Min favoritt smoothie

God morgen hjerter. Torsdag, og snart helg igjen. Hva passer vel da bedre enn å starte denne torsdagen med å dele min favoritt smoothie med dere. Den er utrolig enkel, og består kun av tre ingredienser. 

  • 2 dl frosne bringebær 
  • 4 ss gresk yoghurt vanilje / mager vanilje kesam
  • 1/2 banan 

Putt alle ingrediensene i en blender, og spe på med litt vann. Kjør blenderen i et drøyt minutt, og vips har du en sunn, næringsrik og smakfull smoothie. 



Jeg blir aldri lei av smoothie, og det er perfekt å kose seg med hjemme, eller ta med seg på farten. Jeg lar gjerne blenderen kjøres, mens jeg tar en kjapp dusj eller steller meg. Da er smoothien klar når jeg er klar, også tar jeg den med meg i en shaker. Jeg tar som regel en håndfull nøtter også, slik at jeg får i meg sunne fettsyrer i tillegg. Da har jeg fått proteiner fra kesam, karbohydrater fra banan og bær, og fett fra nøttene. 

I dag har jeg en hyggelig dag foran meg, fylt med et cafebesøk, litt jobb, trening og bursdagsselskap. I dag har verdens beste pappa bursdag, og det er klart det må feires. Pappaen min, mannen over alle menn, mitt store forbilde, min rådgiver og store trygghet i livet. Gratulerer så mye med dagen papps, jeg er helt ubeskrivelig glad i deg. 

Jeg lovte å si hva jeg synes om The Revenant etter jeg så den kino i helgen. Jeg synes den var fantastisk bra, og har du ikke helgeplanen klar, så anbefaler jeg virkelig en tur på kino. Vær forbedret på et par litt heftige scener, men det er uten tvil en utrolig god film. 

 

Smiiiil Maren

 

11 kommentarer
    1. Pleier du å ha smoothie som et eget måltid eller spiser du noe annet sammen med det?:))
      Åååh høres ut som du har en kjempekjekk dag i vente, håper du koser deg masse! Grattis til faren din, ha en kjempefin dag 😀

    2. Denne så utrolig god ut! Gleder meg til å teste!
      Testet btw supershotten din igår, jeg endte jo opp med helt utrolig mye, fylte en hel mugge…hvor lenge holder den seg i kjøleskapet? Og kan man drikke så mye man vil på en dag?

    3. Så enkelt og godt 🙂 Favoritten her er også bringebær. Likevel lager jeg jordbærsmoothie oftere, haha. Bare med melk istedenfor mager kesam 🙂

    4. Hei Maren! Kunne du skrevet et innlegg hvor du presenterer hvordan et daglig inntak av mat ser ut for deg? Hva du pleier å spise og hvor ofte?:)

    5. Idag kom det en pakke I posten til meg fra proteinfabrikken – pakke med coockies and cream questbarer!!! Hadde en tidligere idag før Frokost også når jeg henta pakken klarte jeg ikke holde meg unna så jeg tok meg en til hehe:P kunne gjerne spist om hele pakken jeg men tror jeg burde begrense meg haha, de er så gode!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg