En annerledes morgen

For en uke siden satt jeg på flyplassen i Nice, på vei hjem til trygge, gode Norge. 1 uke siden satt jeg der og ante fred og ingen fare. I dag våknet jeg opp fra en god natt søvn, i min trygge varme seng, til beskjed om at 84 personer er drept i et terreorangrep i Nice. Jeg får frysninger over hele meg, og må ringe til mamma. Hun tar den på andre ring, ” vi var der nettop” hvisket jeg. Vi var der alle sammen, alle jeg er glad i, hele familien, 12 av mine nærmeste personer var i Nice for en uke siden – det blir plutselig så alt for nært. 

Mitt hjerte går ut til alle som er rammet av denne ubeskrivelig triste situajsonen. Jeg har ikke ord, og jeg skal ikke forsøke å finne dem heller. Jeg har mottatt melding fra flere bekjente som ferierer i område, de er trygge, og jeg er så lettet. Samtidig tenker jeg at det er 84 personer som har famile og venner som ikke får den samme beskjeden. Jeg sender alle mine tanker, og all min kjærlighet til dem som er rammet av denne grusomheten. Ta vare på hverandre, og klem litt ekstra på dem rundt deg i dag. 

 

 Maren 

 

7 kommentarer
    1. Det er så urettferdig, forferdelig og uendelig trist,og man har ikke ord for dette. Det at du og dine nettopp var der, gjør det så veldig nært. Nice er et populært sted å feriere på, og jeg har flere venner som har planlagt reiser dit, vært der og elsker dette stedet…. No words..
      Let your smile change the world, Dont let the world change Your smile..
      Anja <3

    2. Ja det er så trist – det er galskap – det rammer uskyldige mennesker og mange barn. Det er uforståelig

    3. Det skjønner jeg veldig godt! Er bare generelt. 😉 Selv var jeg knust over 22.7, fordi mamma har vært AUF-er i alle år, og har siden jeg var liten ment at jeg måtte melde meg inn. 🙂 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg