Tips til påsketur i byen

Man må absolutt ikke være på påskefjellet for å komme seg ut på tur i påsken. I går pakket vi sekken med ved, pølser, drikke og snacks og la ut på tur i her i Kristiansand. For dere som er kjent så heter denne turen Slettehei, og man kjører mot Justnes og Ålefjær. En fantastisk fin tur, med mye bratte bakker i starten  før man når en nydelig hengebro og etterhvert toppen med en spektakulær utsikt. Hengebroen var ikke min favoritt, men jeg kom meg da over, og feiret med en pullups på andre siden. 

På toppen ble vi møtt av denne spektakulære utsikten. Bildet er tidenes underdrivelse, utsikten var virkelig magisk. Vi rigget i stand, bygde bål, spikket pølsepinner, grillet og koste oss. Jeg kan ikke huske sist jeg gjorde noe slikt, for utenom på hyttetur. Jeg fikk skikkelig påskestemning, og koste meg så. Jeg er glad jeg fikk knipset litt underveis på turen, for jeg hadde virkelig lyst å dele dette med dere. Denne typen tur er tidenes tips for alle oss som har bypåske. Pakk sekken og dra ut på tur. Vi gjorde det enkelt med pølser i lompe, men det går jo ann å lage så mye spennende på grillen. Kutt opp grønnsaker og legg i folie på bålet, lag en pinnebrøddeig og stek på bålet eller lag en foliepose med oppkuttetfrukt, så legger du i en melkesjokoladebit og legger den på bålet. Det blir tidenes dessert. Velfortjent etter en god tur! Questbar er også nydelig å varme på bål skal jeg si dere. Mmmm

Jeg måtte selvfølgelig ha meg en liten klartetur i et artig tre vi fant. Huset bak på bildet gikk vi inn i på vei ned igjen, og der viste det seg at det lå både ved, fyrsikker, tennbrikketter og andre praktiske hjelpemiddler for å få fyr på bålet. Så det er jo greit å vite hvis man har glemt noe. Det lå også en hyttebok der inne som vi fikk skrevet oss inn i. Det var en nostalgisk følelse å skrive i en hyttebok igjen, jeg kan faktisk ikke huske sist jeg gjorde det heller. 

Vi hadde på oss pulsklokke på turen begge to, og jeg skal love dere at pulsen føk opp i bakkene på vei opp mot toppen. Dette var ingen treningstur, men det var likevel gøy å se hvor god trening en vanlig tur kan være. Hverdagsaktivitet er undervurdert altså! 

Dette var virkelig en helt fantastisk tur, og jeg håper dette vil oppmuntre og inspirere mange av dere til å pakke sekken og dra ut på tur i dag. Vi må nyte disse påskedagene, og hva er vel da bedre enn å gjøre det i frisk luft. Ha en nydelig skjærtorsdag!

 

Smiiiil Maren 

 

15 kommentarer
    1. Det så utrolig deilig ut! Lenge siden jeg har vært på tur i skogen og laget bål selv. Dessverre er det dårlig med sol i Trondheim for tiden, men når den kommer tilbake skal jeg jammen dra med samboeren ut på skogstur med ved og pinnebrød i sekken! 🙂
      Veldig koselig å se at du har fått deg kjæreste forresten! <3
      Håper resten av påsken din blir like fin! 🙂

    2. Åh, nå fikk jeg virkelig lyst til å ta på meg joggesko og sekk og dra på samme tur som dere var på. Bor i Arendal, så er ikke altfor langt for meg å kjøre heller!
      Veldig koselig at du har fått deg kjæreste, Maren, det unner jeg deg virkelig! Ha en god skjærtorsdag videre og fortsatt god påske. <3

    3. Hvor lenge har du og denne mannen vært sammen/holdt på egentlig? Virker som du har det veeldig bra for tiden!!

    4. Hei
      Så flotte bilder. Heldig du, som har så flott natur rundt deg!!! Jeg elsker Kristiansand!
      Fin blogg.
      God Påske’
      Lisa

    5. Er den Polarklokken bra? Har sett så mange har den 🙂 jeg har fitbit, men er Polar bedre? Såå koselige bilder, og jeg blir så glad av og lese bloggen din 🙂 Ha en nydelig langfredag <3
      // Benedicte

    6. Yngvild: Så hyggelig, kos dere masse 🙂 Åå pinnebrød er jo så godt!! Barndomsminner for min del 🙂 Tusen takk for at du sier det, det er veldig koselig <3

    7. jesus4areason: Fitbit og polar er jo veldig ulike klokker. Fitbit er et aktivitetsbånd, og polar er en pulsklokke. Fitbit er mer for å tracke hverdagsaktiviteten osv, mens V800 fra Polar som meg og min kjære har er mer rettet mot trening. Selv om den også tracker hverdagsaktiviteten. Så det kommer litt ann på hva målet ditt med klokken er, hva vil du at den skal gi deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg