Sunn kos på cafe

Jeg går inn i en periode hvor det blir mye tid foran macen, med både jobbing med bloggen, diverse nye samarbeid og viktigste av alt, bachelor oppgaven i sykepleie. Vi har satt tema, og i dag skal ha vi første møte med vår veileder på oppgaven. Det er uten tvil en utrolig spennende tid, dette er siste innspurt og endelig er vi i gang med det aller største vi gjør under hele utdannelsen. Vi har et spennende tema, som virkelig virkelig engasjerer meg på både det sykepleiefaglige og den delen som er relatert til trening og aktivitet. 

Som sagt blir det mye skriving, lesing, analysering av forskining og generelt mye tid forann macen. Da er det perfekt å kunne flytte med seg macen til litt andre steder enn kun lesesalen og leiligheten hjemme. Her om dagen satt jeg meg på en koselig cafe i sentrum, som serverer økologisk mat, kaker, og drikke. Jeg husker jeg satt en del her under forrige eksamensperide, og det slår meg at jeg ofte trekkes hit når jeg trenger ro og behagelige omgivelser. 

Jeg er ikke alltid like flink til å få i meg grønnsaker, og hva er vel da bedre enn å kunne bestille det som en snack med dipp? Jeg storkoste meg med grønnsaksskålen min, og fikk unna en god del jobb samtidig. Dippen er en cashew dipp som smakte helt himmelsk. Det er utrolig deilig å sitte alene på cafe og jobbe med egne ting. Man går liksom litt inn i sin egen verden, samtidig som man har mennesker rundr seg. Har du noen gang prøvd det? 

Nå må jeg pakke sakene, og komme meg opp på universitetet. Møte med veileder står for tur. Senere blir det en styrkeøkt på Solsiden, og programmet deles gjerne hvis dere har lyst? 

 

Smiiiil Maren 

 

7 kommentarer
    1. Skulle ønske jeg også fikk meg til å sette meg ned på kafeer alene. Har en helt forvridd tanke om at folk ser rart på meg viss jeg går alene på kafe, så får helt angst viss jeg skal gjør det alene. Er sikkert litt lettere viss man har med en mac eller noe og føler man gjør noe nyttig. Kjenner det er på tide at jeg må utfordre meg litt, for du får det til å virke så koselig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg