Kveldskos med sunne pannekaker

Pancakes with my girls

I går kveld inviterte Eli til kveldsmat med pannekaker på menyen, sunne pannekaker vel og merke. Hun disket opp med både pannekaker, og masse godt tilbehør. Banan, og epler kuttet i biter, friske blåbær, cottage cheese, kokosflak, kanel, sukker, smør og honning. Mmmmm. Jeg lagde tre kreative og velsmakende pannekaker, som alle gikk ned på høykant. Ja takk til flere slike kvelder med jentene, kveldsmat sammen er utrolig koselig. 

Skjønne Marion var stekesjef, mens Eli stod for alt tilbehør, Eline og meg skravlet og underholdt. Det er jo faktisk en viktig oppgave det også, hehe. Jeg måtte spør Eli hva ingrediensene var slik at jeg kunne dele dem med dere, og det var så enkelt og greit som: 

  • 2,5 dl havremel & 2,5 dl fullkornmel
  • 6 egg 
  • 1/2 ts salt
  • 7 dl melk 

Så ikke de ikke gode ut vel? Kanskje noen av dere har lyst å teste dem til kveldsmat allerede i kveld, det hadde vært super koselig. Jeg synes de var så gode at dere skal ikke se bort fra at jeg smeller sammen en liten røre her igjen i kveld selv. Det er jo i grunn toppingen som gjør pannekakene spennende, så her er det bare å la kreativiteten stå til. Jeg ser for meg at det kan være super godt å ha jordbær i skiver på, eller mango kuttet i biter. Mmmm. 

 

Smiiiil Maren 

 

5 kommentarer

Siste innlegg