Det verste som kunne skje

Det skjer så mye fint om dagen, på flere områder,  og jeg klarer ikke slutte å smile. På mandag flyttet en god Oslovenninne av meg til Kristiansand, og vi feiret med en  sunn og fargerik lunsj på Kjøkkenskapet. Jeg testet rødbetter i salaten for første gang, og fy søren så godt det var. Det skal uten tvil bli et fast innslag i mine salater fremover.

I dag ligger jeg hjemme på sofaen og kjeder livet av meg. Halsen er sår og jeg kjenner temperaturen stiger i kroppen, samtidig som jeg fryser. Åååå – jeg har virkelig ikke tid til dette. Jeg har proppet kroppen full av ingefær, sitron og honning. Jeg har spist appelsin, kiwi, eple, pære og bær. Jeg drikker vann til den store gullmedalje, og føler i grunn ikke jeg kan gjøre så mye mer? To dager til Thailand, dette er det verste som kunne skje! 

Heldigvis er jeg ikke alene i hele dag, og med besøk  blir det litt koseligere å ligge på sofen å se på serier. Vi har sett ferdig alt av Homeland, og startet såvidt på The black list. Jeg er ikke heeelt hekta enda, men mulig serien kan vokse på meg. Ellers har jeg Suits sessong 5 i backup. Planen er egentlig å ha den til flyturen til Thailand, men vi får se om den ikke ryker før hvis jeg blir liggende her de neste to dagene. 

Nå klarte jeg å friste meg selv med mine egne bilder, og jeg tror sannelig det blir take away fra kjøkkenskapet i dag også. Det er lov med litt kjappe, enkle løsninger når man ikke er i topp form? 

 

Smiiil Maren 

 

16 kommentarer
    1. Kjøp munnskyll og bruk det et par ganger om dagen til å gurgle nede i halsen, kan hende det tar knekk på det som er nedi der, før det rekker å bryte ut 🙂

    2. Det er det helt klart lov til! Blir noe sunt og kjapt på meg til middag også idag! xD Sender mine beste tanker til deg, håper formen blir bedre før Thailand <3

    3. Kjedelig å høre at du har blitt syk. Heldigvis har du enda et par dager å komme deg på før du reiser.
      Hvor fant du sesong 5 av Suits?
      Masse god bedring 🙂

    4. Har lest at det kan hjelpe å knuse hvitløksfedd (for oksidasjon) og spise dem rå – gjerne et par stykk, flere ganger om dagen. Det kan jo være et forsøk i alle fall

    5. Det er typisk at det er sånn, rett før store happening og slike ting så blir man syk, men vet du, kroppen sier bare i fra den. Supert at du lytter til kroppen og hviler mest mulig, får i deg masser av vitaminer og mineraler, gjerne litt sjokolade og candy også, hehe hjelper alltids, og godt selskap sa du 🙂
      Guttevenn, synes du smiler og er glad hele tiden for tiden skjønneste Maren 🙂
      God bedring og bare kos deg i sofaen med serier filmer og snacks i dag 🙂

    6. Masse masse god bedring, fine du!
      Håper du får sykepleie av besøket ditt. Krysser fingrene for at du blir frisk asap zulu <3

    7. Matlysten skyter til himmels hver gang du poster slike fristende bilder! Kjedelig at halsbetennelse har sneket seg innpå like før du reiser; jeg var selv utslått av influensa i én måned, og bygger meg sakte men sikkert opp igjen. Kjenner også at det har satt seg noe i halsen, men det har heldigvis ikke forverret seg siden jeg merket det i helga og jeg tåler å miste stemmen og være hes 😉
      Lad batteriene, spis godt og drikk mye vann! Resten er opp til kroppen, god bedring 🙂

    8. Uff, god bedring 🙂
      Men er det virkelig det verste som kunne skje? For å sette det i perspektiv, det verste som kan skje er at du eller en av dine nærmeste dør eller blir alvorlig syk – og det er heldigvis bedre enn det! Hehe 😉

    9. Mitt beste tips når sykdommen først har fått fotfeste (slik det virker å ha gjort, du har jo tross alt prøvd mange triks), er å HVILE og IKKE stresse med å bli frisk. Stress i en syk kropp forlenger sykdomsforløpet etter min mening. Dette vet jeg fordi jeg før aldri tok meg tid til å hvile når jeg var syk. Da varte ofte sykdommen i 7-9 dager. Nå som jeg har lært meg å hvile og puste med magen når jeg blir syk varer det 3-4 dager. Helt sykt stor forskjell – bokstavelig talt 😉
      En yoga stilling som helbreder kroppen som jeg også bruker mye er å ligge på ryggen med fotsålene mot hverandre og la knærne hvile ut til siden. Pust med magen og riktig god bedring, og tro på at du blir frisk til du skal til Thailand 🙂

    10. Et lite tips: Er så mange bra filmer på flyet, så jeg ville ikke nølt med å sett ferdig suits nå 🙂
      God bedring, håper du blir fort frisk og kan nyte vakre Thailand.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg