Når du har lyst på alt

Når du har lyst på alt, og ikke klarerå bestemme deg for hva du skal spise. Ja da blir det litt av alt. Vi hadde lyst på sushi, og reker, laks og potetsalat, og hadde i grunn ikke lyst å velge bort det ene for det andre. Så da ble det et digert bord, med alt på. Vi bestillte masse deilig sushi, alt fra sashimi til fritert kylling, nigiri laks og maki ruller med masse godt i. 

Pappa lagde sin hjemmelagde magiske potetsalat, og ferske reker ble handlet inn. Røkt krydderlaks, eggerøre, friskt tilbehør og ferskt brød ble også servert. Litt av et matfest eller hva? 

Til dessert gjorde vi det enkelt, et digert fruktfat med alt bra blåbær, bringebær og eple, til melon, druer og mango. Alt kuttet i biter, og servert slik at det er enkelt å spise. Frukt blir spist – så lenge det blir kuttet opp og gjort tilgjengelig og fristende. 

Nå har familien reist på hytta, så da får jeg stelle i stand min egen matfest i dagene fremover. Jeg tenkte å røve meg på en fargerik og fristende påskelunsj senere. Jeg var en tur i sentrum i går og handlet inn noen utrolig søte eggeholdere, nye skåler og sånne fine brikker til å ha under tallerkenen på bordet. Jeg fikk også handlet litt nytt bestikk og friske fine blomster. Jeg tror og håper det kan bli et fristende og fint matinnlegg av det. 

Ellers jobber jeg på, og har nå besvart ca en tredjedel av spørsmålene til spørsmålsrunden. Jeg skal prøve så godt jeg kan å få publisert første del i løpet av dagen, eller senest morgendagen. Nå skal jeg komme meg opp av sofaen og ut en liten tur, senere venter en tur til flinkeste Torunn på Neglesalongen, og Nina på Auds hudpleie. Det skal bli så godt å friske opp litt etter Thailand, hvor både pene negler og velstelte øyenbryn forsvant rimelig kjapt.

 

Smiiiil Maren  

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg