes ut ifra vekt på varene dine. Du må holde deg under 350kr inkludert frakt for å slippe toll.

    5. stine: Jeg reposter kommentaren fra Kine 🙂 du må betale frakt uansett hvor lite du bestiller. Frakten beregnes ut ifra vekt på varene dine. Du må holde deg under 350kr inkludert frakt for å slippe toll. ( Takk for svar kine )

      Jeg bruker alltid en laveste fraktkostnaden, og bestiller heller flere små pakker 🙂

    6. Magnus: Supert forslag, takk Magnus 😀 Spør gjerne dette spørsmålet på spørsmålsrunden også, så får jeg det med der og hvis det er ønskelig 😀

    7. Hei 🙂
      Hvilket proteinpulver bruker du i kaffe? 🙂 å finnes det et godt proteinpulver man kan bruke i smoothies? Jeg sliter med å få i meg nok protein men synes det er vanskelig å skulle velge hvilket puler som funker til hva..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg