Hjemmelagde proteinkuler

Er du klar for ferie og roligere dager? Kunne du kanskje tenkt deg en ny serie å følge med på? Så bra! Jeg har nemlig tips om tidenes serie til deg. Jeg fikk selv tips om denne serien for et par dager siden av en god venninne, og har sittet klistret til skjermen siden. Gode skuespillere, ærlig, ujålete og pinlig kjente situasjoner og problemstillinger. Ung og Lovende er en NRK-serie som virkelig fallt i smak hos meg, og jeg anbefaler dere å ta en titt. Du finner den på NRK sine nettsider, og kan se den gratis der.


Så over til godsakene. Denne sjokoladetallerkenen serverte jeg i går, og den består av kokosboller, 70% sjokolade med havsalt og hjemmelagde questkuler. Jeg kaller dem questkuler fordi de smaker akkurat som questbaree. Jeg har laget dem super enkelt ved å blande Quest Nutrition proteinpulver i både vaniljesmak og sjokolade, sirup, og litt sukrin. Rør godt sammen, og trill til kuler, la dem stå avkjølt et par timer i kjøleskapet. Enklere blir det ikke.



Jeg nyter rolige, late og koselige førjulsdager og bruker masse tid sammen med jentene mine. Jeg har nedprioritert venninner så alt for lenge, og nå er det så godt å endelig ha tid sammen igjen. Lunsj på dagtid, turer i skogen, middager sammen, cafekos, lange telefonsamtaler, filmkvelder og koselige byturer. Jeg føler meg så heldig som har så gode, trygge og solide vennskap som tåler at man i hektiske perioder ikke har så mye tid til å pleie vennskaet, og når man får tid igjen så er absolutt alt som før. Vi er like nære, like glad i hverandre og like tilstede for hverandre. Jeg tar overhode ikke dette som en selvfølge, og føler meg virkelig virkelig heldig. Jeg har ikke så mange venninner, men de jeg har er helt ubeskrivelig gode.

Smiiiil Maren

 

7 kommentarer
    1. Gjett om jeg har funnet meg min favorittfrukt idag!!! Har sett at du har postet så mye om “persimon” og jeg har sett en del mennesker spise på dette, så tenkte jeg at det var på tide at jeg prøvde den ut! Jeg kan ikke beskrive hvor god den var, nesten bedre enn banan og jeg er en stor bananelsker så da betyr det at den var ganske god!<3 Denne blir det masse av i helgens handlepose!

    2. Ååå, det der så godt ut!! Lurer på om du tar den korte eller lange frakten når du bestiller fra iherb? Nå går jeg bare ut ifra at du bestiller proteinpulveret derfra? 🙂 Fikk så lyst å prøve det, men den korte frakten, altså DHL er blitt så dyrt :-/ Godt å høre du nyter juleferien din <3 Vil samtidig tipse deg om en morsom og søt serie jeg fant på netflix i dag, Jane the virgin heter den. Har bare sett to episoder, men den virker bra hittil. Minner meg av en eller annen grunn om Drop dead diva 🙂 Kos deg i kveld!

    3. Det så godt ut.må lages. Men du, hvilke kokosboller synes du er best? Er det veldig usunt? For har sååå craving pp det, men har ikke tørt å teste ut!! Men bør kanskje det en kveld. Holder sikkert lenge, tror de er ganske mettende så tar noen uker før neste cravings runde. Kos deg med førjulstid. Jeg skal jobbe siste vakt natt til julaften, det gledes.
      Hilsen Anja

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg