Min styrkeøkt for ben og rumpe

Denne uken har jeg hatt to gode styrkeøkter, og målet er enda en solid økt før treningsuken er over. Mandag kjørte jeg en økt med hovedfokus på ben, og i går stod overkropp på planen. Mandagsøkten var uten tvil den beste, så den tenkte jeg at jeg ville dele med dere. 

Working my way back

Økten var, i mine øyne, akkurat passe tung og utfordrende. Jeg fikk virkelig kjørt bena mine helt ut, men uten å miste gnisten helt. Dette programmet er det en god venninne av meg som trener, men jeg likte det veldig godt, så jeg gjorde et par endringer og kjørte på. Gangsperren sitter i enda, og jeg er så støl i rumpe og bakside lår at jeg nesten ikke kan forstå hvordan jeg skal trene noe mer ben denne uken. Sånn går det når det går en stund mellom styrkeøktene. Øvelsene skal jeg selvfølgelig dele med dere, og her kommer de: 

  • Knebøy 5 x 5
  • Strak markløft 8 x 4
  • Gående utfall 10 x 4
  • Lårcurl & leg.ext  i superset 8 x 3
  • Roll-outs 10 x 3
  • Tåhev 15 x 4

Pullups var ikke en del av programmet, men jeg måtte bare hoppe opp å se om jeg fremdeles hadde et par repetisjoner inne. Det hadde jeg heldigvis, men fy søren så tungt det var. Styrketrening er ferskvare, ingen tvil om det. Overkroppsøkten kommer også i løpet av uken, og enda en liten kondisjonsøkt har jeg sannelig også på lur til dere. Mye bra i vente med andre ord. 

I dag skal jeg rundt på litt diverse ting, før kofferten pakkes og jeg setter meg på flyet til Oslo Gardermoen i morgen tidlig. Det er tid for AFPT Convention, og jeg gleder  meg masse. Kamera, mac og notatblokk er med, og jeg gleder meg til å dele masse inspirasjon innenfor både kosthold og trening med dere. 

Hva er din plan for dagen? 

 

Smiiiil Maren 

 

28 kommentarer
    1. Så bra at du begynner å finne tilbake til styrketreningsgleden! Det inspirerer til å jobbe for å holde motivasjonen og gleden oppe, virkelig 😀

    2. Hei! Den økten skal absolutt testes ut! Kan jeg spørre om hvor lang tid du ca bruker på en slik økt? Ha en fin kveld 🙂

    3. Dette programmet må jeg prøve!
      Jeg har også mistet styrke motivasjonen i det siste grunnet mye løping. Men lovet meg selv minst to økter med styrke i uken nå. Samme om de varer 10 minutter eller 50 minutter. Men litt styrke må jeg få til uansett!

    4. Hei Maren!
      Jeg har egentlig bare et kort spørsmål angående Polar v800 pulsklokken din..:)
      Jeg vurderer nemlig å kjøpe meg en av Polar-klokkene selv, for å få en oversikt over aktivitetsnivå osv i hverdagen!
      Jeg trener aktivt styrketrening, og også litt intervaller i løpet av uka.
      Mitt spørsmål gjelder bruken av klokka for å få best resultat.. Er det slik at du bruker Pulsbelte hver dag, sett at du konstant bruker klokka?
      Personlig hadde jeg håpet å slippe pulsbelte så mye som mulig, sett at det ikke virker “behagelig/praktisk” å ha på seg i løpet av dagen..
      Skal jeg på en løpetur derimot, kan pulsbelte være helt greit 🙂
      Så ja, kort oppsummert; trenger man å bruke pulsbelte for å få en mer nøyaktig oversikt? Hvordan gjør evt. du det?
      Ha en flott fredag videre!
      Vennlig hilse Andrea

    5. Andrea Flølo: Hei Andrea. Jeg bruker kun pulsbelte når jeg trener, ellers har jeg kun på klokken og all hverdagsaktivitet blir da registrert 🙂 Så du må absolutt ikke gå med pulsbelte hele dagen.

    6. Med inspirasjon fra dette innlegget kommer jeg nå hjem fra en rå treningsøkt hvor jeg trente både knebøy, gående utfall og tåhev 🙂 Hadde litt andre øvelser også, så dette var en god start på helgen 🙂
      Kos deg masse i Oslo!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg