Veien tilbake

Det er ingen tvil om at de siste 18 ukene har vært stressende for denne frøkna. Jeg har innrømt for dere før at jeg takler stress veldig dårlig, og at jeg hater å føle på at jeg er sliten og ikke får gjort alt jeg har satt meg som mål. Jeg blir nesten litt sint på meg selv når jeg innser at jeg ikke har superkrefter. I snart 3 år har jeg kjørt et heftig dobbeltløp med fulltidsjobb med bloggen og alt som hører med den av oppdrag, fotoshoots, annonser, møter og oppdrag i andre byer, nye innlegg daglig og et tappert forsøk med å inspirere lesere på daglig basis. I tilegg har jeg hatt fulltidsstudie med drøssevis av eksamner, skriftlige og muntlige oppgaver og innleveringer og nå det siste året flere måneder med praksis i psykiatrien, hjemmesykepleien, og nå sist 18 uker på sykehuset på medisinsk og kirurgisk post. Jeg har også jobbet som Personlig Trener og freelance-skribent for ulike magasiner. Dette har gått, men jeg skal være så ærlig at jeg innrømmer at jeg mer en én gang har sittet med gråten i halsen og vurdert å gi opp hele opplegget. Det har vært minimalt med søvn over lang lang tid, det har vært ukesvis uten noe som helst form for sosialt med venner, og det har vært en hverdag med et stressnivå langt over det som er sunt.

Når det er sagt så skal det også sies at det har vært en opplevelse jeg aldri aldri ville vært for uten. Jeg har lært så enormt mye gjennom disse månedene, jeg har utviklet meg som menneske og tilegnet meg dyrbare og unike kunnskaper, holdninger og egenskaper. Jeg har møtt så mange nydelige mennesker på denne reisen, både medstudenter, kontaktsykepleiere, “kolleger” på praksisstedene, og sist men ikke minst pasienter. Jeg er så uendelig heldig som har fått lov å gjennomføre denne reisen, og jeg blir helt rørt av tanken på at 2,5 år av totalt 3 år nå er fullført. Jeg har ikke mistet bloggen underveis, og jeg som var så redd for at dere lesere ville gi meg opp på et tidspunkt, innser nå at dere er her enda, dere leser bloggen enda og dere legger fremdeles igjen kommentarer her uke etter uke. Tusen tusen takk!

Det er nå en litt sliten, men veldig veldig lykkelig jente som skal finne veien tilbake til glade, spruddlende, og energiske versjonen av seg selv. Akkurat nå føler jeg meg litt som en uttygget tyggis, men gi meg et par dager så lover jeg dere at jeg er back on track.

Noe av det første jeg gjorde når jeg nå gikk inn i siste praksis uke var å melde meg på Yoga igjen, og forrige uke gjennomførte jeg min første Yoga og pilates time på mange mange måneder. Det føltes så godt å være tilbake igjen, tilstede i egen kropp og eget hode, puste og bare være. Tusen tusen takk til Emijoly Yoga & Pilates som har åpnet i nabobygget til min leilighet, og vært så skjønne å sponse meg med et medlemskap. Sammen skal vi senke skuldre, og finne tilbake til energien. Nå er det jul, ferie, familie, venner og bare masse kos.

Hei juelferie – jeg har aldri noensinne vært så klar for deg!!

 

Smiiiil Maren

 

23 kommentarer
    1. Så flink du har vært – det er noe som heter “jo mer du har å gjøre, jo mer får du gjort” det er jo sant. Det virker som du er god på planlegging. Håper du klarer å få skikkelig lave skuldre og finne den gode juleferiefølelsen

    2. Så gøy at de har startet i Kristiansand 😀👏 Jeg har allerede vært på mange timer og er veldig fornøyd 💚👌🌟 Gratulerer med ferdig gjennomført praksis 😃 Ha en fin førjulstid ✨❄️🎄

    3. Virkelig imponerende og beundringsverdig alt det du får til 🙂
      Nyyyt juleferien og kos deg masse, det fortjener du virkelig!

    4. Gratulerer så mye med bestått praksis! 🙂 Den er så god den følelsen, når man etter intensiv jobbing endelig har kommet i mål og får litt fri igjen! 🙂
      Synes forøvrig at du må gi deg selv mer enn et par dager for å være back on track 😉 Ta vare på deg selv i tiden fremover, gi kroppen og hodet ditt tid og bare gjør det du lyster på 🙂
      Kos deg med fri og nyt dagene 🙂

    5. Maren, du er den personen som inspirerer meg daglig. Du står på, kjemper og jobber for det du vil. Du er virkelig rå! All ære og repekt til deg. Nå fortjener du en behagelig juleferie. Ønsker deg alt godt!

    6. Herrelighet, jeg blir rørt! Du er så flink og inspirerende <3 Kos deg og nyt ferien, veldig veldig fortjent 🙂 Klem

    7. Skjønner at det kan være stressende, men du skal være utrolig glad for at du har så mye spennende å drive med! Selv er jeg fultidsstudent, men på et studie som har to undervisningsdager i uken.. Litt selvstudie utenom det, men absolut ikke nok til å fylle dagene. Jeg skulle ønske jeg hadde noe mer å fylle dagene med, og noe å faktisk stå opp til hver dag. Trenger ikke ha på alarm om morgenen, når det eneste som står på dagens to-do liste er å trene, og handle litt mat. Nå er jeg heldig, som trives godt i mitt eget selskap. Jeg vet at flere fra mit studie holder på å møte veggen fordi de kjeder seg så utrolig mye.
      Du er veldig priviligert som har så mange spennende muligheter! 🙂

    8. Til Alex:
      Du kan være utrolig glad for at DU kan legge opp dagen din slik du vil, og fylle den med akkurat det innholdet du vil.
      Du skulle ønske du hadde mer å fylle dagene med. Vel, det er bare opp til deg selv! Har du for lite å gjøre? Driv mer med selvstudium (det er jo tross alt er fulltidsstudie), meld deg inn i en studentforening, ha kollokvie med andre, skaff deg en deltidsjobb, jobb som frivillig ved siden av skolen osv. Det er masse du kan fylle dagene dine med, hvis du tar ansvar for eget liv.
      Du har i utgangspunktet like mange muligheter som Maren. Så jeg synes du (og dine medstudenter) heller burde ta i ett tak, enn å gå rundt å kjede dere.

    9. Fy søren, du er rå! Ta deg en velfortjent pause og få deg litt hvile, det har du mer enn fortjent! 🙂

    10. Har ikke ord for hvor stolt jeg er av deg! Du er virkelig ei real stå-på-jente, uten like! Du er virkelig en inspirerende person, ei jente man virkelig har gode grunner til å se opp til :- ) Ikke minst er det faktisk utrolig godt å lese at du også opplever stress, og har tunge tider. Men det som imponerer meg mest av alt, er at du er så positiv og viljesterk!
      Stå på videre <3
      God jul!
      Klem

    11. Du er så tøff, Maren! Du har hatt utrolig mange baller i lufta på en gang, men du har en slik viljestyrke og positivite. Det er så inspirerende å se! Det har kanskje hvert for mye til tider, men du har fullført! KOS DEG DET HAR DU FORTJENT!
      Kos og klem :*

    12. Utrolig flott innlegg! 😀 Du gjør en fantastisk innsats, gratulerer med 2,5 år bestått!
      Ønsker deg en veldig god helg! Håper du koser deg masse og får slapper av litt!
      Klem 🙂

    13. Gratulerer – du er god til å holde fokus og gjennomføre det du har bestemt – hva er din motivasjon? Hvordan får du det til? Hvi du har lyst å dele hadde det vært gøy med et innlegg om det. Ha en fin førjulstid

    14. Du er så flink Maren! Nå fortjener du en god juleferie. Forstår godt følelsen din, men er helt sikker på at det ikke skal mye til før du er tilbake til ditt energiske og glade jeg 😀 Jeg følger med og heier på deg. Du lyser opp hverdagen med bloggen din, selv om jeg egentlig ikke kjenner deg.
      Håper du får en herlig juleferie 🙂

    15. Mona: Tusen takk, så god du er 😀 Tusen takk for støtte, fine ord og mest av alt for at du heier på meg. Vi jenter må heie på hverandre!!! stor god klem til deg Mona 🙂

    16. Fine Maren!
      Det er jammen ikke rart om du føler deg litttom etter en sånn periode med så mye!
      Men jeg håper du finner litt støtte i oss som virkelig ser opp til deg. For meg er du et forbilde på så mange måter! Både når det gjelder trening, livsstil og sykepleie. Hvis jeg er litt langt nede, eller trenger litt ekstra positiv energi finner jeg alltid det i bloggen din. Og treningsprogrammene dine, særlig i shapeup, er en stor inspirasjon.
      Jeg håper du kommer til deg selv igjen og finner tilbake til energien. Men husk å hvile og ha tid til egentid, sånn som du har lært oss så mange ganger! <3
      Smil!!:)

    17. Anne Marte: Skjønne skjønne du <3 Tusen takk for denne nydelige kommentaren. Jeg føler meg så heldig som har lesere som deg 🙂 Jeg har senket skuldrene og har det veldig fint nå. Tusen takk! God klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg