Polar svarer på dine spørsmål

Klokken er sponset

Jeg får enormt mye spørsmål om pulsklokker, og spesielt min pulsklokke Polar V800 som jeg har på meg til en hver tid. Både min kjæreste og meg har samme klokken, og er helt utrolig fornøyde. Nå har jeg kontaktet Polar Norge og fått dem til å stille opp på en spørsmålrunde for mine lesere. Så nå er det bare å benytte sjansen dere. 

Hva lurer dere på om Polar pulsklokker?

Det trenger selvfølgelig ikke kun være om V800 klokken som vi har, det kan være om polar klokkene generelt, aktivitetsbåndene eller kanskje du rett og slett lurer på hvilken klokke som er rett for deg i forhold til dine aktivitetsvaner og behov. Hva enn du lurer på, nå har du sjansen til å spør ekspertene i bransjen. Så da sier jeg bare vær så god og kjør spørsmålsrunde.

Jeg gleder meg til å lese spørsmålene deres, og enda mer til å se hva Polar svarer. Man blir aldri utlært på denne typen kunnskap, og jeg fryder meg når jeg kan få tilegnet meg ny kunnskap, inspirasjon og motivasjon fra mennesker som kan mer enn meg på ulike felt. 

 

Smiiiiil Maren 

 

41 kommentarer
    1. Hvilken av klokkene passer til både styrketrening,
      Sykling,løping,rulleski, kajakktur og svømming? 🙂

    2. Anonym: Nei absolutt ikke, har kontaktet dem på egen initiativ fordi jeg ikke har kunnskapen til å svare på alle spørsmålene som kommer 🙂

    3. Anonym: men klokken er sponset ja, så det skal jeg selvfølgelig skrive på, men det er ikke et betalt annonseinnlegg 🙂 da hadde det stått annonse øverst 🙂

    4. Hvilken klokke passer best til løping og fitness? Tracker klokken ruten jeg løper via GPS og synkroniserer med Strava på iPhone? – sirJarl 🙂

    5. Har et spørsmål til deg! Før hadde du en rød polar rcx5 om ikke jeg tar helt feil. Jeg har en slik nå i svart. Hvordan synes du den var i forhold til styrketrening og kondisjonsstrening? Synes du den du har nå er bedre i forhold? Lurer siden jeg vurderer å kjøpe meg en ny pulsklokke, enten den du har nå eller en M400.
      Tilslutt vil jeg bare takke for masse god inspirasjon og positivitet! Det er kjempe morsomt å klikke seg inn her hver dag å få hverdagsglimt fra deg!:)

    6. Så fint engasjement å gjøre!
      Jeg har Polar a360, og har hatt denne siden nyttår. Veldig fornøyd, MEN føler ofte at den henger litt igjen på puls når jeg trener. Det tar ofte tid før den kommer opp i puls, enda jeg vet pulsen min er høyere, den kan gjerne hoppe fra 100 til 160 i puls… Det samme når pulsen går ned, er dette vanlig med slike aktivitetsklokker? Vil jo gjerne at den skal være så nøyaktig som mulig, samtidig som ar jeg slippe puls båndet.. Noen tips?

    7. På de klokkene som det står at de er egnet til løping feks m400, kan man også bruke de/den til powerwalk/lange gåturer og styrketrening? Den vil vel uansett regne puls og dermed anntall forbrente kcal?😊

    8. Hvilken klokken passer best om jeg ønsker en til både svømning (inne i bassin), cykling og gå/løping?
      Findes der også en klokke med gps, som kan benyttes til ovenstående? Altså således man uover pulsmåling får med sig antall kilometer?

    9. Ønsker anbefaling av meget enkel klokke, ikke behov for gps, aktivitetsmåler etc, eneste jeg trenger er at den kan ta tiden med mellomtider. Gjerne med puls som måles på håndleddet for å slippe pulsbelte. Rt snnet spørsmål-er det stor forskjell i nøyaktighet på pulsklokkene som måler puls med belte vs de som måler direkte på håndleddet?

    10. Jeg har en Polar m400-klokke, men pulsbåndet som følger med er litt for stort.. Jeg må alltid feste det under sportsbhen for at det ikke skal skli ned, selv om jeg har strammet det så mye det går an.. Jeg vet jeg har liten brystkasse, men jeg er da ikke uvanlig liten?

    11. Har polar A360. Lurer på om kaloriene som vises forbrent er i tillegg til hvileforbrenning eller inkludert hvileforbrenning 🙂

    12. Jeg har fått Polar v800 Javier Gomez Noya special edition i bursdagsgave, men jeg har ikke sjans til å bruke den. Den er altfor stor rundt håndleddet. Er den vanlige Polar v800 litt mindre? Jeg vil tro at jeg har samme størrelse på håndleddet som deg, så synes det er rart at den ikke passer på meg.

    13. Hei!
      Jeg har selv en Polar V800, men synes det var litt vanskelig å forstå hvordan man skulle legge inn makspulsen og de ulike pulssonene. Har selv en makspuls på 195 og det hadde vært kjekt å fått inn denne isteden for standarden som ligger inne 🙂

    14. Skjønner ikke hvordan man legger inn makspuls og de ulike pulssonene, hadde vært kjekt med en forklaring på dette 🙂 har en makspuls på 195.

    15. Jeg bruker en polar loop i dag, og den er jo noen år gammel. Hvilke fordeler vil jeg ha av å bytte til en nyere modell? Vil de nyere og mer avanserte modellene gi meg tilgang til mer informasjon eller kun mer presis informasjon?
      Og hvilken modell anbefales hvis det viktigste er å måle aktivitetsnivået i hverdagen, og at det ikke er ønskelig med en ren treningsklokke?

    16. Jeg har den beste klokken jeg også, altså v800, men når jeg er ute å jogger med GPS osv. Gir den beskjed og da lager et lite pip og dirrer på armen for hver kilometer jeg jogger. Er det mulig å få det bort. Blir til at kilometerne virker altfor lange.. Takk for svar på forhånd! 🙂

    17. Er det anbefalt å ha en pulsklokke dersom man bare trener styrketrening og løper lite? Evt hva er fordelene med dette?
      Vil en pulsklokke kunne beregne kalorier forbrent under styrkeøkten feks? Og evt hvilke pulsklokke passer best til styrketrening?

    18. jeg har en polar a360 og er veldig fornøyd:) men når jeg skal synkronisere klokken med appen, vil den ikke lenger legge inn dataene, det fungerer om jeg kobler den til pcen, men det er litt for tungvindt til vanlig. Jeg har prøvd å restille klokken til fabrikkinnstillinger, men uten hell, hvordan kan jeg fikse dette? :))

    19. Hvilken pulsklokke er best av polar v800 og polar m400? Bruk: løping/intervall/sykling/ generelt all trening.
      Er det best med pulsbelte til klokka eller ikke?

    20. Jeg har en Polar bluetooth H6 heart rate sensor som jeg hadde tenkt å bruke opp mot Polar Loop. Jeg fikk en klokke før jeg fikk testet ut å bruke den opp mot loop. Hvordan kan jeg bruke denne ellers som nå bare ligger ubrukt? Passer denne ved kjøp av evt ny klokke?

    21. Eg har nett kjøpt meg ny klokke Polar M400. Men eg klarer ikkje heilt å finne ut av den. Er det slik at dette kun er ei løpeklokke, eller kan den også brukes til styrketrening? hvordan får jeg best mulig utbytte av denne klokken?

    22. Hei!
      Lurer litt på dette med hva som inngår i de ulike “aktivitetskategoriene” man velger. Hva er forskjellen på om man velger f.eks sykkel eller løping? og ved gruppetrening/ fjellturer/ styrke pleier jeg å velge “annen aktivitet”, men hvordan er dette annerledes enn om jeg eks hadde valgt løp/ sykkel? Interessert i å vite hva som ligger til grunn for de ulike :))
      Har også et spørsmål ang garanti: før 2 år er gått, leverer man til butikken man kjøpte, eller sende tilbake til polar? klokken min får ikke kontakt med beltet etter at jeg byttet batteri i sensoren, og har prøvd å restarte klokken uten hell.

    23. Hei! Jeg har en Polar a360 og lurer på hvorfor antall kalorier forbrent starter på rundt 500 hver dag?
      Takk for svar.

    24. Hvordan får du navnet ditt opp forann på m400 klokkene?
      Jeg sliter veldig med det å synkronisere klokken opp mot appen?
      Går det ann å bruke pulsbelte og starte en aktivitet fra appen på mobilen?

    25. Hei.
      Etter siste oppdatering av min Polar A360 vil den ikke lenger synkroniseres med telefonen. Blutoothen er på og på telefonen stå det at de er koblet. Likevel får jeg beskjed på klokka om at den ikke finner enheten. Skjønner ikke hva jeg gjør feil.

    26. Hei. Jeg har en A-360 som jeg har brukt 1 mnd. Jeg skal gi den til min datter, men vet ikke hvordan jeg skal slette alle mine innstillinger. Da mener jeg ikke på Appen, men på selve klokken. Kan du hjelpe meg?
      Fritz

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg