Slyng deg i superform

Jeg meldte meg på TRX kurs fordi jeg kan alt for lite om slyngetrening. Jeg fikk spørsmål av en PTkunde relatert til trening i slynge, og jeg kunne rett og slett ikke svare henne. Det gav motivasjon for å dra på kurs, og nå ligger jeg her i hotellsengen etter vel gjennomført første dag på kurs. Jeg har lært så enormt mye, og sitter nå med en god forståelse av slyngetrening og hvilke prinsipper det bygger på, jeg mestrer slyngen i forhold til ulike innstillinger og variasjoner, og jeg har fått innføring i en solid øvelsesbank.


Det er ingen tvil om at jeg skal bruke mer slynge fremover, av flere grunner. De viktigste i mine øyne er:

  • Tar lite plass, og kan brukes overalt. Hjemme, ute i skogen, på hytta eller på et hotellrom.
  • Du jobber med egen kroppsvekt, og det er en skadeforebyggende treningsform.
  • Ved hjelp av pendel-, bevegelighet- og vektor-prinsippet kan du enkelt gjøre alle øvelser lettere og tyngre. På den måten kan man tilpasse treningen til ulike personer, med ulik fysisk form og ulike mål.
  • Det finnes et hav av øvelser, og du kan enkelt få en super effektiv trening for hele kroppen med hjelp av slyngen.
  • Sist men ikke minst – dette er en utrolig gøy form for trening.


Kurset holdes i regi av Gymline, og kursholderen er min gode venn Alexander Aalerud, og det gjør det jo bare enda bedre. Alex er en utrolig dyktig PT, og en fantastisk kursholder. Jeg lærer som sagt enormt mye, og koser meg veldig. Jeg er på kurset med sprudlende og helskjønne Camilla, og sammen ler, tuller og tøyser vi oss gjennom kurset. Jeg ler så tårene triller av denne jenta, og jeg føler jeg er tilbake på barneskolen når vi får tilsnakk og “kjeft” for latter, skravling og fnising i timen. Hehe. Camilla er min partner på kurset, og jeg kunne ikke bedt om bedre selskap. Hun er et fyrverkeri, og jeg storkoser meg i hennes selskap. Hun hadde til og med laget hjemmelagde questbarer til i dag, og de smakte helt fantastisk godt!


Etter endt kurs dro vi direkte til Joe & the Juice for litt påfyll av energi og uforstyrret skravling. Nå ligger jeg rett ut i hotellsengen, ser på tv, momser smågodt og skal straks krype under dyna. Det blir en tidlig kveld på denne frøkna, i morgen venter en ny dag på kurs og da skal vi implementere både kettlebells, ropes, sandbags og masse annet spenstig utstyr sammen med slyngene. Jeg gleder meg, og tenker at det er smart å lade batteriene godt til morgendagen. 

Har dere en fin lørdag? 

 

Smiiiiil Maren

 

6 kommentarer
    1. Dette passet meg midt i blinken, da jeg nylig har puttet inn en del slynetrening i programmene mine, men det er som du sier; etter de få mageøvelsene og kroppsroing så stopper det litt opp. Håper vi får se video eller noen gode bilder, evt en fullkommen økt! Du er superflink

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg