Tilbake til hverdagen: Topp 6 lunsjtips

Lunsj er mitt favoritt måltid i løpet av dagen, og jeg prøver å variere lunsjen så god jeg bare kan. I dette tilbake til hverdagen innlegget har jeg lyst å dele mine topp 6 lunsjtips med dere. Rettene er enkle, sunne, og gode. Det er ikke noe spesielt fancy over dem, men de gir god næring, går relativt raskt å lage og smaker utrolig godt – spør du meg. 

1. Hjemmelaget havrebrød – Havrebrød er en favoritt hos meg, og da helst med proteinrikt pålegg, slik som egg, laks, skinke og/eller ost. Oppskriften er faktisk den samme som jeg bruker på havrepizzaen min. Så dette kan enten bli en super lunsj, eller en nydelig middag.

2. Tunfiskrøre – Jeg er ikke så flink på å spise fisk, og er derfor alltid glad for måter man kan “lure” i seg fisk. Tunfiskrøre er så utrolig godt, og med denne oppskriften kan jeg spise masse tunfisk. Test den ut da vel! 

3. Meieriprodukter & frisk frukt – Jeg er virkelig dronning av meieriprodukter og frukt, så det er klart det må nevnes som et lunsjalternativ. Jeg blir virkelig aldri lei, og kunne spist cottage cheese, skyr, kesam og yoghurt til hvert eneste måltid. Hehe. Tilsett litt frisk frukt, bær og usaltede nøtter så er lykken komplett. 

4. Hjemmelaget pai og salat – Pai er et topp alternativ til lunsj. Det smaker nydelig både nylaget og som restelunsj dagen etter. Perfekt å ta med i en liten boks på jobb eller skole neste dag, gjerne med en ny frisk salat til. 

5. Brødskiver, eggerøre & smoothie – Brødskiver trenger ikke være kjedelig, spesielt ikke hvis du tilsetter eggerøre og en frisk smoothie. 

6. Ulike typer salater – Salat kan varieres i det uendelige, og jeg spiser veldig ofte salat til lunsj. For meg er det viktig at salaten inneholder mer enn kun grønne blader for at den skal mette. Fyll på med gode proteinkilder, slik som kylling, skinke og egg, masse ulike grønnsaker, og gjerne gode fettkilder slik som cashewnøtter og avokado. Ha gjerne lomper, brødskiver, potet, søtpotet, eller pasta til som karbohydratkilde. 

Håper dette gav litt inspirasjon til lunsjmenyen. Del mer enn gjerne dine lunsj-favoritter i kommentarfeltet. 

 

Smiiiil Maren 

 

 

 

5 kommentarer
    1. Mange bra tips! 🙂 Det er fælt å si det mtp variasjon men har spist nr tre til frokost, lunsj og kvelds i flere uker nå, latskap.. men det er så enkelt, og så godt! Skyr, cottagecheese, yoplait vanilje og varierer med topping som bringebær, banan, mandler, blåbær osv! såå godt! og noen ganger en questbar i ..

    2. Det innlegget her passet meg perfekt nå! Sliter så ille med hva jeg skal ha til lunsj for tiden, blir så fort matlei 🙁 så tusen takk for tips!

    3. En lunsjfavoritt hos meg er mager kesam, hjemmelagd frokostblanding og frukt.
      Eller bare knekkebrød med kokt egg eller ost og noe frukt til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg