Vondt i viljen

Klærne i innlegget er sponset

When in doubt – wear pink 

God lørdagsmorgen dere. I går ble det treningsfri på denne frøkna. Jeg prøvde meg på en liten tur, men hele kroppen var tung og motvillig. På slike dager presser jeg ikke på, da godtar jeg rett og slett bare at kroppen ber om hvile, og tar en treningsfri dag. I dag er jeg derimot klar i kroppen, men viljen svikter litt. Jeg føler ofte det hjelper med fargerike treningsklær når motivasjonen svikter litt. 

I dag ser jeg for meg en 45-60 minutters rolig joggetur ute i skogen. Jeg burde jo så absolutt hatt en styrkeøkt, men som jeg har skrevet om flere ganger nå er det ikke  lysten helt der på styrketreningen enda, og jeg kjenner at trening for meg skal være lystbetont og positivt. Jeg velger derfor å fokusere på at jeg har lyst å løpe, og synes det er deilig, i stede for å sette fokus på styrketreningen som ikke blir gjort. 

Har du planer om å trene i dag? Hva står på din treningsplan? 

 

Smiiiil Maren 

 

7 kommentarer
    1. Hei! Kan du skrive litt om hva du mener om de nye Sunn fornuft-plakaten? Skriv gjerne hva du synes om alle punktene. Er de noe du vil ta til deg? Hvordan synes du at du følger dem opp i dag?

    2. Fargerike klær hjelper absolutt på motivasjonen 😀 Jeg er på ferie og har treningsfri 🙂 Mulig vi skal spille tennis i morgen, da. Jeg ser på det som en treningsøkt når man holder på en time og blir svett. 🙂 Kos deg i aften 🙂

    3. Du er så flink som står på, selv om motivasjonen ikke er helt på topp, Maren!
      I dag har det vært fri fra treningsstudio her, men har vært på en laaaang gåtur til en lokal fjelltopp så jeg har i det minste vært i bra med aktivitet 🙂
      Resten av lørdagskvelden skal nytes med hjemmelaget pizza og en deilig godteriskål! God helg. Lenge leve balansen 🙂

    4. Må starte med å si at jeg har fulgt bloggen din lenge, og du er en utrolig inspirerende person! Bare lurte på om du kunne skrevet et innlegg om hva som gir deg motivasjon til å løpe? Selv sliter jeg veldig med å finne motivasjon til dette, så derfor håpte jeg at du kanskje hadde noen tips til hvordan jeg kan gi motivasjonen et lite boost

    5. Dro til treningssenteret uten noe mer plan enn å kjøre lette knebøy, core, og mobilitet da jeg har slitt med småskader og magevondt (dermed stadig energiunderskudd)… Men så løsna det plutselig og jeg fikk kjørt støt (clean and jerk) for første gang på over et halvt år!!! Kort økt med bare støt, men fy Sørensen så digg at vondtene endelig slipper!! Rakk også en liten times fjellturer jeg tok kvelden på sofaen 🙂
      Har du forresten vurdert å prøve olympiske løft?! Siden du allerede har god erfaring med bøy og mark har du jo et solid utgangspunkt. Tenkte bare d kanskje kunne gi motivasjon og glede med noe nytt 🙂 mestringsfølelsen og gleden når en klarer rykk og støt for første gang er helt unik!

    6. Etter en tur til preikestolen (fjell) i går kjenner jeg at beina trenger hvile, haha! Spørs om det ikke blir en treningsfri søndag, MEN jeg skal hoppe i strikk!! Det blir heelt sykt, gleder meg og gruer meg😳 wish me luck

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg