Tilbake til hverdagen: Topp 6 frokost

Jeg fortsetter min lille tilbake til hverdagen-serie, og neste ut er frokost. Lunsj og middags innlegg er også klare, så de kommer på løpende bånd. Frokost er for meg utrolig viktig, og jeg har lyst å dele mine topp 6 frokoster med dere. Høyest troner meieriprodukter med bær, det er uten tvil det beste jeg vet, havregrynsgrøt med proteinpulver og melk er på en god andreplass, ellers er jeg utrolig glad i hjemmelagde knekkbrød eller grove brødskiver med proteinrikt pålegg, smoothie, pannekaker eller chigrøt er også supre alternativer til frokost spør du meg. 

Let´s talk about breakfast

Jeg har lagt på linker til alle frokostene, slik at dere kan klikke dere inn og se hvordan jeg har laget dem. Alle rettene er super enkle, og tar kort tid å lage. Det er ett av kriteriene for en god frokost, det må gå raskt, det må være mettende, inneholde mye næring og smake godt. Jeg synes selv alle disse frokostene møter disse kriteriene. 

1. Meieriprodukter: Cottage cheese, Yoplait 0,0% vanilje yoghurt / skyr, nøtter, frukt og bær. 

2. Hjemmelagde knekkebrød med diverse pålegg – Dette er min mamma sin oppskrift, og jeg har spist dem så lenge jeg kan huske. De er utrolig gode, og jeg synes det er så koselig at flere av dere har testet oppskriften, og send meg mass expositive tilbakemeldinger. Jeg har ofte en krukke med disse stående på kjøkkenbenken, et topp alternativ når det må gå raskt på morgenen. 

3. Havregrynsgrøt med proteinpulver   – Jeg spiser havgregryn flere ganger i uken, og liker å variere med vaniljeprotein, og sjokoladeprotein. Jeg topper ofte med friske bær, eller eple kuttet i biter, eller kanskje en 1/2 questbar. Det kommer litt an på hva jeg har tilgjengelig. Noen dager går det litt kjapt, og da blir det ingen topping. Grøten er så god i seg selv at det går helt fint det også. 

4. Smoothie med proteiner, bringebær og banan – Denne smoothien er næringsrik og helt fantastisk god på smak. Kombinasjonen av vanilje kesam og banan er nydelig, og med friskheten fra bringebær blir den, i mine øyne, helt komplett. 

Smoothiebowl er også blitt veldig populært, det er i grunn akkurat det samme, bare servert i skål og spises med skje. Toppingen er gjerne kokosflak, frø, havregryn, kakaonibs, bær osv. 

5. Omelett med diverse innhold – Omelett er noe av det beste jeg vet, og på dager hvor jeg har litt ekstra tid så lage rjeg gjerne en omelett. Innholdet i den varieres, men favoritten inneholder skinkebiter, sopp, spinat, brokkoli og ost. Omelett er en super lunsj, og faktisk middag også. Lager jeg det som middag så har jeg gjerne potetskiver i bunn for å gjøre den mer mettende. 

6. Proteinpannekaker – Pannekaker er alltid en vinner, og jeg har laget utallige pannekakefrokoster. Pannekaker kan gjerne lages dagen før og legges klare i kjøleskapet, så har man frokost man kan ta meg seg hvis man har dårlig tid på morgenen. Har man god tid er det gøy å leke seg med litt diverse topping. 

Håper dere fikk noen tips her, så må du veldig gjerne dele din frokostfavoritt med meg i kommentarfeltet. Det er alltid gøy å se hva andre liker, og bli inspirert til å teste noen nye retter. 

 

Smiiiil Maren 

 

15 kommentarer
    1. For et fantastisk flott innlegg. Helt supre forslag, og så oversiktig. Et lite spm bare: har du noe oppskrift til god hjemmelaget musli?

    2. Spiser egentlig alt dette selv. 🙂 Mine favoritter på hverdagene er hjemmelaget knekkebrød, havregryn, smoothie og rugbrød.
      I helgene er det bacon og egg, omelett, eggerøre og bananpannekaker som er favoritter for tiden. 🙂

    3. For et bra innlegg!! Du har så inspirerende og flott blogg, og det jeg elsker, er det at du er så jordnær, skinner gjennom i alt du skriver:) Gleder meg til å følge deg videre! Ha en super dag, fine du <3

    4. Å tusen takk for flotte tips. Havregrøt er min favoritt også. Når du bruker proteinpulver i, grøten.blander du det ut med vann først, eller har du det rett oppi grøten? Er det samme protein pulveret du bruker i kaffe også? Tenkte å prøve med på en Maren kaffe nå som det blir høst. Ha en fin kveld

    5. Masse herlige frokoster! Selv elsker jeg tyrkisk yoghurt toppet med masse digg som peanøttsmør, gojibær, nøtter og kokos! Og smoothiebowl er også en favoritt her også – da liker jeg å tilsette spinat, avokado og et rått egg, for litt mer næring 🙂 ha en fin dag Maren!

    6. Tusen takk for deilig frokostinspirasjon. Det er noe av det jeg synes er mest vanskelig å finne inspirasjon til fordi jeg ofte trenger å våkne litt først. Dette passet helt perfekt da jeg prøver å være flink til å spise frokost, og mangler litt inspirasjon.

    7. Åh, alt så kjempe godt ut! 😀 Personlig er jeg ikke et frokostmenneske, så det blir bare knekkebrød da. Men spiser gjerne noen av den andre forslagene her til lunsj eller kvelds 🙂

    8. hei 🙂 flott innlegg. lurer bare på hva som er i det første bilde? er det havregrøt + blåbær + ?
      det så veldig godt ut 🙂

    9. hvor har du kjøpt de utrolig fine brettene du har maten din på ofte? både det rektangulære med Q på og det runde i tre + den hvite steinplata oppå? 🙂 har utrolig lyst på de

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg