Dinner and a movie

Jeg spiser alt for lite fisk, med unntak av sushi så blir det minimalt med fisk på mitt kjøkken. Sånn burde det ikke være, og jeg prøver enda en gang (ja jeg har prøvd før) å innføre to fiskemiddager i uken. I går gikk det i ett, og jeg var på farten store deler av dagen. Jeg rakk ikke handle, og måtte derfor lete i frysen for å finne middag. Jeg fant en pakke med 80% fiskekaker i frysen, og sammen med dampede grønnsaker ble det en fest av en fiskemiddag. Til dessert ble det en stor skål med frukt, toppet med vanilje kesam og questbar.

Jeg har snart sett en hel sesong av The Fosters, og er totalt hektet. For en søt og fin serie, perfekt når man vil ha noe lett feelgood underholdning. Jeg koser meg så med denne serien, og anbefaler virkelig at dere sjekker den ut. I dag skal jeg jobbe litt fra morgenen av, og blant annet få booket en flybillett. I morgen går turen til Oslo for et litt artig event, og et par spennende møter. Jeg skal hjem igjen på fredag, så det blir en kort, men innholdsrik tur. Kamera er med, og dere oppdateres selvfølgelig underveis. 

Har du det fint? Hva er din plan for dagen? 

 

Smiiiil Maren 

 

10 kommentarer
    1. Tips til å lage fiskemiddag enkelt: Jeg kjøper ofte blokker med sei eller torsk på Rema. Steker det raskt i panna med krydder, og tilsetter/tilbereder grønnsaker. Passer på å tilsette fett til måltidet også.
      Varierer veldig med hvilke krydder jeg bruker; fisk trenger jo ikke å smake fisk hver gang 😀 Tomat/urtebasert, karri, indisk etc. Andre ganger velger jeg “ren” smak, og bare krydrer med salt og pepper. Veksler mellom laks, torsk og sei, for variasjon.

    2. kjenner meg veldig igjen! men her er tre varianter som er så gode at man ikke tenker over at det er fisk!
      stek grønnsaker i panna, og tilsett laks i terninger pluss litt soyasaus og sweet chilisaus. legg på lokk og ha panna på svak varme til laksen er ferdig. server med litt ris eller cashewnøtter kanskje:)
      stek en løk blank og ha over en pose tacokrydder, litt vann og et glass tacosaus. tilsett laks i terninger og ha på lokk. server den som vanlig taco, med grønnsaker, tacoskjell, guacamole osv 😀
      eeeeller stek grønnsaker (sjampingjong, squash, løk osv) og hell over en boks creme fraiche. krydre med noe godt, f.eks grillkrydder eller fiskekrydder. ha over laksen i terninger og ta på lokk. så serverer du det med pasta (tagliatelle)!

    3. Hei, Maren! Jeg skal kjøpe pulsklokke og lurte på hvilken du mener er best? Jeg er veldig aktiv og ønsker en klokke som innholder de fleste funksjoner! Hvilken er det du bruker?
      Du er en stor inspirasjon!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg