Trappetrening og ny inspirasjon

I går var en helt utrolig gøy dag. Jeg hadde PT-kunder i ett i seks timer, og satt i enda tre-fire timer med programmer, planlegging, mail og blogg etter det. Det ble en lang dag innendørs, og da var det befriende å kunne ta en liten timeout i trappa utenfor, for litt påfyll av inspirasjon og frisk luft. Jeg oppdaget tilfeldigvis det nye ShapeUp bladet da jeg var innom butikken. Et eget matblad, stappfullt av inspirerende, fargerik og sunn mat. Jeg visste ikke at dette bladet skulle lages en gang? Så utrolig gøy. Har noen av dere sett det? Dette er ikke reklame, jeg synes bare det var så fresht og fint at jeg hadde lyst å dele det med dere. 

Etter litt mat og en god halvtime med bladet fant jeg ut at jeg fremdeles hadde litt ledig tid og kunne få unna litt bevegelse. Det blir litt alternativ trening på slike hektiske dager, men det gjelder jo kun å være kreativ, og utnytte den tiden man har.

Jeg satt sammen en super enkel sirkel, og jammen fikk jeg ikke opp pulsen og svettet litt på den lille tiden jeg hadde. Man kan gjøre en haug av ulike øvelser, og i går valgte jeg ut fire ulike øvelser som jeg satt sammen til en fin sirkel. 

Sirkeltrening i trapp: 

  • Eksplosive hopp 
  • Sidelengs utfall-hopp 
  • Løp opp på annethvert trinn
  • 10 pushups
  • Løp opp på hvert trappetrinn

Økten over viser én runde, så kjører du så mange runder du har lyst til, eller har tid til. Jeg liker å kjøre 4-5 runder. I går ble det kun 2 runder, men alt er bedre enn ingenting. 

Denne økten er superfin å ta med seg ut nå i helgen, ta en liten joggetur eller gåtur, finn en trapp og kjør økten. Vips er du ferdig trent og har fått masse frisk luft. Denne økten er også perfekt hvis man er på reise, og ikke har tilgang på treningssenter eller kanskje ikke har medlemskap på noe senter i det hele tatt. Det er nemlig ikke et must å ha tilgang på treningssenter for å få en god treningsøkt. 

Ha en herlig helg dere, jeg skal straks komme meg ut på en liten morgentur før lunsj med en god venninne står på planen. Senere er det fotballkamp og familietid. Hva er deres planer for lørdagen? 

 

Smiiiil Maren 

 

15 kommentarer
    1. Så inspirerende – gøye øvelser. Jeg har ryddesalg i dag – skal gjennom klesskapet og kaste og rydde – men legger inn en liten tur i skogen 🙂

    2. Lurte på om du kunne tipse om noen lunsj-steder i Kristiansand hvor de har god og sunn mat? Har blant annet sett på Snapchat at du og Kristina har vært på et sted med smoothiebowls som ser helt fantastisk fristende ut. Hvor er dette? Ha en fortsatt fin dag! Klem til deg

    3. Anonym: Selvfølgelig 🙂 Det er Will I juice – super favoritt og bør sjekkes ut. Andre favoritter er: Kjøkkenskapet, slakter Sørensen, tilstede mat og mer, food asylium, HT sushi ( takeaway ), og sist men virkelig ikke minst, min store favoritt – bønder i byen 🙂 Alle ligger i sentrum!

    4. Hei! Finner ikke bladet i noen butikker, hvor kjøpte du det? Måå bare ha det, trenger litt inspirasjon på matfronten😃 Med det samme må jeg spørre deg om hvor de freshe treningsklærne dine er fra?

    5. Ida: Jeg kjøpte det på Joker i skippergata i Kristiansand. Dette er min pappa sin matbutikk, og der er alltid sånne ting på plass vettu 😉 hehe. Genseren er fra den nye kolleksjonen til Under Armour finnes på fitliving.no, de har til go med 20% rabatt nå, skrev et eget innlegg om det for et par dager siden 🙂 Elsker den lilla fargen!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg