Standarden er satt

De ukene hvor jeg får inn en god treningsøkt på mandagen, så føler jeg hele uken blir bedre. Det er som om standarden er satt, også er det bare for de resterende dagene å følge på i samme spor. Det var derfor herlig at jeg fikk lurt inn en styrkeøkt i dag, og selv om det ikke var den lengste økta så føles det godt for både kropp og humør. 

Økten bestod av følgende øvelser: 

  • Strak markløft 
  • Gående utfall 
  • Pushups 
  • Goblet squat
  • Pullups 
  • Roll-outs ( mageøvelse )

Jeg kjørte alle øvelsene hver for seg, bortsett fra Pushups og Goblet squat, de gjorde jeg som et supersett. Det betyr at jeg kjørte pushups ( armhevninger ) i pausen mellom settene med goblet squat. Jeg kjørte 8-10 repetisjoner pr øvelse, og 3 sett pr øvelse. Gående utfall og goblet squat ble gjort med kettlebells. 

Er det flere som har starten uken med en treningsøkt? Fortell meg gjerne hva som sto på din treningsplan i dag. Hvis du ikke fikk vært noe særlig i aktivitet i dag, så fortvil ikke – det finnes enda seks helt ubrukte dager som kan benyttes. Husk også at aktivitet er aktivitet, uansett om det skjer inne på et treningssenter, hjemme i stua, ute på tur eller kanskje med en solid husvask. Alt er bedre enn ingenting, og hverdagsaktiviteten skal virkelig ikke undervurderes! 

 

Smiiiiil Maren 

 

21 kommentarer
    1. Godt med trening! Hjelper alltid masse på humøret, jeg fikk ikke trent i dag. Men gått en lang tur! <3 ønsker deg en fin kveld

    2. Mandager er en perfekt dag å trene på. Idag stod det restitusjon på min treningsplan. Spilte 2×45 min fotball i går, kamp. Så idag tok jeg med god musikk på øret og la ut på langtur i skogen. Med sol ble det perfekt. Aldri jogget på det stedet før,men det var et flott sted å jogge. Skog, vann og tursti. Deilig. Jeg bestemte meg for å bare løpe i et rolig tempo så langt jeg ville, og jeg passet på pulsen på klokka at jeg ikke kom på et for høyt nivå. 2 timers tur Bøe det, og det var deilig. Vi har også begynt en skritt konkurranse på jobben idag, så dette ble en skikkelig kickstart og jeg liker det.
      Anja

    3. Jeg trente styrke på rumpe og bein! Endte opp med tidenes gele-bein og mangel på balanse, det tyder på en god økt for min del 😀 klar for bryst og triceps i morgen!

    4. Åh, jeg tok også markløft, pushups, goblet squats og gående utfall idag! Med kettlebels også, haha for et sammentreff! Tok også planken og varmet opp med å gå på fjellturmaskin (sånn med program på og en masse stigning) i 15 min 🙂

    5. Dagen idag bar til kiropraktor og fysioterapauten så det ble en slapp dag på sofaen. Men trente lenge i går så det gikk bra! Følte jeg trengte en slapp dag og bare ligge å sløve litt på sofaen! Men i morgen begynner nytt treningsprogram!
      Åh har så lyst til å lære meg å bruke den rullen til å trene mage siden det er en killer exercise men klarer bare ikke å komme meg noe særlig ned før jeg detter hehe.. må øve mere på den!
      Ha en fin uke! 🙂

    6. Supersetter alt, alltid, men sniker inn småpauser😄 Fullkropp idag! Bulgarsk utfall, knebøy, leg curl, pushups, militærpress, pullups, nedtrekk og roing 👍🏻😄

    7. For en bra økt, Maren! Den må jeg prøve en dag. Jeg foretrekker å trene forskjellige muskelgrupper hver gang jeg trener for å få nok restitusjon mellom hver gang jeg trener de ulike gruppene, men iblant må en fullkroppsøkt til også.
      Jeg fikk startet uken med en bra økt jeg også. I dag ble det bein med goblet squat med dumbbell, bulgarske utfall, wall sit, hip thrust og calf raise. Helt gelé etterpå og klarte så vidt å gå ned trappene på gymmet, haha! Herlig følelse av å ha brukt kroppen skikkelig. Ha en fin uke, Maren. Du inspirerer alltid!

    8. utrolig deilig å starte uken men trening! i dag ble det burpees, jump lunges, sumo squat, knee ups, walking lunges og avsluttet med jump squat. begynner å bli støl alt, føles veldig godt 😀

    9. Tommel opp for mandagstrening! Er helt enig, trening på en mandag er en fantastisk start på uka😊 Jeg trente også supersett i går, med skulderpress og dips, stående roing og båten, upright row og pushups, nedtrekk og triceps i kabel😊😊 avsluttet økten med 6 x 3 min intervaller.
      Fulgt deg lenge, men aldri kommentert! Så derfor må jeg bare si takk for masse god inspirasjon til trening, sunn livsstil og ikke minst balanse! Det jeg liker best ved bloggen din er at du er ærlig og tør å vise frem både den sunne siden og at det er ok å ta seg en sjokolade selv på en helt vanlig tirsdag. Dette sammen med den treningsgleden du formidler gjør deg til et utrolig godt forbilde for unge jenter i dag. Lykke til med bacheloroppgave og siste innspurt på sykepleien. Og gratulerer med et godt yrkesvalg, å være sykepleier er veldig givende👌🏻

    10. Helt enig, alltid godt å være i gang med treningen allerede mandagen! I går ble det kortintervaller på mølla for meg. Slitsomt, men godt og effektivt 🙂
      Ønsker deg en fin uke!

    11. Hei.
      For et par uker siden satte jeg meg et mål om at jeg minst en gang i uka skal løpe en tur (ca5-6km, fast runde ca), for som du skriver alt er bedre enn ingenting og løping er det eneste trening jeg liker godt.. Men i går,onsdag, kjente jeg at høyre del av bekkenet gjør litt vondt når jeg jogger (orker ikke løpe hele runden) så lurer på om du har noen gode øvelser jeg kan gjøre hjemme for å styrke bekkenet.. Har i 7år slitt med at det rett som det er låser seg,så frykter det har skjedd eller gjør det snart igjen.. Ha en fin uke videre:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg