Sannheten bak de fine bildene

Jeg har alltid holdt en ærlig linje her på bloggen, og fortalt dere akkurat hvordan ting er. Så da fortsetter jeg i den ånden, og kan i dag avsløre at i går tok jeg med meg hele frokosten ut på verandaen – i regnvær og blåst – kun for å få noen gode bilder av maten til dere. Jeg ler og ler av denne bloggverdenene altså, men sånn er det når vi er midt i desember og det er så og si mørkt hele dagen. Da må man jakte på det naturlige fine lyset, og løsningen ble for min del å knipse ute på verandaen. Naboene lo nok godt der jeg tuslet rundt med forkost, kaffe, bord og brett, iført en gigantisk ullgenser, bare ben og tøfler. Uten sminke og med håret i en topp midt på hodet. Kameraet hang å slang rundt halsen og jeg styret rundt helt til jeg var fornølyd med bildene.

Er det ikke litt morsomt å vite at det sannsynligvis er en slik historie bak alle de delikate, freshe bildene du ser på sosiale medier?



Jeg tok med meg frokosten inn i sofaen etterpå, og koste meg veldig. Det er jo jul, og da er det innafor med det lille ekstra til forkosten. Egentlig er det tl kaffen, for jeg elsker å ha en liten godbit ved siden av kaffekoppen min. Noen som kjenner seg igjen på den? Bare en liten knekk av mørk sjokolade gjør hele kaffeopplevelsen så mye bedre.


Ellers er jo frokosten den samme, men i går var det altså gresk yoghurt som fikk dominere som proteinkilde, sammen med cottage cheese, eplebiter, bringebær og blåbær. Enkelt, sunt og godt. De små bitene er ikke appelsin, men en klemmentin jeg har kuttet i biter. Den kan like gjerne spises på den måten, som å skrelles. mange er livredd for dette hvite rundt klemmentinbåtene, og da kan det være smart å spise den på denne måten. Det er jo like enkelt å kutte opp, som det er å skrelle.

Håper dette lille frokostfatet mitt kan inspirere deg til å bruke to små minutter ekstra på frokosten, og unne deg selv, og kanskje de rundt deg en ekstra god frokost nå i juledagene. Det tar ikke så mye leger tid å kutte ting opp og dandere det pent, og opplevelsen av måltidet blir så mye hyggeligere.

Ha en nydelig lille julaften dere. Nyt dagen før dagen, forsøk å senke skuldrene, og kjenn på den deilige spenningen og julegleden.

 

Smiiiiil Maren

 

8 kommentarer
    1. Haha, så morsomt 🙂 Men du er kjempe flink! Det er jo en del av bloggen å ta fine bilder og det mestrer du utrolig bra!! 🙂 God jul og godt nyttår til deg og dine <3

    2. Ååh ser virkelig forfriskende ut! Ha en kjempefin lillejulaften, her I hus blir det julekos og havregrøt og risgrøt med mandel med familien:)

    3. Mm, så deilig! 🙂 Haha, ja sånn er det i disse tider, og du er nok ikke alene om gjøre sånt for å få det beste lyset 😉 Jeg er også glad i å ordne maten litt ekstra, både til meg selv og andre, og synes faktisk den smaker hakket bedre da! 🙂 Kos deg masse i julen og nyt den med dine nære og kjære! <3

    4. Herlig at du deler litt “bak fasaden” også, selv om jeg aldri har vært i tvil om at du er en av de jordnære og ærlige bloggerne. Du har alltid vært flink til å ha nyanser av både glede og inspirasjon på bloggen din men med elementer av hverdager og utfordringer innimellom. Og det er jo sånn livet er! Tusen takk for alt du deler med oss lesere, ha en god og fredfull jul.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg