Avokadotoast på menyen

Her går vi fra julebakst til avokadolunsj i solskinn. Jeg elsker ristet brød og jeg elsker avokado, lykken var derfor stor da jeg for et par uker siden fikk lov å teste en nykommer som skulle inn på menyen hos Will I juice i Kristiansand ( denne lunsjen var sponset ). Nykommeren er altså en frokost eller lunsj om du vil, som består av ristet brød toppet med avokado som er most sammen med noen deilige krydderier. Ikke vet jeg hva de har puttet i den – men det smaker helt himmelsk. Jeg skal spør etter oppskriften på den og teste den ut selv hjemme. Jeg aner en smakl av karri, så det må være et av krydderene. Mmmm


Så ikke dette godt ut? Bildene er tatt ute, og i et øyeblikk var jeg litt optimistisk og tenkte jeg kunne spise utendørs også. Det ble litt i kaldeste laget, for selv om solen stråler her på sørlandet så er det iskaldt, og ingen tvil om at vinteren er i ankomst. Smoothien heter jordbærflørt og er en av mine favoritter. 

Bor du i Kristiansand så anbefaler jeg deg å teste denne ut, og for alle dere andre kan jo dette være et supert tips å teste ut hjemme. Rist brødskiver, del dem i to, og lag en guacamole av avokado, karri og prøv deg frem med litt andre krydderier. Jeg personlig liker veldig godt å ha både totat kuttet i små biter og finhakket rødløk i. 

 

Smiiiil Maren

 

11 kommentarer
    1. så veldig godt ut! selv pleier jeg å presse hvitløk, litt limesaft, salt, pepper og gjerne også litt chili, karri eller paprikapulver, alt etter som! 🙂

    2. Anonym: Innlegget er ikke bestilt og det er ikke noe jeg får betalt for 🙂 jeg fikk smake på en toast og det var gratis – derfor har jeg skrevet at brødskiven var sponset 🙂

    3. Å, smashed avokado toast er så digg! Hadde helt dilla på det for noen uker siden! 😉 Det er superdigg på knekkebrød også, med skinke, rødløk og havsalt på! 🙂 Ha en fin kveld spreka 🙂

    4. Her bør man vel bruke proteinbrød siden pålegget inneholder lite protein, så har du oppskrift på et proteinbrød som egner seg godt til risting?

    5. Nam, det såg utrolig godt ut!!Såg snapen din på mystory. Er ikke kjekt når er så sliten. Jeg hadde en slik dag på tirdag etter en hektisk jobbe helg. Blir nesten flau over meg selv hvor lei jeg var av alt. Men i dag er jeg 100% igjen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg