Ny uke & ny styrkeøkt til dere

Solen har tatt en liten pause fra det blide Sørland i dag, og det er nesten litt greit for da får jeg sjansen til å ta turen inn på treningsenteret for en gangs skyld. Jeg tror nesten ikke jeg vil fortelle hvor lenge det er siden sist styrkeøkt. Jeg har blitt en unnasluntrer der altså, og det er ikke bra. Styrketrening er så viktig for kroppen, og jeg kjenner stor forskjell når jeg sluntrer unna over en lenger periode. Skjerpings! 

I dag ble det endelig rom for en liten styrkeøkt igjen, og da var det bryst og triceps som stod på planen. Vanligvis har jeg ikke så mye fokus på akkurat de muskelgruppene, men når jeg trener sammen med min kjære blir det til at vi må møtes litt på midten. Jeg får alltid gode økter sammen med han, og det er verd å legge om treningen min litt for å kunne trene sammen. 

Dagens øvelser: 

  • Brystpress med hantler 8×4
  • Flies i kabel 10×3
  • Pushups mellom settene på flies 10×3
  • Skråbenk 8×4
  • Dips 8×3
  • Triceps pushdown med tau 12×3

I morgen planlegger jeg en styrkeøkt på ben, etter fulgt av en hviledag, for så å kjøre på igjen med den en styrkeøkt med fokus på ryggen på torsdag. Så lenge jeg kommer meg gjennom hele kroppen i løpet av uken er jeg fornøyd. Ser jeg at jeg ikke rekker alle styrkeøktene mine, så slår jeg bare sammen, for eksempel ben og rygg på samme treningsøkten. I veldig hektiske perioder, eller perioder med lite motivasjon på styrketreningen så kjører jeg fullkroppsøkter. Jeg følger ikke noe fast program, men som sagt, sørger jeg for å komme gjennom hele kroppen i løpet av treningsuken. 

I dag har jeg bloggkontor på en koselig cafe i sentrum. Det har hopet seg opp litt diverse mail som må besvares, bilder som skal redigeres og en Oslotur senere i uken som må planlegges. Jeg koser meg når jeg kan sitte sånn som dette å jobbe, med kaffe og herlig “cafesurr” rundt meg. Jeg føler jeg blir mer kreativ med litt lyder og mennesker rundt meg enn i en helt stille leilighet hjemme. Så er det jo også litt luksus med en kaffelatte og en fersk salat, enn tørre knekkebrød hjemme. Litt hverdagsluksus må være lov. 

Håper dere har en super ukestart, og at mandagen behandler dere bra!

 

Smiiiil Maren 

 

14 kommentarer
    1. Hei søte du :). Bare lurer på en ting: Er dette med å komme gjennom en styrkeøkt på kroppen på en uke for å holde musklene ved like? Jeg er forsåvidt nettopp (en månedstid) begynt å trene styrke, og trener hele kroppen 4 ganger uken og øker tynge relativt ofte, men da er altså hensikten min å få større og større muskler. Syns du har en veldig fin blogg, og er begynt å følge den etter at jeg har begynt å trene styrke selv. Takkk for fine innlegg, og ha en fiin mandag og uke 🙂

    2. Har ikke noe med innlegget å gjøre, men jeg synes å huske da jeg begynte å slite med huden i voksen alder, så skrev samtidig du et innlegg om det samme for et års tid siden. Jeg lurer bare på om huden din ble helt normal igjen etter plagene? Jeg har slitt litt i perioder siden (selv med lege- og hudpleiehjelp) og fått noen arr, nok til at det påvirker meg 🙁 Ønsker deg en fin dag og en fin uke!

    3. Føler du man får trent “godt nok” ift progresjon estetikk osv når du ikke følger program? Jeg også er inne i en litt bah-periode med styrketrening, frister mye mer å være/trene ute, og heller presse inn et par fullkropps-økter i uka. Evt tips til godt fullkropps-program?
      Karoline

    4. Karoline: Jeg bruker disse øvelsene når jeg vil raskt gjennom hele kroppen: Knebøy, stående roing, benkpress, utfall og militærpress 🙂 Kjører tungt, 6-8 reetisjoner 3-4 sett 🙂 Kan lage en egen bloggpost på dette 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg