Påskekos og lave skuldre

God morgen hjerter. Er det deilig med påskeferie? Jeg brukte hele gårsdagen på å rydde, vaske, organisere, og kaste ting i leiligheten. Eller kaste blir feil, jeg har sortert ut i ting som skal gis bort til Fretex, og ødelagte ting som kan kastes. Jeg kaster aldri noe som jeg tenker at andre kan ha glede av. Det forundrer meg stadig hvor enormt mye ting (!) som hoper seg opp – selv i en relativt ny leilighet. Så slik har altså jeg startet påsken da, med massiv rengjøreing og opprydning. Ganske så befriende i grunn. Så er det jo en kjent sak at man ofte får gjort enormt med husarbeid i eksamens eller oppgave perioder. Jeg sitter med en stor bacheloroppgave nå, og sannelig ble ikke husvask et par hakk mer spennende. 

Det var en fryd å stå opp i dag morges, til skinnende ren leilighet, friske påskegule tullipaner, påskegg til pynt og og et velfyllt kjøleskap. Jeg har handlet inn en god del påskegodt, så får vi se hvor lenge det varer. Jeg kan garantere at jeg må fylle på før påskeaften. Det ser ut som det blir bypåske og bachelorskriving på denne frøkna denne påsken, men det er i grunn helt okei. Spesielt når været er så magisk som det er her på sørlandet nå, da klager jeg virkelig ikke for at jeg ikke får dratt opp på fjellet.  Familien min drar i morgen, så vi får se hvordan jeg ligger ann med oppgaven. Det er alltids en mulighet for å kjøre etter dem. Hytta ligger kun 2-3 timer unna Kristiansand, så det er absolutt mulighet for hyttepåske hvis jeg får tid. Min kjære kommer hjem fra reise om kun 3 små dager, så da blir jeg hvertfall ikke alene i påsken. Jeg gleder meg så mye at jeg går helt rundt meg selv. Er det lov å begynne å telle timer? 

Jeg koser meg hjemme i påsken, jeg står opp tidlig, får unna skole og får trent bra. Det er så deilig å kjenne vårluften og bare stier i skogen igjen. Løpesesongen er her for fullt og jeg fryder meg. Jeg hadde med meg kamera på løpeturen i går, og gleder meg til å dele noen deilige bilder med dere. Jeg tror nesten jeg kan garantere at du får lyst på en liten skogtur etterå ha sett dem. Det er hvertfall tanken med det innlegget. Jeg har også en del av svarene på løpespørsmål-innlegg igjen å dele med dere, og jeg er godt i gang med å svare på den andre spørsmålsrunden. Så det er bare å titte innom i påsken hvis dere har tid mellom skiturer og kvikk lunsj. Det hadde jeg satt stor stor pris på. 

Nå er jeg spent på å høre hva dine påskeplaner er? Blir det bypåske, hytte eller kanskje en utenlandstur? 

 

Smiiiil Maren 

 

19 kommentarer
    1. Det er alltid deilig med en opprydding når man først er i gang. Det er bare det at ofte er en liten tiltaks-hindring i forkant, hehe. Meen, så utrolig deilig når det er gjort. Jeg blir så fornøyd med meg selv 😀
      Kos deg i påsken, Maren – og lykke til videre med bacheloroppgaven din. På meg blir det bypåske, men den starter ikke før på torsdag. Men blir været som det var i går, så skal det søren meg bli deilig. Dagen i går ga mersmak ass 🙂

    2. Høres ut som du får en koselig påske til tross for skriving. Masse masse lykke til med bacheloroppgaven ! ☺️🐥
      Her blir det bypåske hjemme i Bergen, men siden det er en stund siden jeg faktisk var hjemme sist så kjenner jeg at jeg gleder meg veldig!

    3. Så koselige bilder 🙂 Her blir det bypåske, men med det været som er meldt så gjør det virkelig ingenting 🙂
      Så spennende med “din kjære”, håper å høre litt mere, men vet også at du ikke deler så mye slik. Men lov å håpe 🙂
      Ha en fortryllende påske og lykke til med oppgaven 🙂

    4. Koselig at du endelig omtaler “din kjære” litt. Jeg så dere to på Kiwi for en stund siden og jeg ble bare stående å se på dere – for vakrere par skal man lete lenge etter. Begge to mørke og litt like i trekkene. Veltrente og begge treningsklær. Dere lo og tullet med hverandre mens dere handlet. Dere så bare så utrolig forelsket og fine ut at det var umulig å ikke bli litt trukket mot dere. Hjelp nå høres jeg ut som tidenes stalker, haha. Jeg er ikke det altså. Jeg er av den oppfatning at hvis man tenker noe positivt om noen så skal man si det , så da måtte jeg rett og slett bare fortelle deg at dere er det vakreste paret jeg har sett! Håper du får en nydelig påske, jeg gleder meg alltid til å titte innom bloggen din:)

    5. Her blir det også bachelor-skriving i påsken! Håper å være litt effektiv slik at vi kan reise på hytta siste helgen 😊😊! Ha en fin påske likevel Maren 🌞🌞

    6. Min påske blir tilbringet hjemme og på jobb disse fire første dagene og helgen blir tilbringet på ei hytte I Kristiansand med familien og en veninne:) Håper du får en strålende påskeferie, gleder meg til svarene på alle de andre spørsmålene kommer ut! 😀

    7. Dette innlegget synes jeg var skikkelig søtt. Jeg har jobbet hele helgen, men idag har jeg fri. Solen stråler her i Bærum, så det er deilig. Jeg skal idag rydde, vaske og pynte litt til påsken med gule tulipaner, gule håndklær, gule lys og litt pynt. Jeg liker det. Jeg skal jobbe mandag og tirsdag også, og på onsdag venter fjellet på meg. Da blir det famile og langrenn! Men i morgen får jeg middags besøk av en god venninne og Hennes kjæreste,de bor her i samme borettslag som meg. Tenkte jeg skulle lage påskeskinke, og så blir det påske panna-cotta til dessert. Den skal jeg lage i kveld,så den blir klar til imorgen. Mindre stress etter jobb! Sunn og frisk panna-cotta er vel ikke feil. Har du lagd sånn skinke før?
      Det rr så koselig at du har fått deg kjæreste. Gratulerer. Du stråler, og han er heldig. Skulle ønske jeg også hadde en kjæreste!!
      Kos deg med påsken og alt!
      Hilsen Anja

    8. Jeg skal være hjemme i påsken. Skal jobbe i påsken, så her er det ingen påskeferi. Noen må jo holde sykehuset i drift 🙂
      Så kjekt at du har fått deg kjæreste! Heldig han så har fått deg 🙂 Gratulere så mye 🙂

    9. Her blir det bypåske med trening, hundeturer og masterskriving. Håper bare Trondheimsværet blir litt bedre enn nå, for her er det bare regn og grått. Jeg skal uansett få en hyggelig påske 🙂
      Kos deg med påskekos og oppgaveskriving! Hva er temaet deres?

    10. Nå MÅ jeg se å få smakt Solo Super snart!! Håper den er like digg som den ser ut 🙂
      Her blir det også hjemmepåske, og det er HELT ok. Har fri hele påsken for første gang på ca 100 år, og det er noe jeg skal fortsette med, for å si det sånn!
      Her er det detoxkur på gang, men neste søndag, DA skal jeg kose meg med både god mat og litt påskegodis. Gleder meg! 🙂
      Ønsker deg en fortsatt nydelig søndag, regner med at solen skinner like mye hos deg som her på østlandet 🙂
      Stoooooor klem

    11. Så koselig å lese at du har fått deg kjæreste! Håper vi får høre litt mer om han etterhvert, og hvordan dere møttes 😉
      Ønsker deg en kjempefin påske 🙂

    12. Så deilig med påskeferie. Jeg må jobbe 3 dager til, så blir det ferie. Vi skal ha hjemme påske. Koselig det også. Satser på å få noen gode trenings økter. Da kan man kose seg med god samvittighet. 😊 God påske Maren. Takk for all inspirasjon du deler på bloggen.

    13. Flotte Maren. Jeg må egentlig gjøre samme opprydding i klesskapet mitt. Etter vektnedgang er det mye som er for stort. (Og jeg er litt redd for å klærne skal ende opp med å passe igjen hvis de blir liggende).
      Ellers skal jeg jobbe i dag og morgen, og på onsdag drar jeg hjem til familien for noen få dager. Da blir studering, avslapping og mye turer.
      Håper du får en nydelig påske.

    14. “Din kjære”, så koselig. Dette har ligget i kortene lenge, men du er jo så privat av deg. Vi lesere respekterer det, men vi blir jo nyskjerrige. hehe. Du har strålt en god stund, og dette er ikke overraskende – du er jo forelsket! Heldige heldige han, som får ei solstråle av de sjeldne. Du er nydelig Maren, glad for at du har funnet lykken. Du fortjener det!

    15. Utrolig koselig innlegg! Veldig glad i bloggen din!
      Jeg har også spørsmål. Veeldig urelevant i forhold til dette innlegget, men jeg lurer på hvilken modell marc jacobs vesken din er? I tilfelle du har flere marc jacobs vesker er det den store jeg mener (som rommer mac osv)
      Setter stor pris på svar! Har ønsket meg den så utrolig lenge så den skal kjøpes snart!
      Ha en nydelig kveld og en riktig god påsken!

    16. Tonje: Takk for en koselig kommentar, bare koselig at dere blir nyskjerrig og det er også forståelig. Det stemmer at jeg har kjæreste nå, og føler meg som verdens heldigste jente <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg