Jeg elsker prosessen

My workout routine 

I går kjørte jeg en god styrkeøkt som jeg har lyst å dele med dere. Fokuset lå på bryst og skuldre – noe annet var helt uaktuelt etter mandagens styrketrening på ben og rumpe. Jeg er så ekstremt stiv og støl at jeg såvidt klarer å bevege meg uten å lage grimaser. Det er virkelig ikke bare bare å jobbe seg tilbake etter en lang periode uten styrketrening. Jeg vet at det blir bedre, så det er bare å jobbe på og holde fokuset rettet fremover. Jeg har lært meg å kose meg underveis og like prosessen, uten å fokusere utelukkende på målet hele tiden. 

Gårsdagens økt var som sagt på skuldre og bryst , med følgende øvelser: 

  • Benkpress 5×5
  • Skulderpress 8×4
  • Bystpress med hantler 8×4
  • Sidehev 10×3
  • Triceps pushdown med tau 12×3
  • Biceps curl med hantler 12×3

Triceps og biceps kjørte jeg i supersett, også avsluttet jeg med et par runder ab-roller til slutt. Det er et lite hjul som trener magen på en helt rå måte – google it. 

I dag startet jeg dagen med en intervalløkt på tredemølla. Jeg kjørte 30 sekunders intervall, med 30 sekunder pause, totalt 10 drag. Jeg varmet godt opp og brukte godt tid på nedtrapping. Økten totalt ble 45 minutter. En herlig svettefest, som garantert kommer til å kjennes i morgen. Jeg spurtet på alt jeg bare hadde, og måtte helt opp på tær i løpssteget for å klare det høye tempoet. Det er lenge siden jeg har følt en slik fart i bena, og det var utrolig godt. Selve intervallene varer kun i 10 minutter, og man løper jo kun i 5 minutter totalt, men med så høyt tempo er det mer enn nok – hvertfall for min del. 

Nå skal jeg sitte å jobbe på Solsiden et par timer før det blir hjem til ny variant av speltlompe-pizza, og gjennomgang av alle deres fantastiske serietips. Tusen tusen takk – dere er gode som gull! Hva gjør du denne onsdagen? 

 

Smiiiil Maren 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Jeg hadde også en overkroppsøkt i går, det er så deilig følelse når man har gjennomført en god økt! Ser det er noen av øvelsene her jeg gjerne prøver neste gang. Du er stor inspirasjon! Stå på og fortsett som du gjør!! :)<3

    2. Kan du ikke si litt om hvor mange kilo du løfter i hver øvelse? Siden du bare tar f eks 5 rep i benkpress osv.
      Og ja, hvilken hastighet på dragene?

    3. Har utsatt 4×4 intervallene jeg skal gjøre i dag helt til kvelden. Lang dørstokkmil idag, meeeen jeg husker så godt hvordan det kommer til å føles etterpå 😃
      Endorfiner ass ! <3

    4. Det høres ut som en morsom styrkeøkt, må prøves ut! I morgen blir det intervaller på meg før to dagers hvile før løp på søndag, men til uka kanskje?
      I dag har det vært nasjonaldag her i Brasil, men de feirer ikke noe særlig selv om alle har fri. Vi har vært hos svigers hele dagen og kost oss der med masse mat og avslapning. Deilig å bare roe helt ned en hel dag 🙂

    5. Hei Maren 🙂 Jeg synes du er flink til å variere treningen din, men jeg har likevel et spørsmål om akkurat dette: Jeg synes det er fryktelig vanskelig å kombinere styrke- og kondisjonstrening. Hvordan skal man trene for å bli sterkere OG få bedre kondisjon? Jeg ønsker å kunne ta meg en løpetur uten å dø, samtidig som jeg ønsker å kunne løfte tungt. Det sies vel at man bør ha 2-3 kondisjonsøkter MINST, men man bør vel også ha 2-3 styrkeøkter. Har du noen tips? Fullkroppsøkter eller sirkeltrening? Intervaller eller langkjøring? (Kroppen må jo hvile også oppi alt det her..)

    6. Hei Maren
      Nå er det veldig sjeldent jeg kommenterer, men nå syntes jeg det var på sin plass. Jeg blir altså SÅ inspirert av deg! Du virker for meg som et virkelig godt vesen, og all den trenings-og matgleden du sprer er virkelig gull 🙂 Etter en lang sommer borte fra treningssenteret var det fint å lese litt tilbake her, og begynne å planlegge høsten. Men jeg må innrømme at jeg blir litt usikker på hvordan jeg skal legge opp øktene mine. Bruker stort sett å trene styrke to ganger i uka, og da blir det fullkroppsprogram. De øktene jeg gjør er forholdsvis lange, og jeg kjenner at jeg trenger litt forandring. Trenger effektive økter, med litt nye øvelser. Har du noe å anbefale?

    7. Lill: Jeg løper dem mellom 15 og 18 km/t 🙂 Starter på 15, og øker gradvis. Men noen dager blir alle dragene på 15 og andre dager er alle på 17 km/t, det varierer helt etter dagsform. Jeg løper dem uten helling, selv om jeg vet jeg burde ha det. hihi

      Ift vektene så kan jeg bli flinkere på å skrive opp kg fra nå av 🙂 Benkpressen nå ligger på sånn 35-40kg 🙂

    8. Hei! Du jeg lurer på om du har noen tips til hvordan man bør trene for å bli sterkere?sånn hvor mye prosent av maks vekt bør man løfte, hvor mange reps/sets osv. Gjelder spesielt i baseøvelser, føler jeg hele tiden når den samme vekten som et stopp-skilt, vet jo ikke om det er mentalt eller fysisk (sikkert begge deler). Håper du kan komme med noen tips 🙂
      Ha en super helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg