Mine topp 5 løpeturer

When your legs get tired – run with your heart

I sommer har jeg nesten utelukkende drevet med kondisjonstrening, og det har vært så befriende. Hvem skulle tro det om frøkna som elsket styrketrening, og som trivdes best blant tunge vekter på gymmet. Noe skjedde, og ikke vet jeg hva det var, men plutselig fristet ikke styrketreningen lenger og det eneste jeg ville var å komme meg ut på tur. Det har blitt mange gode turer de siste ukene, både joggeturer, gåturer og aller helst en slags blanding hvor jeg går litt og jogger litt. Jeg koser meg veldig når jeg er ute, og finner en helt ubeskrivelig frihetsfølelse ved å trene på denne måten. 

Jeg har flere runder jeg tar, men den jeg liker best nå for tiden er en 7km lang tur rundt i nærområdet mitt. For dere som er kjent i Kristiansand så starter jeg ute ved bystranda, jogger rundt tangen, over mot Høivold brygge, opp til gamle stadion, over lund og ned igjen til bystranda. Det er en finfin runde som inneholder både sjø, park, boligfelt og grøntområder.

Ellers er nok mine topp fem tur-trenings områder i Kristiansand følgende: 

  • Jegersberg – favoritten er opp til Holmenkollen
  • Baneheia – lysløypa + båndetjønn
  • Odderøya – ytterste runde + en ekstra tur opp “viljebakken”
  • Ravnedalen – Opp 1000-trappene
  • Rossevann i Vågsbygd – avsluttes med Monstertrappa 

Mitt ønske med disse kondisjonsrettede innleggene er alltid å forsøke å spre litt løpe- og turglede med dere lesere. Jeg håper dere sitter igjen med en liten gnist av lyst til å dra ut på tur, og nyte fysisk aktivitet i frisk luft. 

Har dere forresten fått med dere rosesløyfe-løpet 16 oktober? Jeg skal delta, og håper så mage som mulig av dere har lyst å gå, jogge eller løpe 7km langs Akerselva for brystkreftsaken. Jeg tror dette blir en fantastisk dag, og ingenting hadde vært finere enn om vi var en god gjeng som kunne gjort det sammen. Sjekk ut rosasløyfeløpet.no for mer informasjon.

 

Smiiil Maren 

 

14 kommentarer
    1. Du altså! Du er alltid så flink til å spre inspirasjon og treningsglede i innleggene dine!😄 Jeg har aldri vært i Kristiansand, men etter å ha lest bloggen din lenge blir jeg mer og mer gira på en ferietur dit! Ellers lurte jeg faktisk på om du kunne “ta oss med” på en av rundene på snapchat? Liksom filme mens du jogger eller går løypa? Viljebakken og monstertrappene fanget veldig min interesse🙈 Ha en herlig dag, solstråle😄

    2. Hei Maren😊 På nytt må jeg si at jeg blir så inspirert av deg og den treningsgleden du sprer rundt deg🙌😊 Skal du være med på campen som er i Thailand med nordicfitcamp? Etter å ha sett så mange fine bilder på insta og lest mye om campene har jeg bestemt meg for å bli med til Thailand i mars med de😊 Gleder meg til å trene med folk som har samme interesse, få mer kunnskap, lære mer og ikke minst oppleve dette i vakre omgivelser. Og selfølgelig bli kjent med mange sporty mennesker🙌😊 Du var jo med sist gang til Thailand, er det å anbefale? Og blir du med? Ha en fortsatt fin sommer fine deg🌸😊 Stor klem Jasmin☺️

    3. Hei (: har ett lite spm som jeg håper du kan svare på(:
      Jeg har vondt i halsen og ørene, men har ikke feber. Har du noe tips til hva man kan gjøre da, i form av trening? Synes du man bør gå på tur da? Eller er det en annen treningsform som fungerer når man ikke føler seg helt bra? Synes det er utrolig vanskelig å være syk, og kun ligge i sengen hele dagen. Føler kroppen min ikke har nytte av det og at muskler forsvinner med en gang. Hva er dine tanker rundt trening og fysisk aktivitet når man ikke er helt frisk? Digger bloggen din, og synes du er en kjempestor inspirasjon! Du er skikkelig flink! Klem

    4. Susanne: Jeg lar grensen gå ved feber, da trener jeg overhode ikke. Er jeg småsyk, så tar jeg det med ro, unngår høy puls, men går gjerne en rolig tur. Du mister ikke muskler selv om du roer ned et par dager og lar kroppen bli kvitt sykdom. Slapp av, senk skuldrene og la kroppen hente seg inn. Ingenting endres på noen dager kjære deg <3

    5. Malin: Holmenkollen trappene er jo råe, ellers er songsvann og Frognerseteren en favoritt. Jeg liker godt bydel-jogging i Oslo. Jeg løp ofte fra st.hanshaugen. over til alexander kiellands plass og over på løkka, ned i sentrum, og opp via bislett til st.hanshaugen igjen 🙂

    6. Jasmin: Hei Jasmin 🙂 Så koselig, tusen tusen takk. Ja det skal jeg, og gleder meg ENORMT. Så fantastisk at du er med, har du fått rabattkode? hvis ikke må du sende meg en mail på [email protected] så fikser vi en solid rabatt til deg 🙂 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg