Hva lurer dere på?

Nå er det evigheter siden sist spørsmålsrunde, og jeg tenkte derfor det er på tide å dure på med en ny en. Det er alltid gøy med spørsmål fra dere, og jeg blir stadig overrasket over hva det går ann å lure på. Hehe. 

Spør om hva enn dere lurer på, så skal jeg forsøke å svare så godt jeg bare kan. Av erfaring så kommer det alltid noen spørsmål som enten er for private, over mitt kompetansenivå eller veldig upassende. Disse vil elegant bli eliminert bort. 

Spørsmålsrunde med dere har tidligere alltid vært en morsom og utelukkende gøy greie, og jeg har kost meg med å sitte å svare. Jeg håper det er like stort engasjement denne gangen også, så lover jeg å sette av god tid til å svare. 

Jeg venter spent på akkurat ditt spørsmål!

PS: Løpespørsmålene deres lagret, og sendt av gårde til løpecoach Melina. Svar kommer før dere aner det. 

 

Smiiiiil Maren 

 

79 kommentarer
    1. Et veldig tilfeldig, litt dumt og rart spørsmål, haha, men ser ofte at npr du har på deg singletter med spagettistropper på trening så er det uten sports-bh under. Synes det er så fint med spagettistropp-singletter (?), men blir ikke så pent med den tykke stroppen fra sports-bhen under, hvordan løser du dette? 🙂
      Samtidig, har du tips til noen fine slike singletter? Synes det er så vanskelig å finne de perfekte, med perfekt passform, farge etc.. haha!
      Gøy med spørsmålsrunde igjen!

    2. 1. Siden du er så flink med trening og kosthold. Hva gjør du når du er borte/ invitert i bursdager,der det er kaker/desserter osv. Takker du høflig nei,eller spiser du 1 porsjon bare for å ikke se sær ut? Jeg er inne i en fase med kosthold og trening og syns dette med å prøve å være sunn i sosialt selskap er vanskelig.
      2.Blir du noengang ordentlig støl? Jeg kan noenganger bli så støl at det er fysisk vondt og fungere flere dager etterpå,mye fordi jeg ikke gir meg så lett(gruppetimer spesielt). Eller trener du uansett dagen etterpå? Isåfall hvordan legger du treningen opp hvis kroppen er veldig sår? Nemlig lest at det å trene ødelagte muskler(det er jo det stølhet er) kan gjøre oppbyggingen enda tregere og kanskje skade den?
      3. Khloe Kardashian sier at hun ikke teller kalorier etc,men hun passer på slike logiske usunne ting og holder seg unna de. Også spiser hun aldri karbohydrater etter kl 18. på kvelden, hva syns du om den regelen,har du noe samme regel ovenfor deg selv og mat på kvelden? Vet at en “gammel regel” er å ikke spise middag etter kl.18 eller 20,har jeg hørt -både for fordøyelsen men også for forbrenningen? Har du noen peiling på dette?
      4. Er det lurt ved vektnedgang å unngå gulost-typ.vanlig norvegia? Er et såå mye bedre med en lett variant? Min mor har alltid sagt at “ost legger seg på hoftene!” 😉

    3. Hei! 🙂 Kunne tenkt meg å vite hvordan du redigerer bildene dine? De ser jo alltid ut som de er tatt av noen proffe! Hvilket redigeringsprogram bruker du, hvor mye lysstyrke osv. Er det selvutløser eller alltid tatt av andre?

    4. Hei!
      Enda et spørsmål fra meg: lurer på hva du tenker om å kombinere ulike muskelgrupper i fullkroppsøkter. Jeg pleier alltid å trene fullkropp, ca 3, noen ganger 4 ganger i uken, da jeg synes det er morsomt og liker å trene gjennom hele kroppen hver gang. Men her for noen dager siden ble jeg plutselig stoppet av en mann på treningssenteret som mente jeg trente alt for mange muskelgrupper på en gang, og at jeg burde splitte inn i rygg, bein, skuldre og biceps, bryst…. Blir selvfølgelig alltid glad for at noen ønsker å hjelpe, men i dette tilfellet ble jeg bare superforvirret… Hva tenker du om dette? Blir det feil å kjøre bein, rygg og mage i en økt, og bein bryst og skuldre i en annen? Hvordan ville du satt opp fullkroppsøkter for en uke? Dette ble jo nesten en avhandling, men har fulgt deg lenge og det virker som om du har mye kompetanse, erfaring og fokus på treningsglede! Mao. akkurat det jeg er ute etter, haha!
      Stå på, Maren! Du er min største inspirasjon når det kommer til trening og hverdagsglede!

    5. Jeg har vurdert å studere sykepleien til høsten, er det noe du vil anbefale? og er studie veldig vanskelig?
      ønsker deg en fin kveld 😀

    6. Hei!
      Lurte på om du har tips til studieteknikk. Studerer PT gjennom afpt, på nett og sliter sykt med å klare å pugge all anatomien. Det er så vanskelig. Tips?

    7. Bruker du solarium? Håper ikkr det. Men du ser helt sykt fresh ut uansett, hvordan klarer du det?
      Hva er din perfekte 3retters mat meny?
      Hilsen Anja

    8. Hvordan klarer å motivere deg selv og komme ut av tunge perioder? (Om du i det heletatt har de)
      Og hva får deg stressa?
      Takk for superfine og inspirerende innslag i hverdagen <3

    9. Hei, jeg lurer også på litt om stølhet. Hvis jeg prøver meg på en ny gruppetime, kan jeg blir utrolig støl dagen, og ikke minst to dager etterpå. Men når jeg går på de gruppetimene jeg er på hver uke, og føler jeg tar i så det svir i musklene, kan jeg likevel merke at jeg ikke blir så støl dagen etter. Betyr det at innsatsen ikke var “bra nok” hvis man ikke er støl etter en treningsøkt?
      Lurer også på om du har en oppskrift på et godt hjemmelaget grovbrød?
      Takk for hjelpen, og for en utrolig inspirerende blogg!

    10. Hei!
      La igjen en kommentar for litt siden som jeg ikke fikk noe respons på.
      Fast leser av bloggen din og syntes du har en inspirerende holdning til et balansert kosthold. Men da jeg en dag bladde langt bak i ditt arkiv for inspirasjon så jeg en veldig tynn Maren, med en utrolig lav fettprosent, bulende sixpack og ingen rumpe. Har du tidligere slitt med mat/trening og balansen rundt dette?
      Mener ikke å oppstå som frekk, du er virkelig en stor inspirasjon for meg!
      Stor klem <3

    11. Hei!
      jeg synes det er utrolig vanskelig å finne den gode balansen i kostholdet. er “redd” både fett og karbohydrater, og får dårlig samvittighet hvis jeg spiser noe av dette. Spiser feks ikke havregryn fordi jeg har fått for meg at det ikke er bra. synes også det er vanskelig å vite hvor mye jeg må spise for å gå ned i vekt, og er redd jeg kanskje spiser litt for lite, men tørr ikke spise mer for er redd det er feil og da får jeg dårlig samvittighet. har du noen tips?

    12. Hei!
      1. Hva spiser du før og etter trening?
      2. hvordan deler du inn treningsøktene dine? Trener du ben en dag å rygg en dag? Eller trener du helkropp osv? Og hva anbefaler du for å øke muskelmassen?
      Digger bloggen din 🙂

    13. Hvordan ser en ideell dag ut for deg? 😀
      Hva er favorittfargen din og hvorfor?
      Hvis du skulle valgt et land å bo i som ikke var Norge, hvilket ville det vært og hvorfor?
      Når du skal kose deg med mat (både “usunnheter” og “sunnheter” som fruktfat osv.) spiser du det i tillegg til eller i stedenfor ett av dine daglige måltid?
      Hva gleder du deg mest til med sommeren 2016?
      Når var siste gang du gjorde noe for aller første gang, og hva var det?
      Jeg er virkelig fan av både bloggen din og deg – du både motiverer og inspirerer både treningsmessig og “livsgledemessig” (haha, går det an å si?) 🙂

    14. Hva er dine favorittlvelser når det er snakk om å trenge magen? Slite veldi med å finne øvelser som eg liker og som ej føler hjelper på dette område 🙂

    15. Hva er dine beste tips for å få strammere mag og mindre fett rundt magen? (Kosthold og trening i forhold til det?

    16. 1. Hvor ser du deg selv om fem år?
      2. Hvem er ditt forbilde?
      3. Hva er en drømmedate for deg?
      4. Hvordan er du på fest?

    17. Du er alltid så blid og frisk og fin og det jeg skal spørre om nå går egentlig ikke på deg men mer på hvordan unge og samfunnet er blitt i dag. Men, er du av og til redd for at du påvirker litt “for godt”, slik at det går i en negativ retning istedenfor en positiv? Jeg har senest i dag fått spørsmål fra en venninne hvor det sto noe slik som “er jeg feig om jeg dropper timen i dag? Har allerede trent en time og nå har jeg vondt i hele kroppen. Føler jeg jukser når jeg går før jeg hadde planlagt”.. Og skal jeg være ærlig kjenner jeg meg faktisk ganske godt igjen. Blogger, blader og instagrammer er så flotte og fine og spreke og sunne og glade og alt men noenganger kan det gå for langt og over i en ortoreksisk holdning istedenfor.. Skjønner du hva jeg mener? 🙂 Det jeg mener er om dere som driver disse bloggene og skriver artiklene og poster matbilder og treningsøvelser, om dere noengang tenker på dette? 🙂
      Klem

    18. Liker bloggen din veldig godt, har vært fast leser i flere år 🙂
      Lurer på hva du tenker om lavkarbo som kosthold? Har lest at det kan være bra for både søvn og energinivå å spise lavkarbo, og ikke nødvendigvis bare for vektnedgang. Har du noen tanker om dette kostholdet i forhold til trening? For tida er jeg helt sukkeravhengig, og det frister å prøve lavkarbo noen måneder!
      Ha en fin kveld 🙂

    19. 1. drikker du noen gang alkohol? feks. tar et glad vin til maten?
      2. hva tenker du om å spise usunn mat når du er på besøk hos andre?
      3. får du dårlig samvittighet når du spiser m´noe usunt?
      klem <3

    20. Lurer på:
      1:
      Målet er ned i vekt uten å bli “slapp”, vil du si at en fullkroppsøkt i uka kombintert med 1 crosstraing og 2 spinningtimer er en god måte å nå målet på? Evt hva bør endres om ikke opitimalt 🙂
      2:
      Hva er dine planer for jobbfremtiden etter endt studie? 🙂
      Ha en fin kveld 🙂

    21. Hei Maren!
      Lurte på om det kommer et innlegg om det foredraget “Maksimal fettforbrenning”? Det virket veldig spennende!
      Klem

    22. Kan du kort fortelle hva en matdag er for deg, evt i mengder også? Du er forbildet og morgenturene dine har motivert meg til å ta egne!!

    23. Kunne du blitt veganer? Hvorfor/hvorfor ikke?
      Føler du at du har et avslappet forhold ovenfor mat?
      Hvor lenge trener du hver dag?

    24. 1. Hvor har du lyst å jobbe som sykepleier om du kan velge fra øverste hylle?
      2. Hvordan komme inn i gode treningsrutiner?
      3. Tips til å klare vanlig push ups og pullups?
      4. Hva er din drøm?

    25. Hei! Jeg prøver å gå ned i vekt, men klarer det ikke. Jeg synes jeg har et ganske sunt kosthold, og skjønner ikke hva jeg gjør feil. Trener 4-6 ganger i uken også, med 1-2 dager kondisjon, og resten styrke. Må også presisere at jeg har en veltrent og sunn kropp, og jeg ønsker rett og slett bare å gå ned på grunn av egen selvfølelse. Har du noen tips og triks? Hadde blitt veldig glad?

    26. Akademisering av sykepleierstudiet
      Det har stått skrevet i mediene om at sykepleierstudiet er blitt for “akademisk”, dvs., slik jeg forstår det, at det er for lite direkte av det sykepleiere trenger i sitt daglige virke, og for mye abstrakt teori i studiene. En sa i et intervju at da hun var ferdig med studiene: “Jeg kan alt om etikk, men kan knapt sette en sprøyte.”
      En grunn – på noen høyskoler – er at lærerne ikke har praktisert sykepleie på maaaange år, bare jobbet på høyskolen.
      Har du noen meninger, tanker, erfaringer?

    27. Hei :)! Så kjekt med spørsmålsrunde! 😁 jeg lurte på om du har noen tips for nybegynner på mølla uten kondis? Hehe.. Har begynt å trene litt nå noen uker, men går for det meste i styrketrening, yoga og spinning. Har lyst å få bedre kondis og vil derfor prøve meg på mølla, men er det noen måter som er bedre enn andre? Eller blir det intervaller og løp til du spyr som er nøkkelen 😂?

    28. Lurer på det samme som en over her. Hvilket proteinpulver bruker du? Har du testet erteproteinpulver? Og i så fall er du fornøyd med det? Jeg tenker at mange proteinpulver inneholder kunstige aromaer osv. Men, det går an å bruke proteinpulver som kun er knuste erter (helst økologiske da).

    29. Er det nødvendig å spise så sunt som deg for å opprettholde en god helse? Kan ikke dette sunne kostholdet bli for mye av det gode, dvs gi for mye fiber vitaminer mineraler og proteiner og dermed virke belastende på kroppen? Det har vel aldri tidligere i verdenshistorien vært noen folkegrupper som har levd på så næringsrik mat? I tillegg vil vel ekstra muskelmasse virke tyngende på kroppen?

    30. Hei.
      Jeg lurer på hva ditt forhold til økologiske varer er? Når du viser handleposen din er det aldri økologisk frukt, grønt eller egg. Er dette et bevisst valg, og kan du isåfall begrunne din avgjørelse og skrive litt om dine meninger rundt dette, bærekraftig utvikling og dyrevelferd under norske forhold?
      Jeg har spurt om dette ved forrige spm.runde også men du svarte ikke på det… Mente du det var upassende?

    31. er ikke egentlig et spørsmål men mer noe jeg vil si til deg Maren! Er idrettsutøver og langrennsløper selv og da kommer trening og sunn mat med i pakken, men det er likevel vanskelig for meg å forholde meg til alle bloggene om slankemat og Sommerkroppen… Var først skeptisk til bloggen din pga navnet, men det er virkelig ingen blogg som gir meg så mye inspirasjon, motivasjon og TRENINGSGLEDE som deg! Så tusentakk for det, tror du når ut til mange! Stå på Maren, du er så flink til det du driver med <3

    32. Hva spiser du før og etter trening?
      Hvilke kosttilskudd tar du?
      Hvordan ser en typisk mat-dag ut for deg?
      Hvor ofte spiser du godteri/potetgull og hvor ofte?
      Hvor lang er en vanlig treningsøkt for deg?
      Hva er det beste du vet av mat?

    33. Vet ikke om du har kunnskaper om ME . Men hvordan ville du ha anbefalt å legge opp til vektnedgang utan trening ? Jeg har flere ganger slitt med større overvekt . Skal sies at jeg gikk i 20 år uten en diagnose . Så alt jeg møte av spesialister i en 15 års periode var ” bare ” gå hjem å tren . Noe jeg prøvet og prøvet ! Hadde i alle desse årene kunn kapasitet til å sove og spise . Sist brukte jeg 3.5 år å gå ned 30 kg . Men dessverre var alt pluss 5 kg til tilbake på 1 år . Finner ikke motivasjonen å starte på et nytt vekt prosjekt . Men min lege råder meg å bruke lang tid . Kan si at jeg i dag har fått et veldig redusert funksjonsnivå og har kan ikke være i bevegelse før jeg får symptom storm ! Noe som er veldig trist ! Angrer på at jeg hørte på alle det ” gode ” rådene i alle det årene om å trene og trene ! Det ødela så mye ! Men derfor ønsker jeg å høre kva du ville ha anbefalt for å komme i gang igjen ? bør jeg satse på sunn fornuft og prøve å ikke skape for mye stress rundt dette prosjektet ? Takker en fin blogg 🙂

    34. Angående løpeprogrammet ditt; trener du styrke i tillegg til løping de dagene du har de litt lengre intervallene på programmet? Med andre ord, kjører du 1 eller 2 økter de dagene?

    35. Hei! Elsker bloggen og leser den hver dag :))
      1. Har du noen gang mistet mensen ved overtrening/gått ned en del i vekt? Jeg har ikke hatt mensen på 1år og 3 måneder.. Vet du om dette er farlig?
      2. Kan du legge ut et innlegg med foredraget om optimal fettforbrenning? At du gir oss litt tips angående dette temaet, det du lærte derfra?
      3. Hvor høy er du?
      4. Hva er en typisk matdag for deg? Synes det er vanskelig å vite hvor mye mat en trenger hver dag..
      Stor klem:)

    36. Er snart ferdig med vgs og drømmen er PT og ernæringsfysiolog, er det jobbmuligheter for dette, eller bør man tenke mer på en “vanlig” utdanning i bunnen?
      Spiser du bare “ren” mat, og utelukker kjøttkaker, yoghurt med sukker og annet “norsk kost”?
      Sliter med å spise nok, går på idrettslinja og bør litt opp i vekt – har du noen tips?:),

    37. Hei, må bare si at dette er helt klart min favorittblogg – så mye inspirasjon!
      Men jeg lurer på om du noen gang har hatt et usunt forhold til mat/trening, og hvordan du isåfall kom deg ut av den “bobbla”? Dette er noe som er forståelig om du velger å ikke svare på, men tror mange jenter der ute sliter med akkurat det problemet..
      Ha en strålende helg!

    38. jeg overspiser på questbarer veeeeldig ofte! Du liker jo questbarer også, så jeg lurer på om du overspiser dem også? Hvor mange kan man spise på et døgn før det blir problematisk for magen? Hvor mange har du spist på et døgn før? Har du tips til å slutte å overspise dem?
      Annet spørsmål, liker du svømming? Hva er dine top 5 favoritt sport?

    39. Hei! Jeg lurer på en ting angående utdanningen din i AFPT. Er det slik at alle som var med på dette tok utdanningen/kurs for å bli PT eller var det noen som gjorde det bare for å lære mer om trening til eget bruk? Jeg syntes det er veldig gøy med treninng så har veldig lyst til å lære mer om styrke, løping++ men tror ikke jeg vil bli PT. 🙂

    40. – Får du dårlig samvittighet dersom det går et par dager uten at du trener?
      – Hva er dine topp 3 guilty pleasres?
      – Hvor ofte skeier du ut?
      – Bryr du deg noe om synlige magemuskler?
      – Kunne du postet video eller bilder av tips til mageøvelser en kan gjøre hjemme med egenvekt uten utstyr som man virkelig kjenner i magemusklene?
      – Er det mulig å få en bra trent rumpe dersom man kun trener egenøvelser hjemme?
      – Har du noen faste tider på dagen hvor du spiser, eller spiser du hele tiden når du er sulten? Og pleier du å få dårlig samvittighet dersom du har spist for mye av noe?
      – Teller du kalorier eller spiser du hvor mye du vil og hva du vil?:)
      – Har du tips til hvordan en kan gå opp i vekt ved å ikke trene et par ganger i uka og kunne legge på seg muskler og ikke fett? Hvor mye en bør spise, og hva og hvor ofte?
      – Elsker kroppen din btw, den er kjempepen! Dette kan kanskje være et litt personlig spørsmål men hva er vekten din?:) Bryr du deg noe om den?
      – Er det best å droppe utholdenhetstrening og cardio helt dersom en vill opp i muskelmasse og få strammere og trent rumpe?
      – Hva pleier du typisk å spise før og etter trening? Hvor lenge før og hvor lenge etter trening tar du deg noe å spise? Og hva er best å spise før/etter trening?:)
      – Har du noen kunnskaper om hvordan en kan utdanne seg som PT? Har veldig lyst til å gjøre det, men er dette noe man jobber med på fulltid eller en jobb på siden av?
      – Best å trene om morgenen eller kvelder, hva foretrekker du?
      – Trener du ofte mage? Hvor mange ganger i uka ca, trener du isåtilfelle denne muskelen?

    41. Først vil jeg bare si at jeg digger deg og, du er sinnsykt pen!
      Hvor mange timer trener du om dagen? Hvordan ser du for deg livet ditt om 5 år?Hvordan holder du treningsmotivasjonen oppe hele tiden?
      kosthold i løpet av en dag?
      nevn 3 ting du er fornøyd med, og 3 ting du er “missfornøyd” med, med deg selv.
      har du alltid vært like opptatt av trening, hvordan var russetiden din med tanke på trening og kosthold?
      hvor mange dager i uken trener du ?
      hva er dine tanker rundt bikinifitness?
      dine 3 beste frokostoppskrifter?
      Du er et flott forbilde for alle innen trening, keep it that way! stå på 😀

    42. Først vil jeg bare si tusen takk for en superinspirerende blogg! Du virker så blid, og treningsentusiasmen din smitter :))
      Lurer på om du har noen tips til andre øvelser enn pushups på knær, for oss som ønsker å klare ordentlige pushups etterhvert?

    43. Takk for en herlig blogg med masser av inspirasjon i hverdagen <3
      Hvor mange timer sover du om natten?
      Er du flink til å ta deg helt fri?
      Din største støttespiller?
      Favorittnæringsgruppe?
      Drømmeferie?
      Drømmejobb? Jeg har fått med meg at du ønsker å kombinere PT med sykepleieyrket - har du kommet noe nærmere hvordan?
      Drømmedate?
      Hva gjør de dagene du er stressa for å takle stresset?
      Din største inspirasjon i livet?
      Drømmemann? Og har du noen i kikkerten? 😉
      Hvor ser du seg selv om 5 år? 🙂
      Hvordan er ditt forhold til sosiale medier? Sammenligner du deg med andre? Stjeler det mye tid/energi?
      Masse klemmer G <3

    44. Hvor mange repetisjoner og sett anbefaler du for å øke muskelmassen? Få reps og flere sett, eller mange reps og litt færre sett? Evt. en kombinasjon? 🙂

    45. Hvor mye nøtter kan man spise i løpet av en dag før det blir for mye? Er veldig glad i nøtter, men prøver å ikke spise for mye. Forstår at store mengder nøtter inneholder mye fett, men hvor mye er egentlig greit å spise? Hvor mange gram?

    46. Hei 🙂 Jeg lurer på om du anbefaler styrke eller cardio først? Ellers vil jeg bare si at du er en flott jente, en stor inspirasjons og motivasjonskilde 😀

    47. Kan du ikke gi oss et innblikk i hverdagen din? Ved å lage en videoblogg eller lage et time-for-time-innlegg?
      Du burde lage videoblogg 🙂

    48. Hei!
      – Lurte på om du har gått på p-piller/går på p-piller? Lurer på det med tanke på trening.. Vet du om p-piller påvirker treningsutbyttet negativt på noen måte? Eller har du gått på dem og ikke merket noen forskjell?
      Klem 🙂

    49. Bruker du pulsklokke ved styrketrening, og eventuelt hvordan?
      Har du noen ganger mistet menstruasjon av trenin?

    50. hvilke type cardio-trening er ditt tips til en som er utrent og vil starte å bygge kondisjon?
      kunne du lagt ut litt oppskrifter på sunn god mat? både snacks og middager/lunsj/frokost
      for en som vil ned i vekt, burde en trene helkroppsøvelser (knebøy,nedtrekk, markløft osv) eller dele inn kroppen i ulike dager?
      trene med flere repetisjoner og mindre vekt, eller færre repetisjoner og mer vekt?

    51. Hva spiser du når du kommer hjem sentsent en kveld? Etter skole, jobb og trening, og du er super sliten, men vet du bør lage deg en ordentlig middag eller i det minste noe ordentlig mat?

    52. Det virker som om du tar styrketreningen veldig avslappet, og stresser ikke med å få det gjort. Du bruker heller ikke masse tunge vekter, hvordan er det da mulig å se så flott ut?❤️

    53. Hei!
      Bor i Oslo og lurer på om du har noen gode turtips rundt omkring i Oslo? Var det noen faste turer du hadde når du bodde her? 🙂 Liker å komme meg ut, men sliter litt med å finne gode turløyper som ligger sentralt i Oslo 🙂

    54. Hei!
      Er veldig interessert i kosthold og trening, og er svært aktiv. Lurer på om du har noen tips til mat før/etter trening? Hvordan få større rumpe, og evt. legge på seg uten å måtte ty til usunn mat.

    55. Heisann! Vet ikke om det kanskje er for sent å legge inn spørsmål nå, men gjør det likevel! 🙂
      Jeg er en 18 år gammel jente på 178 cm, jeg trener 4-6 ganger i uken, alt ettersom hvor mye skolearbeid jeg har og hva jeg klarer å presse inn. jeg elsker løping og intervaller er min store lidenskap. Men jeg er litt usikker på hvordan jeg kan bruke intervallene til å få best mulig utbytte iforhold til målene mine. Jeg skal inn i forsvaret til høsten og har derfor lyst til å fokusere en del p åstyrke og trene meg godt opp, derfor er det viktig for meg å ikke “Miste” musklene når jeg løper. Jeg er ganske slank, men har litt ekstra fett rundt magen og på hoftene jeg vil få bort, og lurer derfor på hva slags løping som er best egnet for fettforbrenning, uten å miste muskelmasse? Jeg pleier også og jogge en del på våren/sommeren. Spørsmålet mitt er vell egentlig litt hvilken “sone” jeg burde ligge i for å brenne mest mulig fett og samtidig forbedre kondisjonen min. Jeg kan ikke så mye om disse sonene og puls og slikt, men vil gjerne lære! 🙂
      også lurer jeg på hvordan jeg burde spise i forhold til intervalltreningen, er dte lurt å spise rett etterpå, eller holder etterforbrenningen seg bedre hvis jeg venter litt med å spise? Og evt hva er lurt å spise før/etter? 🙂
      Helt til slutt har jeg et siste spørsmål. Jeg har tenkt å delta i litt løp og sånn snart, vi har itillegg en 3000m test på skolen jeg gjerne vil forbedre meg på. Forgie gang løp jeg den på 12,30 min. Hvordan burde jeg trene dagene før for å klare å yte maks i et slikt løp? og hva burde jeg spise før et løp og evt. hvor lenge før skal jeg spise for å ikke få gangsperre?

    56. Du skrev i et tidligere innlegg av chins var lettere nå når du hadde gått ned litt i vekt. Lurer på om du bevisst har gått inn for å ta av? Hvilke justeringer har du isåfall gjort?:)

    57. Heisann! 🙂
      Jeg lurer på om du kan komme med tips til noen gode core-øvelser, samt kanskje noen effektive mage-øvelser?

    58. Du inspirerer så mye, Maren. Tusen takk!! Jeg har blitt så glad i bloggen din (lest den over mange år) 🙂
      Jeg hadde trengt litt tips til mettende næringsrik (og sunn) mat. Magen min blir aldri mett, hehe 😉 Jeg spiser ikke lett produkter, men jeg har et sunt kosthold med egg, havregryn, rugbrød, knekkebrød, meieri produkter (original cottage cheese, biola osv), kjøttpålegg osv. Jeg forsøker meg litt frem om dagen i forhold til å sette sammen måltidene bedre. Havregrøt laget på vann for eksempel, men med biola på toppen da, gjør meg bare ør-sulten kort tid etterpå. Og da gjerne 80 gram gryn. Jeg har en anelse om at jeg spiser litt lite fett (men ikke så verst tror jeg), så dette må jeg få puttet på kostholdet. Proteiner blir det nok av i løpet av dagen, og ganske bra med karbohydrater. Men tips gjerne, og du har sikkert gjort det tidligere, til en god mettende grøt 🙂
      Og en annen ting, jeg har plutselig fått en helt ny treningsopplevelse ved å bruke minibands. Jeg har trent mye styrke de siste 6-7 årene, men herrefred, jeg har aldri fått så god kontakt med musklene i bein og rumpe etter disse ble kjøpt inn. Og jeg kan gjerne kjøre en styrkesirkel på bein bare ved hjelp av de – og det tar jaggu meg godt 😉 Så gjerne kom med noen tips – gjerne styrkesirkel, til en slik økt 😀
      Heia deg og all inspirasjonen du gir og deler med oss. Ha en strålende lørdag hva du enn gjør 🙂

    59. Hei! 🙂
      Jeg lurer på om du kunne gitt noen tips om ulike øvelser for kjernemuskulatur?
      Du er forresten veldig inspirerende <3 Og det er bra du setter fokus på å at man ikke skal være fanatisk til kosthold, men at man kan kose seg med noe usunt av og til 🙂

    60. Noen tips til hvordan man som jente kan legge på seg mer muskler?
      Hvordan bli sterkere i markløft og benkpress?
      Hvorda få en tykk og bred rygg?
      Hvor mange kg trener du med i militærpress, benkpress, markløft, skulderpress, brystpress, hantelcurl og nedtrekk?

    61. Ikke direkte et spørsmål, men mer et ønske. Jeg ønsker meg litt mer av produkttesting (Nå er et jo flere nye skyr og proteinbarer i butikkene, og også mye andre matvarer (som ikke nødvendigvis er supersunne – du sier selv balanse er viktig 🙂 ) Gjerne litt mer enn en linje om det var bra eller dårlig – men heller et litt utfyllende blogginnlegg (kanskje det gir noe ideer de dagene bloggkreativiteten er på bunn?)
      Ha en fin uke 😀

    62. Hva bruker du å lage havregrøten din med?
      Hvordan kan man bli flink til pullups?
      Hvordan få markerte magemuskler? Hvor ofte bør man trene mage, hvor lenge og hvor mange reps?
      Har du slikt at du har faste måltider iløpet av en dag eller spiser du alltid hver gang du er sulten? Hvor mange kalorier regner du som regel til hvert måltid?
      angående mat etter klokken 8, folk sier dette ikke er bra grunnet forbrenning og slikt men hva synes du om dette? Er det sant?
      Er det lite for en jente på 17 år, som er rundt 166 cm høy å veie 49 kg? Er dette undervekt eller normalt?
      Hvor mye frukt spiser du iløpet av en dag?
      Får du dårlig samvittighet dersom du spiser deg altfor mett? Eller om du tar deg noe “dessert” etter middagen når du har spist deg mett?
      Hva synes du om tigh gap?
      Hva er den beste måten å legge på seg muskler av?
      Kunne du gått en uke uten å trene, kunne du lett tatt deg fri fra trening et par dager eller føler du at du må trene?
      Har du en fast tid på hvor lenge øktene dine skal vare, eller trener du så lenge du vill?
      Hva mener du om trening tidlig om morgenen? Er det bra å trene på tom mage før frokost eller er det best å ha litt næring i kroppen først?
      Kunne du postet før og etter bilde etter hvor langt du har kommet på treningen med rumpa, hvordan den har forandret seg, blitt sterkere etter du begynte å trene rumpe?
      Dersom man vill uppnå muskelmasse og få muskler, bør man droppe helt ut løping og intervaller da? For da forbrenner man jo ganske mye..

    63. Hei! Har du et fint helkroppsprogram som passer seg å kjøre ca 3 ganger i uka? Jeg liker programmer med litt intensitet der jeg både bruker frie vekter og egen kroppsvekt.

    64. Hei! Har bare et spørsmål ang hvordan du legger opp styrketreningen din: Jeg trener styrke etter prinsippet om at musklene må belastes/trenes et visst antall ganger ila en uke for at man skal merke fremgang, av de fleste jeg har snakket med har jeg fått høre minst 2 økter som belaster hver kroppsdel, men gjerne 3. Jeg ser du kjører mye splitt, og lurer på hva som er grunnen til at du gjør dette? I og med at du har litt mer kunnskap om dette enn meg :p Føler du at du oppnår fremgang ved å belaste hver muskelgruppe 1-2 ganger i uka? Gjerne utdyp, synes dette området er veldig interessant!
      Gleder meg til å få svarene fra denne spørsmålsrunden, ser det blir spurt om mye interessant! Ha en fin dag i morgen 🙂

    65. Hvordan ser en typisk treningsuke for deg ut?
      Når du springer intervaller eller cardio, bruker du å trene styrke etterpå da?
      Bruker proteinpulver til hverdags?

    66. Hei Maren!
      Jeg har alltid vært en ok aktiv person og passe sunn. Men klarer ikke å starte den ordentlige sunne livsstilen jeg har så lyst til å leve. Ja jeg vet at jeg må ville det 100% men synes likevel det er vanskelig å begynne. Har du noen tips som kan sparke meg fremover og kanskje motivere meg til å kjøre på for fullt? Og klare å holde den livsstilen en god stund/for alltid?

    67. Hei!
      Må først bare si at du har en utrolig motiverende blogg og er innom daglig for å få en dose positivitet hvis jeg selv ikke helt har dagen, så takk!
      Jeg jobber som sykepleier, og med det kommer mange tunge løft og bevegelser man ikke trodde var mulig for ryggen. Derfor lurer jeg på om du har tips til noen gode øvelser for å forebygge vond rygg? Evt mageøvelser også?
      🙂

    68. Hei skjønne deg!
      Jeg trener på hang-ups, men klarer bare to. Fra å ikke klare noen er jo to bra, men nå har det stoppet opp. Trener også med strikk etter de to jeg klarer uten. Har du noen gode tips til øvelser som kan være til hjelp?

    69. Hei fine Maren!
      Har et lite spørsmål:
      Hva skjer med bloggen når du er ferdig med alt av studier og skal begynne å jobbe? Kommer du fortsatt til å være like aktiv på bloggfronten, eller blir det litt “roligere”?
      Klem

    70. Takk for en inspirerende blogg <3
      Kan du lage en spørsmålsrunde hvor en av dine nærme venninner må svare ?
      Føler du deg klar til å starte en karriere som sykepleier ?
      Hvem skriver du bachelor oppgaven med og hva skriver du om?
      Har du fått jobb som sykepleier?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg