Sunt å være litt usunn

Jeg får veldig ofte spørsmål relatert til mitt kosthold, og om jeg aldri unner meg selv noe godt. Jeg blir nesten overrasket over at spørsmålet fremdeles dukker opp, for jeg føler hvertfall selv at jeg har vært ganske flink til å vise dere en jevn balanse mellom sunn mat og helgekos. Jeg tenker at det er fint å fortsette å dele helgekosen ( og hverdagskosen ) slik at det kommer tydelig frem at en sunn livsstil handler om mer enn bare proteiner, trening og grønnsaker.

En sunn livsstil handler om velvære, og jeg kan bare snakke for meg selv, men for at jeg skal være lykkelig så trenger jeg innputt av sosial hygge, god mat og kosekvelder. Alt med måte selvfølgelig, men litt kos i helgen, eller en gang i blant,  har aldri vært skadelig for noen. Jeg tørr påstå at det er sunt å være litt usunn av og til. 


Jeg har lært etter alle disse årene i sosiale medier, at hvis man sier noe som kan misforstås, så blir det misforstått. Jeg ønsker derfor å presisere at jeg anbefaler ikke at alle skal kaste seg over smågodtskålen daglig. Det jeg ønsker å få frem er at litt kos er positivt, og i mine øyne en naturlig del av et variert kosthold. Jeg synes det burde være plass til litt av alt. Mest av proteiner, grønnsaker, frukt, grove karbohydrater og sunne fettsyrer, men også litt av sjokolade, bakevarer, eller andre ting som du virkelig liker.


I går ble det sørlandchips, smil-sjokolade og kinder-sjokolade her i huset. Var det nødvendig? Nei kanskje ikke, men det var fantastisk godt, avslappende, sosialt og utrolig koselig. Så sånn sett vil jeg faktisk si at det var litt nødvendig likevel. 

 

 

Smiiiil Maren 

 

21 kommentarer
    1. Denne trengte jeg! Har gått fire uker uten sukker og ‘usunn mat’ og skal i dag spise pizza ute som en del av “to valgfri måltider i måneden.” Men kjenner jeg egentlig ikke ønsker, nettopp fordi jeg er så flink. Affff, livet ass 🙂

    2. Vi ser jo alle at du har lagt på deg ganske mye de siste par årene, så jo – det er tydelig at du unner deg mye.
      Godt å se at du endelig er normalvektig.

    3. Syns det er helt topp at du viser at det er en balanse som gjelder når det kommer til kosthold. Det er altfor mye ensidig fokus på det og være sunn og leve et såkalt perfekt liv i dagens samfunn spør du meg. Alle må finne sin gyldne middelvei, men jeg tror god ernæring inneholder ting fra alle tre matgrupper; proteiner,karbohydrater og fett.
      Jeg syns du uttrykker deg veldig tydelig, og det er topp 🙂

    4. Jeg opplever også at du er en sterk stemme for balanse, og det rareste med spørsmålet om du ikke unner deg noe godt, er det at under nesten hvert bilde av mat gir du uttrykk for glede over hvor godt det er 😉 Er noe tull det å bare forbinde kos med snop og skrotmat. Det mener jeg også at du er flink til å jobbe mot 🙂

    5. Grunnen til at jeg leser bloggen din er at du motiverer nettopp på grunn av at du viser balanse. Bloggere som ikke en gang kan spise en banan blir for min del ALT annet enn motiverende. Ditt kosthold og din livsstil et så inspirerende fordi det er noe som man faktisk kan gjennomføre! Stå på, og fortsett slik du gjør- med en god blanding av sunt og kos 🙂

    6. Veldig unødvendig og lite konstruktiv kommentar du som ikkje publiserer kommentar med namn. Det er faktisk irriterande å lese slike kommentarer, spesielt når du skriv anonymt… Maren er eit flott forbilde og eg håpar virkeleg ikkje at ho tar seg nær av kommentaren!
      Stå på Maren 😊

    7. Anonym: Har du sett Maren i virkeligheten eller? Hun er vel den eneste jenta jeg kjenner som har synlige magemuskler og hun har heller ikke et gram for mye fett på kroppen. Slik kommentarer som dette gjør meg virkelig skikkelig irritert! Hvilken syn på kropp er det du prøver å fremme? Kom deg bort fra dataen og tastaturet ditt, og ha det heller gøy med de du er glad i – enn å sitte stuck forran laptopen for å rakke ned på en av de flotteste jentene jeg kjenner. Ta deg en SMIL du også, jeg har en følelse av at du trenger det 😀

    8. Du er nydelig Maren, fra utsiden og inn! Du inspirerer med virkelig til å ha ett mer avslappet forhold til mat!:-)
      Beundrer deg for at du deler så mye av livet ditt, og ikke minst at du er så ærlig!
      Hurra for balanse, idag skal jeg jammen stupe i CandyKing posen, og på mandag starter en ny uke med sunn mat!
      Smiil å ha en fortsatt fin helg:-D

    9. Å Heia Kristina Andersen! Alle Marens lesere (99,9 % iallefall) vet at sånne anonyme fjolls av og til blir for fristet og må spre litt eder og galle :p Det er bare å “shake it off”, men alltid kjekt når gode venner, som deg her Kristina, sier ifra. Heia dere 💛 😊

    10. Håper ikke du lar sånne kommentar gå innpå deg 🙁 Altså hva feiler det folk?!
      Du er nydelig, kos deg masse med god samvittighet <3 heia kristina også!! 🙂

    11. åjaa, så morro! Du er veldig flink til å skrive gode innlegg, og ta gode bilder, må jeg bare si 😀 Kan jeg spørre hvor trenings thigsten på headeren er ifra? nydelig farge. Btw, du er veldig veldig PEN. Wooow!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg