En frisk start på dagen

En liten evighet etter alle andre kaster jeg meg nå på trenden med å juice frukt og grønnsaker selv hjemme. Jeg er en storforbuker av juice og smoothies som kjøpes ferdig, så jeg tenkte hvorfor ikke teste selv. Jeg har en haug av bøker med oppskrifter, og printscreenet masse juiceinspo fra nettet, men endte likevel opp med å freestyle to fargefester av noen juicer. Jeg velger å kalle dem Marens grønne glede, og solskinns juice. Kreativ på morgenkvisten sa du? haha

Grønn glede: 

  • 4 gode håndfuller med spinat 
  • 1/2 sitron
  • 2 staver med stangselleri
  • 1 lite grønt eple
  • 1 skive ingefær 

Solskins juice:

  • 3 gulrøtter
  • 1/2 siron 
  • 1 gult eple
  • 1/2 agurk 
  • 2 staver med stangselleri

Jeg hadde tre skiver ingefær i den grønne, og det ble alt for mye, så derfor skrev jeg en skive i oppskriften. Pass på ingefæren dere, den gir mye mer smak enn du tror. Ellers smakte de godt, og dette var uten tvil en frisk og god start på dagen. Jeg kommer nok ikke til å juice hver dag, slikt har jeg ikke tid til, men innimellom er det utrolig deilig å kunne lage seg en juice på morgenen. 

Er det noen av dere som har testet dette? Del mer enn gjerne din favoritt oppskrift med meg i kommentarfeltet. En ting er bøker med oppskfiter, men det er mye gøyere å høre dere leseres favoritter. 

 

Smiiiil Maren 

 

9 kommentarer
    1. Så fine friske bilder, og dette så jo bare så godt ut 🙂 Fikk lyst til å prøve og lage sånn selv jeg nå. Ønsker deg en kjempefin dag!

    2. Hei Maren! Hva slags juicer har du? Synes du den tar opp mye plass på kjøkkenbenken? Jeg vurderer å investere i en juicer men er redd den kommer til å ta opp mye benkeplass..

    3. Åå det så jo bare helt nydelig ut! Har tenkt lenge på å investere i en juicer, men jeg ser for meg at jeg ikke kommer til å ha tid til å bruke den. Er det ikke veldig tidkrevende å rengjøre den etter hver gang?

    4. Hei,
      så en reklame på side2 for den nye nettbutikken fitliving.no. Er det en nettbutikk du har et samarbeid med eller driver? Veldig fin side forresten, spreke farger <3
      Ha en fortsatt fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg