Sommerklar både her og der

Delvis sponset behandling og produkter

Det trenes, løpes og knaskes brokkoli til den store gullmedalje. Sommeren nærmer seg og folk stresser som gale. Jeg har alltid undret meg over dette, hvorfor ikke bare gjøre bitte litt, jevnt og trutt gjennom hele hele året, så slipper man dette styret. Og hvorfor i all verden styres det sånn? Hva er målet? og for hvem? Jeg har så mange gode mennesker i livet mitt, med så mange fornuftige og kloke tanker. Vi diskuterer dette mye, og snakker mye om dette med selvfølelse, og selvbilde, om det å være trygg i seg selv og lære seg å gi litt mer blanke i hva alle andre mener. Jeg har selv jobbet, og jobber fremdeles masse med å lære meg å bry meg litt mindre om hva andre tenker, droppe å sammenligne og heller sette fullt fokus og energi på å gjøre meg selv så bra som jeg kan være – for min egen del!

Det høres kleint ut synes du kanskje, men det synes faktisk ikke jeg. Det er jo verken kleint eller flaut å ha lyst å jobbe med seg selv? Jeg jobber med meg selv hele tiden, og kan ikke se at det er noe som helst kleint over det. Jeg skal ikke stå her å messe i vei om at du må bli din egen best venn, det kan man lese over alt , til en hver tid. Jeg mener det selvfølgelig, men det blir feil for meg å ordlegge meg på den måten. Det jeg vil si er at om du ikke har bestevenn som mål, så bestem deg hvertfall for at du skal like deg selv, og spille på lag med egen kropp og hode. 

Sommerkroppen for meg handler om litt andre ting enn lav fettprosent og synlige muskler. Det handler vel så mye om eget fokus og tankegang. En annen ting er at jeg må føle meg vel, for å ha det bra, og enn så overfladisk det høres ut så er det rett og slett bare sannheten. Jeg liker å føle meg fresh og synes det er herlig å ta en tur til hudpleier og frisør innimellom. 

Jeg gjør kroppen min klar for varmere temperaturer og mindre klær med å freshe opp diverse bortglemte ting. Slik som piggete legger, tørre hæler, slitt vinterhår og gusten tørr hud uten glød. Jeg startet prosessen hos skjønne Nina på Auds hudpleie avdeling Slottet i går. Vi kjørte på med full voks av både legger, bryn og armhuler. Sistnevnte var en utfordring for min smerteterskel, men jeg kom meg gjennom og resultatet ble helt magisk. Helt 100% hårfri, ingen nupper, harde pigger eller røde prikker. Bare helt glatt fin hårfri hud. For meg som svinser rundt i singletter på trening daglig var dette super luksus. Leggene var helt magisk, glatte legger som ikke blir piggete igjen etter et par dager. For en fryd. Neste uke har jeg bestilt fotpleie også. Det har jeg aldri testet før og er litt spent på det.

Neglene på hendene er det flinke Torunn på Neglesalongen som har hjulpet meg med, og jeg kan ikke fatte hvordan hun fikk de grove styrketrenings hendene til å bli myke, velstelte hender med perfekte negler med fransk manikyr. Jeg sier til henne hele tiden at hun er en tryllekunster. Hun ler godt når jeg sier det, men det er faktisk sant.

I dag har jeg vært på A-salong Hairconsept på Sørlandsenteret for å ta etterveksten, klippe og kure håret. Det er utrolig hvor mye det hjelper med en liten stuss, og en god kur. Marthe fikset meg i dag og hun er bare så fantastisk flink. En ting er at hun er flink, men når hun i tillegg er så søt og utadvendt så føler jeg at jeg er på cafe med en venninne og ikke hos frisøren. Jeg går vanligvis alltid til Line på Hairconsept, men nå før 17 mai er det så fullt, men heldigvis fikk Marthe skvist meg inn. Jeg har vært hos henne flere ganger før, og vet at jeg er i trygge hender.

Dette er en helt ny serie fra Kérastase som jeg virkelig gleder meg til å teste ut. Den skal gi enormt me fuktighet og passer visst perfekt for mitt slitte hår. Sprayen har jeg hatt flere ganger før, den er super i forhold til mitt bruk, som er å holde håret borte på trening. Den har ekstremt godt hold, men kan likevel gres ut. I like! Den lille hvite saken fra Kevin Murphy unnet jeg meg etter at Marthe brukte den på håret mitt. Jeg har nemlig typisk nordisk hår, helt rett og uten noe form form hold i. Marthe tok en liten dæsj av denne lille magikeren i håret mitt mens det var vått, og det gav bare helt utrolig resultat. Jeg fikk plutselig litt fylde og hold i håret mitt, noe jeg aldri har fått før, og der var jeg solgt. Oljen og leave-in kur ble også med meg hjem, så nå skal håret mitt virkelig få prinsesse behandling fremover. 

Nå skal jeg prøve å fortsette disse sommerforberedelsene hjemme, og har kjøpt med meg gode hårprodukter, kur, skrubb til kroppen og gode kremer. Nå skal det bli andre boller på denne frøkna. Jeg synes det er litt flaut å innrømme at jeg har brydd meg så sykt lite om slike ting før, og enda verre er det å innrømme hvor lite kunnskap jeg har. Nå gjør jeg et forsøk på å ta litt bedre vare på både hud, hår, føtter og negler.

Jeg vil tro jeg har en hel haug av frisører, hudpleiere, fotterapeuter  og negledamer blant mine lesere. Hva er deres beste tips for å gjøre seg klar for sommeren? Del mer enn gjerne, jeg har mye å lære her! 

 

Smiiiil Maren 

 

 

5 kommentarer
    1. Hva var den lille hvite esken fra kevin Murphy? Den som kunne gjøre noe fornuftig med nordisk, rett, flatt hår? Jeg trenger de tipsene jeg kan få😊

    2. Hvor lenge varer resultatet etter en voks behandling ? Du har helt rett at det er viktig å ta vare på seg selv og ikke bare føle på alt det presset om den perfekte sommerkroppen ! Tror selv jeg skal printere slikt enn bare å ikke føle seg vel fordi en ikke klarer å bli slik som andre liksom er . Takk for et flott innlegg !!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg