Du vet ikke hva du går glipp av

Det er en tanke jeg har tenkt mange ganger på disse magiske morgenturene mine. Tenk hvor mange mennesker som ikke vet om denne magien som utspiller seg like utenfor soveromsvinduene deres. Tenk at så mange ikke vet at det finnes gratis påfyll av ren hverdagslykke like utenfor. De siste dagene har det vært nydelig klarvær på sørlandet, og det har resultert i noen helt magiske morgenturer med frisk kald luft, og en soloppgang jeg sjeldent har sett maken til. 


Den følelsen av å sitte på svabergene og se solen stå opp kan nesten ikke beskrives med ord. Jeg tror det må oppleves. Jeg møtte ikke et eneste menneske på turen, og jeg tenker at det egentlig er litt synd. Selvfølgelig er vi opptatt med jobb, skole, familie og unger, men av og til, så håper jeg alle kan få en mulighet til å snike seg ut en tidlig morgen, rett og slett bare fordi alle fortjener å oppleve å sitte slik som dette. Gjør det i helgen, ta med hele familien, opplev det sammen. Det betyr ingenting om turen er kort eller lang, treningstur eller kosetur. Det viktigste er bare å komme seg ut, og utnytte det utømmelige energilageret som ligger å venter på deg rett utenfor husdøren din. 

Jeg får bare ikke nok av disse bildene, og det beste er at de er knipset med en eldgammelt bittelite kamera som såvidt fungerer. Tenk dere da hvor nydelig det var i virkeligheten. Jeg gir meg ikke på denne ut-på-tur pushingen altså, jeg mener fullt og helt at man blir glad av å komme seg ut  i frisk luft og bruke kroppen. 

Ha en nydelig onsdag dere. Har dere noen spennende planer for dagen? 

 

Smiiiil Maren 

 

10 kommentarer
    1. Jeg tenker akkurat det samme når jeg er ute på løpetur før de fleste andre har stått opp. Godt det ikke bare er meg hehe 🙂
      Fine bilder!

    2. Kunne ikke vært mer enig! Jeg elsker å gå turer til alle døgnets tider, men føler det er noe helt spesielt ved å gå tur tidlig morgen/sen kveld når så og si nesten ingen andre er ute.. Deilig å la tankene fly litt og føle på friheten 🙂
      Må forresten si at bloggen din er en av dagens høydepunkter, du sprer enormt med glede og motivasjon! Lykke til med bachelor-oppgaven forresten 🙂
      Ha en fin uke Maren!

    3. Jeg er så enig med deg Maren, nydelig bilder! Jeg prøver selv så ofte jeg kan å komme meg ut på en deilig morgentur de dagene jeg begynner sent på jobb eller har fri! Jeg bor i Stavern hvor vi har en fantastisk kystlinje, der må du ta deg en tur om du noen gang besøke Stavern! 🙂

    4. Det der er paradis bilder. Det høres så deilig ut med morgentur mens solen står opp. Det er ikke så lett når man jobber turnus.da forguder man de litt lengre morningene hjemme, men skal prøve å få det til! Du er fantastisk! Hilsen Anja

    5. Katrine: Dette er rundt klokken 08 🙂 Litt før kanskje. jeg gikk ut når det så ut slik som på første bildet, og etter ca 16-18 minutter var det slik som bilde to,

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg