Total mangel på viljestyrke

Jeg eier ikke viljestyrke når det kommer til ting som smaker godt. Jeg har totalt manglende evne til å begrense meg selv, så i kveld måtte jeg rett og slett fjerne meg selv fra leiligheten og komme meg ut på en liten rusletur. Dere som følger meg på snap så kanskje at jeg fikk hele tre esker med questbarer i posten i går, og etter questbar nummer fem måtte jeg gjemme esken langt bort i et skap og komme meg ut av huset. haha. 

Ut på tur, med musikk på ørene og i rolig behagelig tempo. Noen ganger finnes det ikke noe bedre enn en tur ut i frisk luft, helt alene, uten noen forstyrrelser. Jeg må bli flinkere til å gå kveldsturer i ny og ne, det er virkelig bare så godt. 

Nå er alle questbareskene trygt plassert hos min kjære, og der skal de få lov å være. På den måten kan jeg porsjonere ut litt mer fornuftig, og kanskje unngå å sluke fem og fem barer hver gang jeg er alene. Jeg  må le av min egen mangel på viljestyrke, er det mulig liksom. Noen som kjenner seg igjen her eller? 

 

Smiiiil Maren 

 

24 kommentarer
    1. QuestBarer er jo ikke den verste cravingen du kan ha da, for det er jo i det minste sunt! 🙂
      Men jeg må le litt av deg noen ganger jeg også, på en superpositiv måte! Det er så herlig å følge deg på snapchat. I det ene øyeblikket er det fristende bilder av sunn, god og næringsrik mat, mens i det neste er det bilder av enda mer fristende snacks i boller, smågodt og nam-nam-mat :))))) virkelig godt å se at du også er menneskelig, og ikke fremmer en livsstil bygget opp av bare kylling, ris og brokkoli!

    2. Kjenner meg veldig igjen ja! Skulle ønske jeg var mye flinkere til å begrense det, men lettere sagt enn gjort!

    3. Du spiser vel ikke 5 barer i slengen? Erstatter du maten din med barer da? Ellers har du vel en ekstremt god forbrenning. Det blir jo mange ekstra kalorier…

    4. Kjenner meg igjenn. Jeg kan ikke kjøpe inn noe godis. Da blir det borte. Hvordan går det med hunde prosjektet ditt? Ha en fin kveld.

    5. Anonym: Det skjer jo ikke daglig, men hvis jeg har et lite raid så ryker det gjerne fem stykker i slengen jo , i tillegg til vanlig mat. Ja det blir en god del ekstra kalorier – men som sagt, det skjer jo ikke hver dag 😉 heldigvis!! Hehe

    6. Joda, kjenner meg igjen.. Trikset mitt er å ikke ta den første mm jeg ikke har tilgang på flere. Gjør jeg først det blir det vanskelig å stoppe. Men jeg lurer på – får du ikke vondt/luft i magen når du spiser så mange? Jeg spiste tre i formiddag (yupp, skulle ikke tatt den første) og.. Ja, jeg skal spare deg for detaljene. Det går greit med èn, men etter flere må jeg bare holde meg for meg selv.. :-0

    7. Får du ikke vondt i magen av å spise så mange? O.o Jeg har tre bokser + litt til med Questbars, og jeg syns en er mer enn nok om dagen (jeg har spist mye Questbars, i snart 5 år) 🙂

    8. Skjønner ikke hvordan du klarer å spise så sykt mange questbars?! :p jeg kan ikke spise én en gang.. 😉

    9. June: Hahah, så ille er det heldigvis ikke, men jeg får vondt jo. Huff og huff, er jo greit mye fiber i dem også så blir ikke spesielt godt med så mange. Haha – jeg MÅ snart lære!

    10. Er skoene adidas ultra boost st? hvordan er de? har lenge vurdert å kjøpe dem, men synes de er litt vel dyre til mitt studentbudsjett :/

    11. Herregud ja!! Forrige uke gikk det ned både en chipspose på tirsdag kveld og ukjent antall kicks seinere i uka! Hehe.. men det er jo så vanskelig å stoppe, særlig hvis man er litt sliten og lei. Denne uka skal jeg jobbe litt ekstra med viljestyrke og spare alt kos til lørdag:) Må foresten bare kommentere kommentaren over, JA, det blir ekstra mange kalorier – ja, det er unødvendig og det er nettopp derfor det er HELT fantastisk når Maren blogger om det 😍😍

    12. Mia: Ja! Jeg elsker den skoen, har kjøpt et nytt par i lilla nå fordi jeg liker dem så enormt godt og bruker dem hver eneste dag:) men ja – de er grusomt dyre :/

    13. Kjenner meg veldig igjen….Hver gang jeg er innom kjøper jeg som regel med fire stk, også tenker at jeg skal ha de litt utover noen dager. hver eneste gang spiser jeg alle fire i slengen! Det går jo ikke an å spise bare en!😝 Skummelt

    14. Haha, det der hørtes ut som meg!
      Kan jeg spørre et spørsmål? Jeg har målt hvilepulsen min x flere den siste uken og den ligger på 54-58. Jeg trenger regelmessig, men er ingen idrettsutøver på langt nær. Hva har du i hvilepuls?

    15. Hehe, godt å høre at jeg ikke er alene! Er akkurat sånn med Atkinsbarene jeg, så nå er jeg på avvenning – forbud mot å kjøpe dem! 😉

    16. Jeg har det helt likt(tror jeg?) og det er så godt å se at man kan spise sunt til tross for det. Haha, du inspirerer virkelig. I butikken har jeg kjempemye viljestyrke og er superfornuftig, men med en gang noe godt ligger i skapet, får jeg nesten helt tvangstanker om at det må spises opp..

    17. Haha! D e godt å høre at flere har problemer med viljestyrken 😛 Jaja, kan ikke være på topp hele tiden! Jeg lurte på hvilken questbar du syns er best, tenkte jeg skulle kjøpe en stor pakke, men vil ikke kjøpe en som ikke er god 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg