Make it a good one

Happiness is a choice 

Jeg legger meg alt for sent om kvelden for tiden og er dermed så alt for trøtt på morgenen. Jeg må se å få skjerpet meg her. Trøtt eller ei, i dag har jeg bestemt meg for å ha en positiv og bra dag. Jeg tror fullt og helt at man har et valg når det gjelder hvordan dagen din skal bli, du kan gjøre enormt mye med utfallet av dagen din kun ved å bestemme deg for å være positivt innstillt. 

I dag har jeg tre kunder på rappen, ogå tar jeg en tidlig helg. I helgen starter prosjekt; fornyelse av leilighet, og jeg er så utrolig spent. Jeg har fått så mange gode tips og råd, og nå starter endelig prosessen. Leiligheten min er ny, stor, lys og hvit, men dere kommer til å få sjokk av før og etter bildene her likevel. Det skal nemlig gjøres en god del nye, og relativt spenstige ting her. Begge mine skjønne foreldre har satt av helgen sin til å hjelpe meg å male, og jeg er så takknemlig. Tenk å være så snille at de bruker av sin frihelg til å male hos meg. Jeg skal gjøre det til en super hyggelig helg, handle inn masse god mat, kjøpe takeaway lunsj, ha deilig musikk på mens vi jobber og vikrelig gjøre alt for at det skal bli så greit som mulig å være med på leilighetsprosjekt hos meg. 

Puma sko  //  Bik bok jeans  // Bik bok genser

Ellers har jeg en ny styrkeøkt å dele med dere, med fokus på overkropp. Jeg kjørte økten i går sammen med min kjære, og det ble en tung og god treningsøkt. Det er så deilig å trene sammen med noen som er sterkere enn deg, da blir man automatisk litt sterkere selv føler jeg. Jeg tøffet meg noe voldsomt i benkpresen i går, og kjenner det godt i dag. Vi endret også grep på både nedtrekk og sittende roing, noe som gjør at muskelen ble truffet fra en annen og uvant vinkel. Slike ting setter spor. Jeg er ordentlig støl i dag.

Nå skal jeg slutte å skravle, og komme meg avgårde her. Litt kontorjobb med treningsprogrammer, matplaner og fakturaer venter før dagens første kunder. 

Ha en strålende torsdag dere. Make it a good one! 

 

Smiiil Maren

 

15 kommentarer
    1. Trener du ofte to ganger om dagen? 🙂 så her om dagen at du hadde trent intervaller om morgenen, og hadde planlagt en styrkeøkt senere på dagen. Splitter du det opp fordi du ikke har tid til å kjøre alt i ett kanskje?
      Også lurer jeg på om du spiser rett etter styrketrening? Bruker du proteinpulver i shake etter trening, eller bare i mat? 🙂

    2. Hei, Maren!
      Jeg har et spørsmål jeg har lurt på en stund, men jeg har følt meg litt dum til å stille det fordi jeg er redd det skal misoppfattes.. Men jeg tenker jeg kan spørre deg, så kan du velge selv om du vil svare. Du må også gjerne lage et større innlegg om det, er veldig nyskjerrig på dine erfaringer 🙂
      Jeg har lest bloggen din i flere år og er stor fan av deg! Du virker så sprudlende, smilende og energisk. Jeg husker tilbake når du bodde i Oslo. Jeg kan huske du hadde innlegg der du kjørte intervaller eller annen cardio på morgenen, og gode styrkeøkter ut på dagen. På den tiden var du utrolig slank (!) og markert. Du skrev flere innlegg om ditt matinntak pga. den store aktivitetsmengden, og jeg brukte/bruker flere av dine oppskrifter. Alltid så mye godt 🙂
      Nå i senere tid har jeg lagt merke til at du har gått over til “mindre” trening i den forstand at du ikke har de samme morgen- og ettermiddagsrutinene. Er det en grunn til det? Jeg mener på ingen måte å si at du ikke ser like bra ut, for du stråler virkelig. Men Jeg bare lurer på hva som har gjort at du har gått vekk fra denne rutinen som du kjørte på med så lenge, og som utad fikk deg i superform? Jeg syns personlig du ser sunnere ut nå, for du hadde en periode du var utrolig slank. Igjen – prøver ikke å angripe på noen som helst måte. Jeg bare spør på bakgrunn av at du har mye kunnskap og gjerne har gjort deg opp noen meninger selv ettersom du har testet ting “på kroppen” 🙂
      Håper på svar! God klem

    3. Så gøy med leilighets forandring. Har jo ikke sett så mye av den, så det blir spennende. Det blir sikkert bra, siden du er bra!! Så flott at foreldrene dine hjelper deg, jeg har også foreldre som ville stilt opp og hjulpet meg. Det er så uunnværlig, og takknemlig for det skal man være, for er ikke alle som har det. Yej. Ha en flott dag.

    4. Tone: Nei kjære deg, jeg oppfatter ikke dette som et angrep i det hele tatt 🙂 Det er selvfølgelig lov å spørre. Jeg var ganske alene i Oslo, og trening var en veldig stor del av hverdagen min. Det var liksom der jeg brukte tiden min. Jeg spiser så og si det samme nå, og trener ganske likt, men jeg har blitt eldre og kroppen endres. Jeg er ikke så opptatt av å være i best mulig visuell form, og lytter mer til kroppen min. Har jeg masse overskudd så kjører jeg på, er jeg sliten så tar jeg en hviledag. Jeg har også utdannet meg til sykepleier over de siste 3 årene, et studie som krever helt enormt mye. Studiene ble første prioritet, og trening på andreplass. Jeg hadde ikke like mye tid lenger rett og slett. I sommer gikk jeg litt lei, og tok meg en solid pause fra styrketreningen, nå føler jeg derimot at jeg virkelig er tilbake med masse gode treningsøkter. Jeg koser meg med treningen, og koser meg enda mer med maten. Jentekvelder, kosekvelder med kjæresten, ut å spiser, familiemiddager osv, jeg nyter livet, og koser meg med både sunt og usunt. Om jeg så ikke er så fryktelig slank lenger så gjør det meg ingenting, jeg trives som jeg er, og har det veldig fint 🙂

      Så for å svare på spørsmålet ditt, så tror jeg det har med tid til rådighet, og endring av fokus å gjøre. Det er liksom ikke så fryktelig viktig for meg å være ekstremt markert. Jeg har ikke gått vekk fra min måte å spise og trene på, jeg er bare ikke så nøye lenger 🙂

    5. anja: Ja jeg gleder meg til å vise den 🙂 Håper det blir bra! Så skjønn du er <3 Blir alltid så glad av kommentarene dine Anja. Takk for at du er her <3

    6. Hei:) så viktig d du sier om det å tenke positivt. Det er så vanskeli noen ganger. Kjente jeg trengte ett sånn innlegg i dag, vært på jobb med my stress. Føler meg
      sliten, og lei. Er vell bare hvile jeg egentli trenger. Synes det er så rart at bare ett klikk inn på bloggen din gjør dagen bedre. Din positive innstilling og utstråling er så fint å se. Og d er viktig å minne på hverandre at ting faktisk ikke er så verst:) som du sier: make the best off it:) Synes forestn genseren så kjempe fin og god ut:)

    7. Stine: Skjønne Stine, tusen takk 🙂 Det gjør så godt å vite at jeg og bloggen kan ha en positiv innvirkning på deg. Tusen takk for denne kommentaren. Made my day <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg