Bein & biceps

Det er sjeldent jeg deler min egen styrketrening for bena på bloggen, og grunnen er at jeg virkelig ikke liker de øktene. Eller, det er ikke helt sant, jeg liker det, jeg er bare ikke så veldig god på det. Jeg er sterk i overkroppen, og er fra tiden som turner vant til å bære min egen kroppsvekt i flere ulike possisjoner. Bena derimot, jeg kan løpe på dem, både relativt fort og over tid, men når det skal løftes, da kommer de til kort. Jeg får raskt syre i lårene, og selv etter lette økter er gangsperren i dagene etterpå helt hinsides. Jeg gir meg ikke og jobber på, men jeg må innrømme at jeg liker bedre å trene overkropp enn underkropp. 

Økten min så slik ut: 

  • Dype knebøy 8×4
  • Strak markløft 10×3
  • Hipthrust 10×4
  • Lår curl & Leg extention i supersett 8×3
  • Bicepscurl med hantler 10×3
  • Bicepscurl med stang 7-7-7

Den siste øvelsen ble jeg introdusert for nylig, og den ble raskt en favoritt. Bicepscurl med stang 7-7-7 rep betyr at du starter helt nederst i bunnpossisjon på en bicepscurl, så jobber du fra bunn og halvveis opp 7 repetisjoner, deretter jobber du fra midtpossisjon og helt opp 7 repetisjoner, direkte etterfulgt av 7 repetisjoner hvor du går hele veien fra bunnporssisjon, til toppossisjon i en bevegelse. Dette er tidenes pumpeøvelse, og en perfekt finisher på økta i mine øyne. Noen som har testet den før? 

På bildet vises bicepscurl med hantler, men 7-7-7 kjøres med stang hvor du jobber med begge armene samtidig. Test den gjerne ut hvis du har lyst. 

I dag er jeg tidlig oppe, og skal straksavgårde på trening, før jeg får besøk i leiligehten for litt fotojobbing. Senere i dag blir det jobbing med bachelor og en aldri så liten roadtrip. Hva er deres planer for denne tirsdagen? 

 

Smiiiil Maren 

 

 

9 kommentarer
    1. Herlighet for noen inspirerende bilder <3 Og det du forteller om at du ikke liker så godt å trene bena siden du ikke er så god på det i forhold til overkroppen får meg til å tenke på meg selv. Jeg er nemlig helt lik, bare motsatt! Jeg er absolutt ikke god på å trene overkroppen, mens underkroppen går lett som en plett. Haha, rart hvor forskjellige vi mennesker kan være <3
      Beunderer likevel ståpå-viljen din for at du fortsetter å trene bena og kjører på! Synes forresten du ser veldig sterk ut jeg! Er det ikke 60 kilo du tar i knebøyen? Eller er det 55? Uansett er det absolutt ikke ille <3
      Håper du får en kjempe fin tirsdag videre, vakre du <3
      Klem i fra meg!

    2. Får aldri skrevet dette nok: men igjen, TAKK, for at du er et så utrolig jordnært forbilde, med så mange sunne verdier og meninger. Utrolig gøy at du deler øktene dine, kjekt å se hva det går i hos ei så sprek jente som deg, og hente litt inspirasjon til egne økter. Og ikke minst, så elsker jeg at du deler ditt helt enkle men digge kosthold, at du viser meg (som virkelig sliter med å tørre å spise), at det faktisk er ok og spise nok sunn god mat. Stå på videre <3 Gleder meg til flere innlegg!

    3. Jeg hadde en periode hvor jeg hatet benøvelser, selv, men det var kun fordi jeg var blitt så svak. Det hjelper jo ikke akkurat å slutte helt med det, da. Men det gjorde jeg, fordi jeg var flau, haha. Endelig har jeg kommet over det med å være flau og heller tenke at alle starter et sted, og det er ingen som vet at jeg egentlig har vært sterk før, eller hvor lenge jeg har trent for den saks skyld. Så nå er bendagene endelig en favoritt igjen!! 😀 I dag skal jeg lese mer på finanseksamen, før jeg skal både på dansing og styrketrening senere 🙂 Håper du får en flott dag!

    4. Herlig og inspirerende! 😀 Og hvor er tightsen fra? Den var fin 🙂
      Litt nysgjerrig, hva var det vanskeligste og mest utfordrende med PT studie? Og hva var det beste? Vurderer å bli PT selv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg