En helg på sykehuset

Jeg kom akkurat inn døren etter en hektisk og fin dag i praksis på sykehuset. Dagene løper i fra meg, og jeg får litt dårlig samvittighet når det nærmer seg kveld og jeg enda ikke har oppdatert dere. Dere får holde ut med meg i to små uker til. Da er jeg ferdig med den siste praksisperioden, og tar juleferie. Jeg har to uker igjen, og en evaluering før jeg endelig kan senke skuldrene, det er ingen tvil om at juleferien blir ekstra god i år.

Jeg har satt skylappene på, og fokuset mitt ligger helt og holdent på sykepleien. Jeg lærer så mye om dagen at jeg føler det snart ikke er plass i hodet. Hver dag byr på utfordringer, og nye læringssituasjoner. Jeg utvikler meg stadig, og kjenner at jeg er på god vei til å bli en sykepleier. Jeg blir stolt bare av tanken. I mine øyne er dette det fineste yrket i verden. Jeg føler meg heldig som får lov å jobbe så nært på mennesker, det føles godt å kunne få være med å hjelpe, og det føles så ubeskrivelig godt å få være med å bidra til trygghet når det trengs som mest.

Jeg kjenner på kroppen at jeg har jobbet hele helgen, og har derfor valgt å ta meg helt treningsfri i dag. Jeg har fri i morgen, og da skal jeg få unna en god treningsøkt jeg kan dele med dere. I kveld er det hvilepuls og kos i stua, jeg har tent masse lys, vært å handlet inn god mat og endelig funnet ut hvor jeg kan se absolutt alle episodene av Keeping Up With the Kardashians. Søndagskvelden er reddet med andre ord.

Jeg prøver å roe litt med på godterispisingen nå, fordi jeg går å momser kakemenn og pepperkaker fra morgen til kveld. Kveldens snacks er derfor ost, druer, og kjeks. Sammen med iskald pepsi max og en god myk joggebukse er standaden satt for søndagskvelden.Bildet er tatt tidligere i uken. Mine fat i kveld er ikke like delikate, men de inneholder stort sett det samme, i tilegg til Ritz kjeks og flattbrød.


Jeg har jo ikke gjort noe annet spennende enn å jobbe hele helgen, så kan ikke dere dele litt om deres helg med meg. Hva har dere gjort i helgen? og hva står på planen deres denne søndagskvelden?

 

Smiiiiil Maren

 

10 kommentarer
    1. Jeg og samboeren min har vært barnevakt så nå er leiligheten på halv åtte og begge to er ganske slitne! 😛 Ikke hverdagskost her å stå opp kl.7 på en lørdagsmorgen! Nå er det eksamenlesing fram til torsdag 🙂 Blir deilig med ferie. Lykke til i siste innspurt av praksis!

    2. Jeg har jobbet, vært på julebord med jobben og lest til eksamen! Men en liiten drøy uke til muntlig eksamen (min definisjon på mareritt) og i tillegg to foredrag som skal holdes til uken, er stressnivået så høyt at jeg ikke klarer å sette meg ned å begynne! Men nå! Nå skal jeg det 🙂 Ønsker deg en fin kveld 🙂

    3. Åå kunne du sendt linken til KUWTK? Elsker det programmet!:))
      Helgen min har vært fin den! Styrkeøkt på mage på fredag med kosekveld med lillesøstera mi hvor vi så julefilm, igår var det legday og skøyting med familien, mens idag er det chilldag med ingenting på planen, skal snart sette meg ned å se jul I blåfjell og spise litt frukt til kvelds:)

    4. Du skriver så fint om sykepleieyrket – fikk lyst å velge det yrket – vi får se
      Jeg har begynt juleforberedelser i helgen og hatt det hyggelig med familien

    5. Jaså, så det er noen som ser på Kardashians altså 😉 Neida, skal ikke le jeg, har så absolutt mine guilty pleasures selv!!! :p
      Denne helgen har jeg gjort veldig lite spennende dessverre! Første eksamen er på torsdag, så lesing har første prioritet om dagen! Fikk allikevel dyttet inn en styrkeøkt i går og på kvelden bakte jeg og kjæresten kanelsnurrer av det usunne slaget og avsluttet kvelden med Disneyfilm og brettspill. Hyggelig å få inn litt kvalitetstid i en periode der vi begge stort sett sitter med nesen i bøkene! 🙂
      For en “medsøster” er det er så koselig å høre at du trives så godt med sykepleierstudiet! Selv om det er over tre år siden jeg ble ferdig, husker jeg så godt følelsen av å lære noe nytt og stadig bli tryggere på det man gjør! Kunne du tenke deg å jobbe på en sykehusavdeling en periode når du er ferdig med studiet forresten, eller håper du å finne en måte å kombinere studiet med trening osv med en gang, som du har snakket om før? 🙂

    6. Har hatt jobbhelg selv, med mange gode fristelser på menyen. Satser derfor på at dette blir en bra uke med tanke på trening og kosthold, før det blir julebord og mere jobbing neste helg. Ha en fin dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg