Det handler om å gjøre det sammen

Det er fantastisk godt å ha gode venner når både motivasjon og treningslyst svikter – eller man bare har litt vondt i viljen. Det er ekstra godt å ha en bestevenninne som lar deg snike deg med på Team WOD (workout of the day = dagens treningsøkt) med henne og kjæresten. Tidligere i uken hadde vi alle tre en fantastisk morsom økt sammen, og jeg skal selvfølgelig dele den med dere.

Økten består av 100 repetisjoner av hver øvelse, fordelt på laget. Det betyr at dere sammen skal fullføre alle repetisjonene. En jobber, mens de andre pusher på og heier. Hvis jeg starter så tar jeg så mange repetisjoner jeg klarer, når jeg blir sliten tar Edle over og kjører på så mange hun klarer, også går det videre til siste mann, slik fortsetter vi til alle 100 repetisjonene er i boks. Kanskje klarer jeg 10, og neste person klarer 20, og siste person 5 rep, men det gjør jo ingenting, for sammen klarer vi uansett 100 totalt. Vi kjører øvelsene med kun kroppsvekt eller helt lette vekter.

Øvelsene var som følger:

  • Air squats
  • Kettlebell swing
  • Pushups
  • Situps
  • Rows
  • Hipthrust
  • Box jumps
  • Utfall
  • Skulderpress
  • Wall ball




Vi valgte disse øvelsene, men her kan du selvføløgelig velge akkurat de øvelsene du selv vil. Vi valgte øvelser som gikk på hele kroppen, men du kan gjerne spesifisere inn til at det er kun overkroppsøvelser, eller kun underkropp. Test vår økt, eller lag deg en egen og del den mer enn gjerne i kommentarfeltet.

Lag gjerne en økt og kjør den som en familie-team-økt nå i julen. Fordel repetisjonene på alle i familien, og sammen får dere en morsom treningsøkt som alle kan bidra på. Lillebror kan helt sikkert klare noen knebøy, og det er jeg overbevist om at både mor, far og kanskje til og med bestemor også kan. Stikkordet er Team, det handler om å gjennomføre sammen! Lykke til og god trening!!

 

Smiiiil Maren

 

3 kommentarer
    1. God jul flinke pene Maren! Jeg kikker innom bloggen din nesten hver dag, og det får meg alltid i godt humør!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg