Practice what you preach

God morgen hjerter. Jeg står ved kjøkkenbenken, drikker kaffe, svarer mail, lager huskelister for meg selv og oppdaterer bloggen, samtidig som jeg prøver å momse i meg et par knekkebrød med ost. Her skal alt skje på en gang, og helst i et heidundrende tempo. Ingen rolig idyllisk morgenstund i dag med andre ord. Jeg har som nevnt lånt bort bilen min, på litt ubestemt tid, og det betyr at jeg må planlegge ting på en helt ny måte. Plutselig må jeg legge inn 20-30 minutter ekstra tid overalt fordi jeg må gå eller sykle for å komme meg dit. Jeg har så enormt godt av dette, og det er faktisk litt godt å se at jeg fint klarer meg uten bilen. Jeg har vært en av dem som kjører absolutt overalt, samtidig som jeg babler i vei her på bloggen om viktigheten av hverdagsaktivitet. På tide å practice what you preach eller hva? 

I dag har jeg en god del på planen, og det skjer selvfølgelig på helt ulike ender av byen. Så først blir det å sykle til jobb, et par timer der, sykle videre til andre siden av byen for å hente en pakke, tilbake til byen for et møte, også en liten svipptur på motsatt side av byen igjen for å levere en liten overraskelse til en som fortjener det. Det blir spennende å se om jeg er like fornøyd med min nye transportmetode i kveld. Det positive er jo at pulsklokken min elsker dette, og jeg satser på å nå 100% på aktivitetsmåleren daglig fremover. 

Ellers står egentrening også på planen. Det er liksom noe med å starte mandagen med en liten økt. Jeg er så enkel i hode at jeg føler trening på en mandag setter standarden for hele uka. Så det er sjeldent jeg skipper mandagsøkta, onsdagsøkten derimot, den kan lett bli droppet, men jeg er trofast mot mandagen min. Jeg ser for meg en benøkt med fokus på rumpe. Jeg er nemlig så støl etter markløft på fredag, at ryggen bare skal få være i fred. I tillegg trente jeg bryst, med benkpress som hovedøvelse, sammen med min kjære på lørdag og det har også satt sine spor for å si det sånn. 

Hjelpes som jeg kan skravle, dette ble mye rabling til dere en mandagsmorgen, men jeg synes jo det er så gøy, og da er det sannelig ikke lett å begrense seg. Nå må jeg se å komme meg avgårde her, en liten kaffekopp til nå, så er jeg klar. Vi hadde enda en alt for en natt med den nye serien i går, og jeg ser for meg at det blir x-antall flere kaffekopper i dag. Vi er trøtte, men faktisk enige om at det er verd det – så bra er den serien. “The Night Of” på HBO, sjekk den ut! 

Ha en god mandag, og en super ukestart dere. Kjør gjerne på med spørsmål i spørsmålsrunden, jeg begynner å jobbe med svarene allerede i kveld. 

 

Smiiiil Maren 

10 kommentarer
    1. Hverdagsaktivitet er viktig ja! Små aktiviteter kan ha mye å si 🙂
      Et spm: hvordan lager du den mocha karamel latten du la ut på snap idag?
      Ha en fin kveld 🙂

    2. Spørsmål til spørsmålsrunde: Jeg og en venninne trener styrke med helkroppsprogram 2-3 ganger i uka. Vi trodde vi trente likt helt til vi diskuterte noen øvelser, og da kom det frem at begge kjører 8 øvelser og 3 sett per øvelse, men hun øker vekten litt på hvert sett på hver øvelse (feks 10-12-14 og 12-14-16 når det første blir for lett), mens jeg kjører samme vekt på alle settene, og øker vekten på øvelsen når jeg synes 10×3 føles lett. Begge tenkte at måten vi selv gjorde det på var den mest logiske, og så ble vi litt usikre på om det ene er “bedre” enn det andre. Jeg følger med på bloggen din jevnlig og syns du er fantastisk inspirerende og kunnskapsrik, så jeg tenkte jeg kunne høre hva du syns. Forstår at det ikke er noen fasit, og at det og kanskje kommer an på hva man ønsker å oppnå med treningen, men bare nysgjerrig på hva du tenker rundt temaet 🙂

    3. Christine: legg gjerne dette inn på innlegget med spørsmålsrunde, kopierer alle spørsmålene derfra og svarer på dem i et eget dokument skjønner du 😀 Skal prøve å huske å ta med dette fra spørsmålet fra innlegget, men hvis du/dere lurer på noe mer så ta det på den bloggposten med spørsmålsrunde <3 🙂 Tusen takk! M

    4. Elise: Det er den basic tightsen fra running kolleksjonen til Nike, men det er sikkert 6-7 år gammel. hehe. Den eldste tightsen jeg har, super slitt, men sååå god 😀

    5. Hvordan registrer aktivitetsklokken at du beveger deg på sykkelen når håndleddene er i ro? 🙂 Har du på pulsbelte hele tiden?

    6. Anonym: Nei det er jo akkurat det den ikke gjør! Så sykt kjedelig. Hehe. Bruker ikke pulsbelte til vanlig nei, så blir ikke registrert hvis jeg sykler, kun når jeg går :):)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg