Legday baby

Styrketreningen funker så bra om dagen, og det er så deilig å kjenne på følelsen av treningsglede i styrkerommet igjen. Jeg trener ben to ganger pr uke nå, og på mandag hadde jeg en super økt som jeg har lyst å dele med dere. Den var tung, og svetten silte mens jeg holdt på, og det er akkurat slike styrkeøkter jeg liker aller best. 

Legs & booty workout

Jeg trener ikke med de tyngste vektene enda, men jeg jobber med gradvis oppover, og det er herlig å kjenne styrken komme tilbake. Jeg har aldri vært spesielt opptatt av hvilke vekter jeg har på, og aldri hatt noe mål om å løfte tyngst mulig, men jeg innrømmer at det er søren så motiverende å mestre tyngre og tyngre vekter. 

Hele økten så slik ut: 

  • Benpress 5×5
  • Utfall fra stepkasse 10 pr benx3
  • Strake markløft 10 x 4
  • Lårcurl & leg.ext i superset 10×3
  • Box jumps 8×4

I dag skal jeg fullføre artikkelen til ShapeUp før den leveres i kveld, jeg skal ha tre PT-kunder og prøve å lure inn en rask egentrening også. Det er torsdag, og det betyr familiemiddag sammen med min kjære hos min familie. En finfin torsdag med andre ord. Jeg skal forresten også i et spennende møte ift leiligheten, det blir en del forandringer der fremover, og jeg er så spent at jeg klarer nesten ikke sitte stille. Jeg gleder meg til å ta dere med på litt mer interiørprat i tiden fremover, jeg skal nemlig gjøre noen rimelig heftige endringer her. Før og etter bilder skal tas, og jeg skal fokumentere hele prosessen. Dette blir så gøy!

 

Smiiiil Maren

 

10 kommentarer
    1. Så utrolig motiverende du er, Maren! Når JEG blir motivert til legday, DA har du gjort noe riktig! Ha en nydelig torsdag og fortsett å spre glede og motivasjon <3

    2. Når du trener bein og andre deler av kroppen for that matter også, hvor lenge varer øktene? Har du noe fast tid på hvor lenge du trener eller trener du som regel så lenge du ønsker?:)) Mine legday økter pleier å være på 50 min – 1 time er dette en grei økt?<3
      Ha en fin torsdag med familien!!

    3. Nathalie: Hmm, tror egentlig ikke det. Hehe. Har ikke så mye mer å si enn du kan lese på nettet. Min personlige mening er at de er utrolig gode på foten, digge å løpe i , ser super freshe ut og koster litt for mye. Hehe

    4. Herlig økt! Åh, savner økter med bøy! Har du gode rumpetips til ei med jumpers knee, som ikke får kjøre knebøy/løpe/hoppe enda? Hip thrust og reverse hyper går fint! Hadde vært gøy med flere tips, kanskje jeg får nye ideer! 😀 Ha en herlig dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg