Disse tv-seriene må du se

Jeg er på evig jakt etter en ny film, eller en ny tv-serie å følge med på. Jeg har pløyd meg gjennom det som er av serier føler jeg, og har så endt opp i et stort tomt seriehull hvor det ikke er noen ting å se på. I min desperate jakt etter en ny serie fant jeg Bloodline, og tross min skepsis har jeg nå slukt hele 7 episoder på et par dager. 

We are not bad people, but we did a bad thing…

Bloodline handler om familien Rayburn, som bor på en idyllisk øy i Florida keys hvor Robert og Sally Rayburn driver et ekslusivt hotell på stranden. Tre av deres fire voksne barn bor nære familiehjemmet, og har jobber som bla advokat og politi. Utad fremstår Rayburn familien som perfekte, suksessrike og velstående, men den fasaden er løvtynn. Den siste sønnen er familien svarte får, og når man på en årlig familiefest vender hjem igjen virvles gamle hemmeligheter opp til overflaten, nye intriger settes opp og muligheten for maktposisjonering i forhold til arv og stillinger i familiebedriften er i gang. Serien byr på dypt begravde familiehemmeligheter, søskenrivalisering, svindel, utroskap, rusproblemer og flere mord. Mildt sagt en spennende serie som får deg til å tvile på hvem, og om i det hele tatt noen har rent mel i posen. 7 episoder er slukt, og jeg gleder meg stort til fortsettelsen. 

Det stopper ikke her, jeg har enda et serietips til dere, jeg har nemlig slukt en hel sesong av en annen serie i dagene før jeg fant bloodline. Nå tenker dere nok at hjelpes, har hun ikke gjort annet enn å se på serier i sommer, og det kan jeg betrygge dere med at jeg har, men gi meg et par regnværs dager så sluker jeg lett en sesong eller to.

Anyways, tilbake til mitt andre serietips nemlig Stranger things. Gi den et par episoder før du dømmer den, jeg var skeptisk men endte opp med å elske den. Jeg tror egentlig ikke jeg kan forklare den serien helt, jeg tror bare dere må se den, og bedømme den selv. Enjoy! 

Sleng gjerne et serietips eller to tilbake hvis du har noen på lur, eller enda bedre, et filmtips. Jeg har sett så mye serier nå, at jeg kjenner det er på tide med en skikkelig god film. Har du en virkelig god film å anbefale? 

 

Smiiil Maren 

 

35 kommentarer
    1. Hvis du ikke har sett Suits så må du gjøre det😊 Det ligger fire sesonger på Netflix men det har kommet 6. Jeg måtte bestille sesong 5 for jeg ble så hektad, eller er😊

    2. Anbefaler filmene “Burn” og “Interstellar”. Knallbra filmer på hver sin måte! Også må du selvfølgelig se Greys Anatomy om du ikke har allerede. Beste serien, definitivt.

    3. Anbefaler The Fosters! En serie som ligger på blandt annet netflix! Har slukt maaange episoder den siste uka 😀

    4. Ingrid: Haha, dette er jo flaut, men som sagt – jeg har sett mye serier og etterspurte derfor litt filmer. Jeg har nemlig sett alt av The fosters også! Hihi

    5. Siden du leter etter nye serier får du en stoor liste hos meg 🙈
      Humor: New girl, modern family, community, younger, happy ending, hart of dixie, Jane the Virgin, shameless (råbra!! Noe helt nytt, må se ett par episoder, så blir du hekta)
      Drama: hit the floor, the fosters, switched at birth, devious maids, mistresses, revenge
      Og til slutt orphan Black, usikker på hvilken kategori denne faller under 😊
      Håper det var noen her du ikke har sett! 😊😊

    6. Lisa: Aaah tusen takk 😀 Set en god del her, men også litt nytt. GØY!! Tusen takk. Dette var du god på, du har ikke tilfeldigvis et par gode filmer også på lur? Gjerne action / krim / thriller ?

    7. Om du ikke har sett de allerede, så elsker jeg Orange is the new black, the 100, teen wolf .. For å nevne noe!😀

    8. Enig i kommentaren lenger oppe her. Du må se Interstellar hvis du ikke alt har sett den! Kjempebra film!

    9. Jeg er selv en liten serie – og filmslave. Har sett begge, og elsket de! Kanskje du liker filmtipsene mine også. Mange av de er gamle, så du har sikkert sett mange av de. Men dette er filmer som har gjort stort inntrykk på meg 🙂
      The Shawsank redemtion, 12 years a slave, save private ryan, Limitless, It follows, Cast Away, Gone girl, Den grønne mil, Slumdog millionaire, The Road, Unbroken.
      Av serier anbefaler jeg Breaking Bad, How to Get away with murder og The Affair (favoritt! <3)
      Ønsker deg en god søndagskveld videre 😀

    10. Film i vilkårlig rekkefølge: Batman-filmene (finnes 3) av Christopher Nolan, The departed, The untouchables, Django Unchained, Into the Wild, Million dollar baby, Wild tales, The help/Niceville, The lincoln lawyer, Hushpuppy, Gone girl.
      Serier: Roots, Game of thrones, Vikings og Sons of anarki ser jeg ikke har blitt nevnt.
      Men alt er jo smak og behag, les evt et resume af de du ikke har hørt om og se om noe passer deg:-) Happy movie hunting!

    11. Tusen takk for tips, jeg har prøvd et par episoder av bloodline men synes den var litt treig, men tror jammen jeg skal gi den en sjanse. 🙂 I gårkveld så jeg en film som heter selfless på viaplay, og den var sykt bra!! Den må du se! 🙂

    12. serier: jeg anbefaler scandal. Fantastisk serie. Oser av girlpower, kjærlighet og action.
      I tillegg kan du se how to get away with murder, dare devil og the flash xD
      Filmer: alle filmer med angelina jolie og liam eeson er verdt å få med seg, spesielt bør du se non stop med liam neeson 😀 ellers er man on a ledge celdig bra film som jeg så for noen dager siden 😀

    13. mine favoritt serier er scandal, the good wife, house of cards og how to get away with murder. alle er serier med sterke kvinner i hovedrollene. jeg blir bare så motivert av hvor sterke og selvsikre de framstår. kan virkelige anbefales hvis du ikke har sett dem.
      anbefaler også sherlock. veldig flittig og spennende serie.
      av filmer anbefaler jeg the purge 1 og 2, hush, big hero 6 og nightcrawler (beste filmen ever!!)
      håper du finner noe å se på. elsker når du kommer med serietips. hadde vært fint om du kom med film anbefalinger også innimellom 😀

    14. Ser ikke så ofte film desverre, rett og slett fordi jeg synes det er så mye dårlige filmer der ute 🙈
      De jeg har sett som jeg synes er bra og som jeg kommer på er man on fire, inception, Sherlock holmes, the good Lie, et helt halvt år, divergent, safe haven, burlesque, crazy stupid love, barnepiken, Django unchained, the best of me og the last song 😊
      Håper det er noen du ikke har sett 😊! Ha en fin kveld 👌

    15. Du må se Outcast, 12 monkeys og Dracula! 🙂 både jeg og kjæresten er/har vært hekta på disse! Kjekt med serier man kan se med sin bedre halvdel også 🙂

    16. Lone survivor (med Mark Wahlberg) og the departed er også veldig gode filmer 😊 blood Diamond også 😊

    17. Av litt sære serier i samme gate som Stranger things har du bla Utopia, The Leftovers, og Human.
      Du nevnte i en kommen at du gjerne ville se krim og thrillere, da MÅ du se Fargo og True Detective. Fantastiske serier begge to.
      Film – gi The Martian en sjans. En sjarmerende, morsom og spennende Scifi film. Filmen About Time anbefaler jeg også. Dramakomedie med litt fantasy. Meget bra!!

    18. Du burde se The Affair! Min absolutt favoritt, klarer nesten ikke vente til sesong 3 kommer i november!:))

    19. Tiril og Maren: Ville bare tipse dere om at det er laget en tvserie av filmen Limitless, som jeg fant for noen uker siden på tv2 sumo. Så nesten hele sesong 1 (det lå 2 sesonger der), SYKT bra, og jeg var skikkelig hekta – men nå er den plutselig borte! Kanskje du finner den noen andre steder, den er i alle fall verdt å søke etter. 🙂

    20. Du burde virkelig se Dexter! Er så utrolig spennende og nervepirrende gjennom hele 8 sesonger og alt ligger på netflix. Ble faktisk så avhengig at jeg så ferdig alle sesongene på to uker med fulltidsjobb på siden i tillegg!

    21. Har du sett privat practice? Spinn off frå grey’s med sju sesongar.
      Ellers kan eg anbefale filmane the judge, dear John, White chicks, abduction, letters to Juliet og hotel Rwanda 😊

    22. Dexter er ekstremt bra hvis du liker netvepirrende serier! Ellers er the blacklist veldig spennende også! En litt heftigere versjon av white collar føler eg 😉

    23. Anbefaler filmene Ilusjonisten, Inception og The prestige dersom du liker spennende thrillere. Alle disse er jo noen år gamle da, så kan jo være du allerede har sett disse 🙂

    24. Hvis du liker litt mørke creepy serier så er Hemlock Grove veldig bra! Den får +for kjekke mannfolk! Ligger på netflix. Anbefaler også teen wolf, blir sykt spennende etterhvert.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg