Super treningsøkt – på løpebanen

God morgen, og god mandag. Her i Kristiansand våknet vi til strålende sol, og da ligger alt til rette for utendørstrening. For et par uker siden hadde jeg en treningsøkt med Kristina på løpebanen, og den økten har jeg helt glemt å dele med dere. Det passer perfekt å dele denne nå, så har dere den kommende uken på å teste den ut hvis dere har lyst. Det er ikke nødvendig å gjennomføre økten på bane, men har du mulighet så er det litt ekstra gøy. 

Jeg la opp økten som en kombinasjon av intervaller og styrke. Jeg markerte opp en gitt avstand, ca 100meter og brukte dette til sprintene. Økten så slik ut:

  • 4 drag av 100 meter full spurt
  • 50 squat, 50 pushups, 50 mountain climbers og 50 utfall
  • 4 drag av 100m spurt
  • 50 squat, 50 pushups, 50 mountain climbers og 50 utfall
  • 4 drag av 100m, full spurt
  • 50 squat, 50 pushups, 50 mountain climbers, og 50 utfall

Alle styrkeøvelsene er med egen kroppsvekt. Jeg startet med strake pushups, og gikk ned på knær når det ble for tungt. Utfall vekslet jeg litt mellom utfall frem, utfall bakover, og gående utfall. 

En utfordrende, gøy og effektiv økt. Dette er garantert ikke siste gang jeg kjører treningsøkt på bane, det gir nemlig en helt spesiell følelse. Det er nesten så man føler seg litt som en toppidrettsutøver der man løper, og det gir litt ekstra krefter. 

 

Smiiiil Maren

 

 

6 kommentarer
    1. Hei! Hvor ligger denne løpebanen? Jeg har nettopp flyttet til Kristiansand og er ikke så veeldig godt kjent enda!

    2. “Treningsøkt på kristina” hahah,lo litt av den xD
      Men det hørtes ut som en bra økt, maren! Tusentakk for all motivasjonen og inspirasjonen du gir oss. Jeg setter veldig stor pris på det og er virkelig takknemlig <3

    3. Line: Jeg ler og ler, altså meg og mine skrivefeil – jeg MÅ skjerpe meg der. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det! Hehe. Tusen takk for nydelige ord – det betyr enormt <3 God klem til deg

    4. Den økten likte jeg!😄 Har kjørt endel sprintintervaller på bane, men da alltid alle dragene sammenhengende. Men jeg bare lurte på om du har pause mellom 4 drag løp og styrkedelen før de neste 4, eller går du rett på løpinga igjen etter styrken? Ha en fin kveld Maren!😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg