Et smart triks for å komme deg på trening

Jeg har begynt å gjøre et smart lite grep som ene og alene har sørget for at jeg oftere får inn en spontan styrkeøk. Gymmet jeg trener på ligger midt i sentrum av Kristiansand, og nå som praksis er fullført sitter jeg veldig ofte å jobber med blogg og andre treningsrelaterte prosjekter på en cafe i sentrum. Jeg har nå begynt å ta med meg treningsklær i veska – uansett om jeg har planer om å trene eller ikke. Hvis jeg ser det blir tid til overs eller muligheten byr seg ved at noen inviterer med på trening – så er jeg klar!

I går ble en sånn spontan fin treningsøkt som overhode ikke var planlagt. Jeg satt å koste meg på cafe, og fikk gjort masse jobb, og i tilegg hatt to koslige kaffepauser med venninner. Når klokken rundt kl 18 sa jeg meg ferdig for dagen, jeg gikk ut og var egentlig på vei hjem når jeg plutselig fikk litt lyst å trene styrke. Det er sjeldet jeg får lyst til det på ettermiddag/kveld, så da var det bare å dra rett avgårde før lysten gikk over. Det ble ikke noe fyrverkeri av en treningsøkt, med en fin liten gjennomgang av hele kroppen, 8 rep x 3 med følgende øvelser:

  • Dype knebøy
  • Nedtrekk bredt grep
  • Brystpress med hantler
  • Skulderpress med stang
  • Lårcurl
  • Biceps/triceps i kabel
  • Planken


Foto: Victoria Nevland

Dere som følger meg på snap (marenerdvik) fikk med dere en liten film av hvordan jeg koste meg alene på gymmet i går med Justin Bieber på full guffe. Akkurat det trenger vi ikke snakke så mye mer om. Haha *skapBieberfan*. Poenget er altså at du gjør svært lurt i å snike med deg en tskjorte og tights i veska, så har du hvertfall det på plass i tilfelle muligheten skulle by seg. Jeg garanterer deg at det også er større sannsynlighet for at du faktisk tar en liten tur inn på trening når du likevel har drasset rundt på det treningstøyet.

I dag er den store familie-jule-hygge-dagen. Jeg skal på julelunsj med mamma, alle tanter og kusiner på dagtid, og i kveld blir det pinnekjøttmiddag, og tradisjons kosekveld med en stor del av familien min. Etter det kommer i grunn selskapene på løpende bånd, og vi gir oss ikke før ut i romjula en gang. Jeg elsker virkelig denne tiden her, masse kvalitetstid og masse hygge med mine aller nærmeste. Jul altså, jeg får bare ikke nok.

Hva er deres planer for lørdagen?

 

Smiiiiiil Maren

8 kommentarer
    1. Det er så lurt det der, å ta med seg treningstøyet. Pakker det med meg til etter jobb, for det rr alltid kjedelig å komme hjem med ubrukt tøy. Og det er da ekstra god følelse når det er gjennomført.
      Det hørtes ut som en koselig dag. Jeg er hjemme etter nattevakt, og koser meg med god frokost og bridget Jones på TVen.før sporten begynner. Skal ut å fikse litt julegaver og på trening senere idag, før det blir julebord på restaurant med jentegjengen min i kveld. Blir tidlig kveld, da jeg skal på jobb imorgen tidlig, vakt helt fram til mandag kl 07, så gjelder å være litt opplagt.
      Ha en fantastisk koselig dag, søte deg.
      Hilsen Anja

    2. Vi har sovende vakt, så fikk heldigvis sove mellom 02-08. Fikk utkalling kl 08, så da ble jeg våken. Tror jeg må sove litt i ettermiddag. Hehe.
      Anja

    3. Nå sitter jeg og ser på gårsdagens håndballkamp, var i bursdag i går, så fikk ikke sett den 😉 I dag skal jeg pynte det lille juletreet jeg har fått på rommet mitt, pakke inn venninnegavene jeg kjøpte i går og legge dem under treet❤️ Så tror jeg at jeg tar en tur på senteret og handle familiegaver ❤️ Ellers skal jeg bare kose meg hjemme i kveld 💋

    4. Hei Maren!
      Jeg vet du har slitt tidligere med beinhinnebetennelse. Jeg har hatt det en gang før for lenge siden(mange år) men den var mild. Kjenner derfor igjen symptomene og tror dessverre jeg igjen har en begynnende betennelse. Har du noen tips å gi av øvelser/trening og diverse tiltak for å kanskje klare å unngå at det blusser ut full betennelse? Prøver å tøye bedre og oftere nå men er litt usikker på nøyaktig hvordan jeg skal gjøre dette mer forebyggende. Klem!

    5. Åh det gjør jeg å! Kjøre bil da overalt (siden jeg bort et stykka unna byen/jobb) så da har jeg alltid liggende et sett med treningsklær i bilen sånn at jeg faktisk kan stikke innom trening på vei hjem hvis jeg fikk lyst! Har fått bruk for det flere ganger, så det et kjempelurt! Kos deg i selskap, og god helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg