Denne styrkeøkten må du teste

God lørdagsmorgen. I dag har jeg lyst å dele en ny styrkeøkt med dere. Det var super respons fra dere sist, og det var så gøy. Flere av dere har testet økten, og følte den funket bra. Det er utrolig gøy å høre. Økten finner dere HER. Denne økten er også en fullkroppssøkt, og en økt jeg liker å variere med innimellom. 

Øvelsene er som følger: 

  • Frontbøy 6×4
  • Chins 5×4
  • Hipthrust 10×3
  • Benkpress ( varierer ofte med brystpress med hantler ) 8×3
  • Dips 6×4
  • Walking plank 12×4

Jeg har begynt å dele vektene jeg trener på med dere, og det var det super respons på, så det er tydeligvis noe jeg burde fortsette med. Husk at vi har alle ulikt utgangspunkt, og ulike mål. De vektene jeg trener med, eller de øvelsene jeg velger for den saks skyld er tilpasset meg, mitt treningsgrunnlag, mine eventuelle skader eller vonder og mine mål. 

På frontbøy bruker jeg 40 kg, og hipthrust 50 kg. På sist nevnte bruker mange svært tunge vekter, fordi rumpa er en sterk muskel og tåler å trenes tungt. Jeg for min del ønsker å få tak i rumpa og få ordentlig kontakt og dermed går jeg heller litt ne dpå vektene, fokuserer på teknikk og aktivering. Stopper litt i topp og skiver ordentlig godt. Jeg har akkurat startet med frontbøy, og jobber meg gradvis oppover på vektene der. Benkpress trener jeg med 30 kg ca, her har jeg en skulder som krangler litt, og må derfor ta både denne øvelsen og dips litt på dagsformen. Som regel går det veldig fint men jeg ønsker ikke å pushe for hardt. Jeg varmer alltid skuldrene ekstra godt opp dips – som er en av mine favorittøvelser. Chins liker jeg veldig godt, og føler disse er lettere enn standard pullups med bredt grep. 

I dag står det en liten løpetur på planen før jeg skal jobbe med bacheloren store deler av dagen . I kveld blir det skikkelig kosekveld, det er jo både lørdag og skikkelig ruskevær ute. Da ligger alt til rette for å ta en lang god dusj, finne frem myke koseklær, lage noe ekstra god mat, senke skuldrene og kjenne på den magiske helgefølelsen. Jeg gleder meg!

Hva er deres lørdagsplaner? 

 

Smiiiil Maren 

 

 

16 kommentarer
    1. Jeg liker at du deler økter Maren. Til tross om jeg har trent jevnlig i flere år, har jeg nettopp begynt å sette opp eget styrkeprogram selv. Jeg må være innrømme at jeg var innom arkivet ditt for inspirasjon. Du skrev et innlegg for ett par år siden om dine favorittøvelser. Det innlegget var veldig til hjelp.
      Her er det lørdagsjobbing (jeg er bibliotekar) i sola og varmen. Resten av dagen går til ukeshandling og avslapping. Jeg studerer i tillegg til jobb, så morgendagen kommer til å oppgaveskriving.

    2. Veldig inspirerende! Jeg skal trene etter jobb i dag, og da skal jeg prøve ut noen av øvelsene. Jeg skulle ønske du ikke tatt bilde av enhver øvelse, og skrive litt om hvordan man kan gjøre den på den mest riktige måten 🙂 Det hadde vært gull!! Kjempeflink du er! stå på!

    3. Mine planer for lørdagen er å få slikt inn en god og svett rumpeøkt før det barer på jobb på Pizzabakeren senere ikveld 😀
      Kjempe interessant økt, skal få prøvd den en dag! Kos deg masse ikveld, høres ut som du har en kjekk lørdags kveld I vente! Gjerne del hva som står på matplanen ikveld på snapchat🙈 hadde vært kjekt å se:D

    4. Hei😊
      Hvordan får du god kontakt med rumpen i hipthrust? Dette er noe jeg sliter med. Av og til får jeg kjempe god kontakt..men da først når jeg kommer på rep 10 eller 15 😱 Jeg merker fort at fremsiden lår overtar og får godt med syre om jeg overstiger 30-35kg 😊 Så jeg trener med 30kg, 20×3. Har du noen tips? Jeg har begynt å trene med strikk under knærne og d hjelper litt 😊
      Lene ❤️

    5. Det så ut som en morsom økt, tror det blir den på mandag altså. Gymmet mitt er stengt i morgen siden det er 1. mai 🙁
      Her har vi akkurat startet dagen med deilig stor lørdagsfrokost (5 timer bak Norge her i Brasil) og skal ordne oss før resten av dagen blir tilbragt hos svigers. Det blir koselig 🙂 Ha en fin lørdag og kosekveld, Maren!

    6. Ha en fin lørdagskveld:D
      Mine planer for kvelden er å slappe av hjemme,
      ei venninne + hund flyttet inn hos meg i dag
      så vi skal kose oss med god mat og en film:)

    7. Så ut som en spennende økt, må prøves! Men frontbøy (med stang) har jeg egentlig aldri fått til, så kanskje du vil lage et innlegg for å forklare hvordan den utføres? Hadde vært supert! Skjønner ikke hvordan man holder stanga..
      Ha en fin helg da Maren 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg