Fargerik super-frokost

Healthy & delicious 

I dag kjente jeg at jeg trengte et lite boost på morgenen, og resultatet ble en fargerik vitaminbombe, toppet med masse godsaker. Jeg elsker frukt og smoothie, og har alltid laget denne typen fruktfat enten som et måltid eller bare et fruktfat som snacks. Jeg lagde det så mye i en periode at dere lesere nesten ble lei av all frukten på denne bloggen. Nå er det lenge siden sist, og jeg kjente at det var på tide med en liten fruktfest igjen. Jeg synes det hostes og harkes overalt, og jeg har overhode ikke tid til å bli syk nå. Så da er det nok søvn, hvile, rikelig med væske og masse næringsrik mat som gjelder. 

Smoothien er enkel å lage og består av følgende ingredienser: 

  • Frossen mango, ananas og melon
  • En liten skvett eplejuice
  • 3 ss mager kesam

Jeg brukte kesam for en tykkere konsistens, og økt proteininnhold. Jeg kjørte miksen i blenderen til det ble en jevn og fin smoothie, såpass tykk at den kan spises med skje. Hell smoothien over i en skål, og topp med det du ønsker. Jeg tok det jeg hadde tilgjengelig i skapene, og det ble kokosmasse, chiafrø, blåbær, jordbær og kiwi. 

I dag jobber jeg hjemmefra et par timer, før jeg skal opp på Solsiden for et par PTtimer, og egentrening. I dag har jeg ikke første kunde før godt ut på ettermiddagen, og det var litt deilig å ha tid til en koselig morgenstund med typisk maren-frokost. Det er en stund siden sist. God morgen Norge står på i bakgrunnen, og jeg koser meg. 

Håper dere får en nydelig onsdag hjerter. 

 

Smiiiil Maren

 

10 kommentarer
    1. Såg kjempe godt ut! Anbefaler deg å prøve å lage smoothibowl med mango, pasjonsfrukt, banan og mager vaniljekesam. En sikker favoritt hos meg, hvertfall😄 ha en fin dag, skjønne, fine deg😚

    2. Lagde meg også smoothiebowl idag, men den ble ikke god! Haha, prøvde noe nytt, men neste gang går jeg for det vanlige, haha. Bruker skyr i mine smoothie’r, hva er forskjellen på det og kesam i forhold til protein innhold og karbohydrater?

    3. Spiste du alt dette til frokost, eller bare legger du ved 1 banan og 2 nektariner fordi bildet skal se bedre ut?

    4. Mia: Jeg spiste smoothoebowlen, med halve bananen kuttet i skiver oppå, og den andre halve spiste jeg vanlig. Resten av frukten spiste jeg opp ja 🙂 Jeg hadde hjemmekontor hele formiddagen i dag, så koste meg med frukten over en lengre periode 🙂 Synes ikke det var så mye jeg? Det er jo bare frukt 😀

    5. Åååå, så deilig å spise frukt utover dagen når man har hjemmekontor, det gjør hele opplevelsen litt bedre 🙂
      Jeg syntes ikke dette var mye, jeg spiler selv helt enorme mengder frukt, så lurt bare på om det var andre som var like avhengige haha
      Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg