Dette stedet tar pusten fra meg

I dag oppdaget jeg et av de nydeligste stedene jeg noen gang har sett, et sånn type sted som tar pusten fra deg, og som får deg til å få lyst å stoppe tiden og bare være i øyeblikket. Glatte svaberg, mektig sjø med voldsomme dønninger, rosa himmel og en helt nydelig solnedgang. Jeg er helt spesiellt glad i naturen, og ingenting er vakrere enn den sørlandske skjærgården. Jeg tilbringer mye tid der på sommerstid, men skjærgården er nesten vakrere på høst og vinterstid. Det blir så mektig med de sterke kreftene i havet, og de voldsomme dønningene som slår innover svanegerne. Det er så mye vær, og man føler seg så liten når man står så nært å opplever de veldige kreftene. Jeg elsker det, og i dag ble jeg overrasket med en tur ut til et nytt slikt sted. Ingenting gjør meg mer takknemlig enn å bli tatt med til slike steder. Nå har jeg stiftet bekjentskap til to slike steder her på sørlandet, og forrige gang hadde jeg ikke kamera med meg. Denne gangen hadde jeg det bittelille reisekameraet mitt med, og jeg fikk knipset et par bilder til dere.

Bildene gir virkelig ikke et fullstending inntrykk, men forsøk å lev deg inn i det. Havet, svabergene, sjølufta, vinden, bølgene som slår innover land. Ingen forstyrrende elemeter, kun naturen som krever oppmerksomheten din fullstendig. Kan du klare å se det for deg?

Jeg har så lyst at dere lesere skal føle på den gleden naturen kan gi, for klarer man å oppdage gleden ved å bevege seg ute i frisk luft så har man helt ubegrenset med muligheter – helt gratis. Jeg håper at jeg med dette innlegget kan klare å videreformidle noe av den opplevelsen og gleden jeg får fra naturen. Neste gang du ikke helt vet om du orker å trene, eller du har mye tanker i hode, er stresset eller føler noe tynger deg – ta deg en tur ut. Jeg garanterer at det vil gi deg mer enn det krever.

La 2016 være året hvor du bruker naturen mer!

 

Smiiiil Maren

 

6 kommentarer
    1. Jeg er så enig med deg – det beste i livet er gratis -nemlig naturopplevelser
      Nydelige bilder – takk for at du deler

    2. Dette er det fineste innlegget du har skrevet noensinne, som en poet eller forfatter. Nydelige bilder. Lever meg inn i det. Kjenner den friske brisen rive i håret og slå meg lett i ansiktet, som et kjærtegn. Jeg føler det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg