Spis grønnsakene dine

Frister det ikke med grønnsaker sier du? Da er det bare en ting å gjøre. Kutt dem opp, dander på fat og lag en smakfull dipp til. Da skal jeg garantere at det frister litt mer. Jeg er ikke super flink på å spise grønnsaker selv. Frukt spiser jeg masse av, men grønnsaker kan jeg absolutt bli bedre på. For min del funker det supert å stelle i stand på denne måten – fatet blir tømt hver eneste gang.


Dippen har jeg laget ved å blande 1/2 boks mager kesam, og en halv pose gresk kryddermix. Det er vel egentlig en salatdressing, men jeg synes den smaker så fantastisk godt, og funker utmerket som dipp. I tilegg til grønnsakene jeg har her, så kan jeg anbefale blomkålbuketter, strimler av squash og sellerirot. Kålrabi og paprika er også supre alternativer.

Jeg synes det er forfriskende med denne typen snacksalternativer innimellom julekaker og godsaker. Jeg går litt etter “ja takk begge deler”  i julen. Jeg koser meg med alle julens godsaker, men liker også godt å variere med frukt og grønt innimellom.

Smiiiiil Maren

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg