Hele kroppen i arbeid

I dag har jeg lyst å dele en treningsøkt med dere som jeg liker veldig godt. Den inneholder flere av mine favorittøvelser, og en en genial økt å kjøre hvis du har lyst å trene hele kroppen. For min del er det litt sånn for tiden, når jeg først trener styrke så vil jeg få unna mest mulig, fordi det dessverre går en stund mellom styrkeøktene. Tiden strekker ikke helt til i disse bachelor tider, og da er økter som dette gull verd. 

Økten består av følgende øvelser: 

  • Pullups 4×4
  • Dype knebøy 8 x 3
  • Stående roing 10 x 3
  • Strak markløft 10 x 3
  • Sidehev 10 x 3
  • Gående utfall 16 steg x 3
  • Dips 6×4

Mange av dere etterlyser hvilke vekter jeg bruker på de ulike øvelsene, og det kan jeg selvfølgelig si noe om. Jeg kjører pullups og dips med kroppsvekt. På knebøy bruker jeg relativt lave vekter i forhold til min maks, slik at jeg kommer ordentlig dypt ned, og får skikkelig kontakt med rumpa. Rundt 45-50 kg. Sidehev bruker jeg 6 kg, og stående roing 30-35 kg. Strakmark 50 kg, og gående utfall kjørte jeg med 12 kg i hver hånd. 

Denne økten har jeg kjørt en haug av ganger, og jeg liker den veldig godt. Test den gjerne ut hvis du ikke vet hva du skal trene en dag, og har lyst å utfordre kroppens største muskler. 

 

Smiiiil Maren 

 

23 kommentarer
    1. Flott blogg med info om reps, sett og vekt med illustrerende bilder 🙂
      Jeg lurer på en ting; kan man ha like god fremgang med å øke antall reps istedet for å øke vekten?

    2. I et tidligere innlegg, mener jeg at du har hatt på deg en 2XU tights (mid rise)? Hvilken størrelse har du eventuelt i tightsen, og hvordan synes du den er i størrelsen? 🙂

    3. I går så googlet jeg “fitliving fullkropp økt” fordi jeg ville se hvordan du trener hele kroppen, også kommer dette innlegget som bestilt i dag 😀 topp!

    4. Jeg skjønte ikke det med knebøyen helt? Hvorfor kan du ikke ha tyngre vekter hvis dette er langt unna maksen din? Og hvorfor skriver du dype knebøy? Alle knebøy skal vel være under 90′ for å telle som en bøy?

    5. Kunne du tenkt deg å begynne å trene vektløfting eller cross fit fast?:) Eller liker du best styrke?Trener kjæresten din?

    6. Christine: Nei verken vektløfting eller CrossFit trigger meg spesielt mye. Trives veldig godt med styrketrening og kondisjonstrening slik jeg gjør det i dag. Ja vi trener sammen:):)

    7. Kia: Det er ikke langt unna, men kanskje 15-20kg unna maks. Jeg føler jeg klarer å bruke rumpa mer isolert med litt lettere vekter og mer fokus på aktivering og kontakt 🙂 Derfor velger jeg å gjøre det. Dette er overhode ingen fasit, bare min måte å gjøre det på 🙂

    8. Jeg synes det er gøy når du deler hvilken vekt du bruker, fordi vi trener med samme vekter 😀 jeg er kjent for å være sterk, så må smile litt av at du skriver (tidligere) at du ikke trener med så tunge vekter/ikke er så sterk, men jeg skjønner godt hva du mener, for alt er relativt, og jeg kjenner selv jenter som trener med feks over 100kg i bøy 🙂

    9. Hvor er toppen fra? Altså du ser jo bare helt fantastisk ut!! Går alltid innom bloggen din når jeg jakter “feelgood” følelsen, du skaper virkelig en helt egenartet stemning på bloggen din <3
      Ser en person har spurt om økning i vekter, men er det ikke slik at mellomtunge vekter gir økt volum?

    10. Takk for svar:) Jeg trener styrke hovedsakelig for å tone og stramme opp kroppen, er det da mest effektivt å øke vekten ift å trene flere reps/serier?

    11. Hei!
      Det er ikke alle som vet hva alle de ulike øvelsene heter. Kan du legge inn navn på øvelse i beskrivelsen til hvert bilde? Hadde hjulpet masse! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg