Bruk søndagen utendørs

Klærne er sponset

Alle som har fulgt denne bloggen en stund vet at jeg elsker å gå tur. Heldigvis har jeg vokst opp i en familie som er glad i naturen, jeg har venner som er glad i å komme seg ut, og en sprek kjæreste som jeg går lange turer sammen med flere ganger i uken. Det er utrolig hva et par timer i skogen kan gjøre med kropp og hode. 

Du kan gå ut dørene på jobb, stresset, sliten, og helt tom for energi. Det siste du har lyst til er å komme deg ut på tur. Mitt beste tips da er å få i deg noe rask mat ( og gjerne pakke med en liten snack ) og komme deg ut i skogen. Ikke tenk så mye, bare kle på deg, ring en venn, ta med deg en sjokolade og en vannflaske, og kom deg ut i skogen. Husk at en tur alene, uten både mat og drikke, som kanskje bare varer i 30 minutter er akkurat like bra. Ikke sett så høye krav til turen din, det viktigste er bare at du kommer seg ut, senker skuldrene og puster. 

Jakke, bukse og sko i dette innlegget er fra Mammut, et merke jeg har samarbeidet med i over 3 år, men vært alt for dårlig til å fortellere dere om. Jeg elsker å gå tur i gode, lette, kvalitetsklær, og er så fornøyd med klærne mine fra Mammut. Spesielt buksen er helt ubeskrivelig god. Den er som en treningstights i bevegelighet, men samtidig helt lett og luftig. Jakken ligner på en jakke jeg har vist dere for en stund tilbake, men denne er hakket mer robust, og for de litt lengre turene. Klærne fra Mammut finner du på Gsport og Gmax. 

Jeg håper dette innlegget gav deg lyst til å bruke søndagen utendørs, fylle opp energilagrene og lade opp til en ny uke. Kanskje du drar litt på smilebåndet nå, og tenker at du føler en god film i sofaen eren bedre oppladning for deg. Det kan jeg være enig i, men la oss møtes på midten. Ta en en god tur i skogen først, utnytt dagslyset og når kvelden kommer tar du deg en lang dusj, og kryper opp i sofaen med en god film og noe god mat. Jeg kan garantere deg at det vil føles ekstra godt da. 

Ha en herlig søndag dere, nå skal denne frøkna ut på tur

 

Smiiiil Maren 

 

14 kommentarer
    1. Får så mye ny og god energi av turer. Både sykkelturer og det å gå til fots. Både alene og med andre. Det er bare det at det kan være vanskelig å komme seg ut. Men jeg er nødt pga. vi har hund, så det er egentlig ikke så vanskelig lenger (:

    2. Jeg er så enig. Det å komme seg ut er gull verdt, og jeg har det som et krav for min fremtidige kjæreste. Ut på tur. Jeg har vært i holme idag sammen med søsteren min og tantebarna våre. Barnas sommmekollen dag. Hinderløype for alle aldre, kjempe gøy. Kajakk for de eldste til og med. Kjempe deilig å være ute sammen med dem, og se gleden av å være ute uansett vær smitte over. Nå slapp vi regnet da. Men det er koselig å dele sånne opplevelser sammen
      Nå er det sofaen og tv, før jeg skal spille kamp i kveld. Hilsen Anja

    3. Jeg er så enig! En tur gir så mye. Ikke bare er det godt for kroppen, men det er så deilig for hodet å bare slippe seg fri og nyte luften og omgivelsene.
      Har skrevet litt om turer selv i det siste, nettopp fordi det er noe jeg er så glad i. Få tenker over hvor lite det faktisk er som skal til for å få en helseeffekt av det. For når alt kommer til alt, så er jo tross alt en kort tur bedre enn ingenting 🙂

    4. Helt enig i dette her, Maren! Har selv vært på joggetur i skogen idag, selvom det har vært litt duskregn her i Arendal. Men nydelig var det uansett! Å jogge/gå tur i skogen er virkelig terapi for meg, det er så deilig å komme seg ut! Håper du får en knallfin søndag videre! Her leses det til eksamen i sykdomslære!
      Klem

    5. En liten tur gjør virkelig underverker for humøret! I går satt jeg i timesvis med eksamenslesning, og til slutt virket alt litt meningsløst. Da tok jeg rett og slett bare på meg musikk på ørene og gikk en tur i området. I begynnelsen må jeg innrømme at det føltes litt rart å gå alene, men det tok ikke lange tiden før kroppen kjentes ti kilo lettere og humøret var steget til værs. Det skal jeg absolutt gjøre neste gang jeg kjenner på håpløsheten også! I kveld har jeg derimot fått med meg noen venninner ut på tur, og det skal bli veldig deilig. En fin måte å avslutte en uke og begynne den neste på 🙂 Tusen takk for en alltid like inspirerende blogg, jeg smiler hver gang jeg kommer inn til et nytt innlegg!

    6. Tur er veldig bra for kropp og sjel. I dag har jeg gått Topp 7 turen i Drammen og omegn sammen med min kjære og noen gode venner. Det var litt lenger enn vi så for oss siden været var skikkelig ille. Men, vi hadde en flott dag, selv om. Det ble 10 timer ute på tur og nesten 3 mil.

    7. Kjekt innlegg! Og nydelege kle! Er sjølv veldig glad i Mammut, både kle og anna friluftsutstyr (vintersoveposen er fantastisk, og min beste venn på tur!) – og blei nysgjerrig på kva modellane du har på deg her heiter?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg