En dag på bondegård

Ååå som jeg har gledet meg til å oppdatere dere med dette innlegget. I dag har jeg storkost meg på bondegård med fine dyr, herlig mat og nydelige mennesker. Familien til en venninne har en flott gård en halvtimes tid kjøretur fra Kristiansand, og i dag var vi så heldige å få lov å komme på besøk. Vi fikk servert hjemmelagde lapper med is og rørte jordbær, før vi startet hilserunden på dyrene på gården. Jeg har aldri holdt et lam før, men nå kan jeg sannelig krysse det også av listen. Denne dagen har vært helt fantastisk, og jeg har mest lyst å bare la bildene tale for seg, så er kommer tidenes bildedryss fra en dag på bondegård: 

Jeg er så takknemlig for denne dagen, maken til gjestfrihet og raushet skal man lete lenge etter. Tusen takk for at vi fikk komme, det blir garantert ikke siste besøk. Dette er jo faktisk et helt supert sommerferie-tips dersom du har barn og ikke har mulighet eller lyst til å reise bort. Søk på nettet og undersøk om det ikke finnes en gård dere kan besøke i nærområdet. Det er en herlig opplevelse – både for store og små. 

Er det noen av dere som har besøkt en gård før, eller kanskje dere har erfaring med gårdsbruk selv? Fortell meg mer enn gjerne om det i kommentarfeltet!

 

Smiiiiil Maren 

 

5 kommentarer
    1. Så koselig! Jeg var på Kongsgården på onsdag, med de minste barna i barnehagen. Så fint! Både store og små fikk hilse på kuer og kalver, høner og hane, lam, gris, kaniner og ponnier 🙂 helt fantastisk å se hvordan ungene reagerte 🙂
      Selv har jeg drevet med hest i flere år, men er en stund siden sist. Savn!

    2. Så fin gård, der så det koselig ut! Selv er jeg oppvokst på gård med ku, hest og katt og er nå samboer med en odelsgutt som nettopp har tatt over gård med melkeku. Det er noe helt spesielt med å bo på gård, det er liksom en spesiell ro over det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg